Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 122881 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #510 Gepost op: 26 oktober 2013, 23:02:04
Citaat van: 7131 link=msg=1213953 date=1382804637
En dan komt er een alternatief dat maar marginaal beter is als de hockeypuck van Vama.

Wat vinden de gebruikers van de nieuwe door HONAC ontwikkelde 2-kleurige lamp? Ik heb hem niet in actie gezien nog, wat ik ervan begrepen heb zijn het 3 rijen blauwe LED's en één rij oranje LED's onderin.
Hoe zijn de ervaringen met deze lamp, is het daadwerkelijk maar marginaal beter dan de TM-CS "hockeypuck"?
Wat mij dan op zich zou verbazen, wat ik ervan begreep (via een ingewijde dicht bij de bron) zijn het dezelfde soort lineaire LED's zoals die in de L32 gebruikt zijn, maar dan korter zodat ze passend in een cirkeltje in die behuizing passen.
Weet iemand waarom de lens deels blauw is, toch dat terugkerende argument dat een blauwe dienst toch qua kleur lamp/balk zijn herkenbaarheid vergroot als blauwe dienst?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #511 Gepost op: 26 oktober 2013, 23:34:18
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1214066 date=1382821324
Wat vinden de gebruikers van de nieuwe door HONAC ontwikkelde 2-kleurige lamp? Ik heb hem niet in actie gezien nog, wat ik ervan begrepen heb zijn het 3 rijen blauwe LED's en één rij oranje LED's onderin.
Hoe zijn de ervaringen met deze lamp, is het daadwerkelijk maar marginaal beter dan de TM-CS "hockeypuck"?
Wat mij dan op zich zou verbazen, wat ik ervan begreep (via een ingewijde dicht bij de bron) zijn het dezelfde soort lineaire LED's zoals die in de L32 gebruikt zijn, maar dan korter zodat ze passend in een cirkeltje in die behuizing passen.
Weet iemand waarom de lens deels blauw is, toch dat terugkerende argument dat een blauwe dienst toch qua kleur lamp/balk zijn herkenbaarheid vergroot als blauwe dienst?

Als ik als weggebruiker die regelmatig over de ring rijdt mijn mening mag geven, zie ik toch wel aanzienlijke verbetering ten opzichte van de hockeypuck. Ik zou bijna zeggen alles beter dan die levensgevaarlijke lampjes ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #512 Gepost op: 26 oktober 2013, 23:58:44
@Caprice,

Hier zie je het verschil een beetje. O0
(De Hockeypuck)
https://www.youtube.com/watch?v=QTHMRUR50Ig
Emergency Vehicles NL

(Nieuwe Honac lamp 0:46)
https://www.youtube.com/watch?v=_rluv_BTc9U
1998stefan1998


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #513 Gepost op: 27 oktober 2013, 01:04:19
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1214066 date=1382821324
Wat vinden de gebruikers van de nieuwe door HONAC ontwikkelde 2-kleurige lamp? Ik heb hem niet in actie gezien nog, wat ik ervan begrepen heb zijn het 3 rijen blauwe LED's en één rij oranje LED's onderin.
Hoe zijn de ervaringen met deze lamp, is het daadwerkelijk maar marginaal beter dan de TM-CS "hockeypuck"?

Beter als de hockeypuck en slechter als de Comet.
Niet als gebruiker, wel als verkeersdeelnemer. Het blauw is aardig, het amber valt mij tegen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #514 Gepost op: 27 oktober 2013, 01:57:36
Citaat van: Sylvester link=msg=1214084 date=1382824724
@Caprice,

Hier zie je het verschil een beetje. O0
(De Hockeypuck)
http://www.youtube.com/watch?v=QTHMRUR50Ig
Emergency Vehicles NL

(Nieuwe Honac lamp 0:46)
http://www.youtube.com/watch?v=_rluv_BTc9U
1998stefan1998

toch is het mijn persoonlijke mening dat de Mercedes ( aaargh ik moet een compliment aan een ster geven ) betere signalering had.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #515 Gepost op: 27 oktober 2013, 07:35:33
Tuurlijk is alles beter dan de Vama-lamp. Maar wezenlijk zijn we er maar twee laagjes blauw op vooruit gegaan tov de Vama-lamp. De Comet straalt  over het hele oppervlak blauw cq amber licht. En in de Honac-lamp staan de leds NIET in een cirkel maar zijn het drie of vier rijen die haaks tegen elkaar aan zijn gezet. Bij de Comet staan ze wel in een cirkel. Het argument voor de blauw/ambere lenskap is idd dat de lamp ook wanneer ie niet aan staat een blauwe uitstraling moet hebben. Het vreemde is echter dat alle andere voertuigen nog altijd met transparante daksets worden afgeleverd. Dus zou het toch weer een ordinaire centen-kwestie zijn ? Honac levert immers ook de Comet, is echter niet de importeur ervan.......

Enne, niet alleen de signalering van de Mercedes was beter........


sylvester1986

  • Gast
Reactie #516 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:01:17
Jammer dat men deze signalering er niet op zit.
Citaat van: Carv link=msg=792751 date=1281392552
Kwam onderstaande foto tegen op internet, erg mooi voertuig.
Weet dat het eigenlijk niet kan, foto`s van een ander plaatsen maargoed....
Foto gemaakt door Tim de Kleyn van regio15.nl



Dienst: Regiopolitie Haaglanden
Bureau: Verkeerspolitie
Soort voertuig: Surveillance
Merk & type: Mercedes E 280 CDI 4Matic
Kenteken: 69-TP-NS
Byzonderheden: Betreft een 4x4 uitvoering, motor; 3 liter 6 cilinder . Afwijkende lichtbak op dak. Wig-wag op grootlicht? Blauwe LED`s in spiegels?


Gast

  • Gast
Reactie #517 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:05:47
De Raydian is dan weer helaas niet klasse II gekeurd, met dit type Solaris units.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #518 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:51:42
Toch blijft het raar. Men voert regels in voor bewaking uniformiteit èn kwaliteit en je ziet eigenlijk alleen maar achteruitgang in zichtbaarheid. Is het dan niet tijd om te erkennen dat het niet voldoet en nieuwe regels op te stellen?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #519 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:09:02
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1214066 date=1382821324
Wat vinden de gebruikers van de nieuwe door HONAC ontwikkelde 2-kleurige lamp? Ik heb hem niet in actie gezien nog, wat ik ervan begrepen heb zijn het 3 rijen blauwe LED's en één rij oranje LED's onderin.
Hoe zijn de ervaringen met deze lamp, is het daadwerkelijk maar marginaal beter dan de TM-CS "hockeypuck"?
Wat mij dan op zich zou verbazen, wat ik ervan begreep (via een ingewijde dicht bij de bron) zijn het dezelfde soort lineaire LED's zoals die in de L32 gebruikt zijn, maar dan korter zodat ze passend in een cirkeltje in die behuizing passen.
Weet iemand waarom de lens deels blauw is, toch dat terugkerende argument dat een blauwe dienst toch qua kleur lamp/balk zijn herkenbaarheid vergroot als blauwe dienst?

Er zit alleen ook nog verschil in het aantal leds per kleurdeel. De amber units hebben volgens mij 8 leds per kant, de blauwe 4.

Ik heb wel eens 2 voertuigen naast elkaar gezien net beide lampen en de honac lamp kwam zeker beger uit de test! Het oppervlakte van blauw is groter, dus duidelijker en hij lijkt een stuk feller.
Het amber is eigenlijk precies het zelfde als de l32. Geeft ook ruim voldoende licht.
Hopelijk is mijn hockeypuck snel gemaakt, dan kan ik eens kijken of ik hem naast de nieuwe honac lamp kan zetten.