Tas voor EHBO

Auteur Topic: Tas voor EHBO  (gelezen 37210 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #10 Gepost op: 20 november 2004, 22:52:48
In de HulpverleningsWinkel zijn vanaf heden ook tassen te koop...

Christian


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 21 november 2004, 13:59:35
He, leuk Boscarol tassen, !!,  ;D

Levert KP-medical geloof ik ook.  de Master serie is erg goed.  In verhouding tot de x-cen-tek tassen veel betere prijs en prestatie verhouding.

En hebben een aantal nieuwe modellen..

http://www.boscarol.it/

Jammer dat je op de hulpverleningsWinkel, niet kan aangeven in welke kleur je de tas wilt hebben...


HvG

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 21 november 2004, 14:24:14
:) ik gebruik een rode tas die ik via de groothandel heb gekocht, deze kan ik als gewone tas, rugzak of schoudertas gebruiken. ik moet deze week er toch nog 2 halen cq bestellen, als je wilt mail even


Remi

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 30 november 2004, 19:28:06
Gisteren een tas gekocht bij Vandeputten. Het is een Ferno Saver First Responder voor 67 euro.
http://www.vdpmedical.nl/product.asp?hid=12&sid=921&pid=SAV2100RD

Ik was ook geintresseerd in de Boscaroltassen. De enige leverancier is KP in Houten. Ik ben hier geweest om de tassen te bekijken. De medewerkers zijn vriendelijk, maar hebben geen showroom en weinig op voorraad.

Bij VandePutten was een schitterende showroom en een vriendelijke medewerker die diverse keren naar het magazijn is gelopen om tassen te pakken en ook goed zat mee te denken.

Gisteravond mijn tas ingepakt en ik hou zelfs nog wat ruimte over. Tas ligt lekker op mijn schouder.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken. ;) ;)


Robin Bosch

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 december 2004, 20:00:23
Op een gegeven moment stond ik zelf ook voor de keus van een nieuwe EHBO-tas. De keuze wordt sterk bepaald door persoonlijke voorkeuren. Voor mij moest die vooral ruim zijn en niet te stug, zodat die zich vormt naar de inhoud. Ik kwam uit op de Ferno Saver, die je zelf ook noemde. Ik heb hem in mijn auto met een uitgebreide EHBO-uitrusting. Ik ben er erg te vreden mee. Hij is weliswaar niet goedkoop maar andere echt goede tassen die ik heb overwogen, waren nog duurder.

Vriendelijke groeten.

Robin


Robin Bosch

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2005, 22:09:35
Voor het geval je nog steeds voor de keuze staat en een echt goedkope tas wil hebben, dan is de aanbieding van de marskramer wat voor je. De reistas kost Euro 5,99 heeft de afmetingen 60 x 27 x 27 cm en is in rood, zwart of blauw.


Medic12

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2005, 13:42:39


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 27 augustus 2006, 23:10:03
Ik heb de Boscarol Master aangeschaft ter vervanging van 2 koffers.(nou ja kofferjes, 1 x zuurtof voor duikongevallen en 1 x algemeen)
Bevalt tot nu toe goed, nog een beetje stoeien met de indeale indeling, want je moet hem niet te vaak open en dicht klappen omdat je dan eerst de nodige vakjes in het deksel (binnen en buitenkant) moet dichtritsen om te voorkomen dat de inhoud daarvan over straat vliegt  ;D

Kosten 120 Euro incl BTW en verzendkosten.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #18 Gepost op: 28 augustus 2006, 09:03:33
Ja, de Boscarol Master bevalt ons ook erg goed, en onder de verschillende tassen die ik handen heb gehad is echt een van de beteren.

Toch voor sommige toepassingen is de tas niet geheel geschikt.  Als uitvoering op de boot vind ik het iets minder geschikt... En dan gaan we toch over de op de explorer cases. Dat is echt 100% waterdicht.. Echter dat neem je niet snel mee op de crossbaan of ergens in het bos.  En het is in verhouding van een tas veelste zwaar.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #19 Gepost op: 28 augustus 2006, 22:56:01
Krijgen jullie allemaal geen tas van de vereniging ?
Als iedereen  een andere tas binnen een club heeft ziet het er uit van ik wil wel maar ik kan niet.
Een beetje eenheid in tassen en kleding  doet het  gehele plaatje van de hulpverlening veel goed.

Ik snap best dat er clubs weinig geld hebben, maar wij hebben de tassen van net na de watersnoodramp nog op reserv liggen.
Je kent ze wel de grijsleren tas ook in blauw/geel verkrijgbaar.
Als je de kosten dus uitsmeert kom je voor de club op enkele duppies per jaar uit en ziet alles er netjes uit