Kwaliteitservaringen met LED-verlichting (verbetering of niet?)

Auteur Topic: Kwaliteitservaringen met LED-verlichting (verbetering of niet?)  (gelezen 8853 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Wat een discussie over een opmerking waarvan uiteindelijk niemand weet of hij gemaakt is, of in welke context hij gemaakt is.
Misschien was de agent in kwestie wel al een poosje met mijnheer in gesprek, en snapte hij dat zo'n opmerking zou kunnen.

Ik ben de discussie starter en stond er naast, dus hij is wel degelijk gemaakt.


Maar ik heb pas de agent weer eens gesproken en hijzelf realiseerde later ook dat het niet een tactische uitspraak was. Enige jammere was dat hij constateerde dat mijn zwaailampbalk kapot was. De zekering lag eruit.


Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2011, 19:57:07
Toch maar wat LED erop? :D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2011, 20:01:47
Toch maar wat LED erop? :D

echt niet ben en blijf een draaier tot het einde 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2011, 20:06:26
Over LEDs gesproken; duurzamer, zichtbaarheid, blablabla. Maar keer op keer gaan frontledjes kapot, spiegelleds, grille-leds, etc. Terwijl flitsertjes van de wat ''oudere'' wagens het altijd blijven doen. Zijn LEDS wel zo geweldig? Of is dit een nieuw topic waardig?  ::)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2011, 20:09:10
Over LEDs gesproken; duurzamer, zichtbaarheid, blablabla. Maar keer op keer gaan frontledjes kapot, spiegelleds, grille-leds, etc. Terwijl flitsertjes van de wat ''oudere'' wagens het altijd blijven doen. Zijn LEDS wel zo geweldig? Of is dit een nieuw topic waardig?  ::)

Denk dat het kan in de topic over de verlichting, maar dat is mij ook opgevallen.

Denieuwe leds op de bus van mij zijn na een jaar al kapot terwijl de ouden vier jaar hebben gewerkt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2011, 20:28:31
Verlichtingstopic kon ik even niet vinden, dus hierbij een nieuw.

Ja, hier is het ook zo. Ledjes gaan achter elkaar ''kapot''. De balk blijft het wel doen, maar de losse ledjes is altijd een drama. Dan weer een spiegelledje, dan weer een grille. Dan weer achter de voorruit, etc. Terwijl die ''old-skool'' dingen het ten alle tijden blijven doen...lijkt me niet echt duurzaam dus, die Leds.


Gast

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2011, 20:34:22
En toch heeft de gemiddelde levensduur van een LED unit 100.000 branduren continu, afgegeven door de fabrikant!

Een LED is minder gevoelig voor defecten, geen draaiende onderdelen, geen hoge amperages, geen hitte zoals bij een H1 lampje.
Defecten die optreden zijn grotendeels of de printplaat, of een draadje naar de unit toe, of een combinatie van een kapot LEDje wat resulteert in ellende met de print. Maar, al met al, behoort LED veel langer mee te gaan dan strobe en/of halogeen.

Vergeet niet dat de LED techniek, in deze vorm, nog relatief jong is vergeleken bij de strobe- en halogeen techniek.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2011, 20:45:01
Qua lichtbalken ben ik 'old school' gewoon strobes en draaiers vanwege de variaties. 098uo
Van LED verlichting ben ik alleen fan als het om de Whelen Freedom/Hänsch DBS 975 gaat, want waar bijvoorbeeld de nieuwere ambulance meerijden, dat is om te huilen.
Verder vind ik de dagrijverlichting van de Audi's ook erg mooi, maar hoe goed het gebruik ervan is, geen idee.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2011, 20:52:08
Defecten die optreden zijn grotendeels of de printplaat, of een draadje naar de unit toe, of een combinatie van een kapot LEDje wat resulteert in ellende met de print.

Kijk, toch weer wat wijzer geworden... O0

Ik controleer altijd de bedrading etc als er weer eens een lampje mee stopt, maar ik kan nooit wat ontdekken. En verder (kan) ga ik ook niet kijken, ik stel de TD in kennis. Dus de lampjes zijn wel goed, maar de rest v.d. techniek is nog niet optimaal, overal. Zoiets vermoedde ik al.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2011, 20:55:58
Persoonlijk vind ik LED mooier.
Alleen de nwe lichtbaken die wij hebben bij de politie, slaan in mijn ogen helemaal nergens op. We hadden al niet veel blauw maar nu nog minder met alleen de 4 hoekjes.
Vandaag toevallig door een bestuurder na staandehouding aangesproken. Deze vertelde dat hij de oude lichtbak veel duidelijker vond tevens wees hij mij erop dat er tich ledjes kapot waren van mijn stoptransparant.

Ik kijken, want we hadden er net weer een nwe in gekregen. Schets mijn  verbasing weer een stuk of 10 - 15 ledjes kaduk.