Gestolen mobiel

Auteur Topic: Gestolen mobiel  (gelezen 12130 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Gepost op: 3 juli 2011, 09:57:52
Ik weet het, het gebeurt veel.....maar ik baal wel.

Mijn zoon is met zijn 2 maanden oude Iphone naar een verjaardag een straat verderop. Laat de telefoon daar even op de bar liggen om naar huis te gaan om een fles cola te halen. Daarna is de telefoon weg en natuurlijk heeft niemand het gedaan. Er bestaat echter wel een sterk vermoeden. Iemand die al een redelijk ongenode gast was en het nodige op zijn kerfstok heeft. Aldoor geprobeerd te bellen, maar een telefoon die op 'stil'  staat hoor je niet. Toen de vermoedelijke dader weg was, stond even later ook de mobiel op 'direct voicemail' > dus uit. Adres en alles is bekend van deze persoon, maar we kunnen niets.

Imei mag niet getraceerd worden, want het is geen levensbedreigende situatie of zwaar misdrijf. Pas eind deze week kunnen we aangifte doen....dan is de telefoon helemaal zeker weten weg.

Wat kan ik nog meer (buiten de simkaart blokkeren, want dat is natuurlijk al lang gedaan)?? Zelf langs gaan is geen optie, deze persoon is mij wat te agressief.

PS. ook al een PM-tje gestuurd aan 2 mensen, maar iedereen die met een oplossing kan komen is van harte welkom!!


facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2011, 10:04:18
Tja een tip achteraf. (daar heb je nu niet zo veel meer aan)

Er is een app voor de iphone en die heet find my iphone. Daarmee kan je snel via een andere iphone jou toestel terugvinden. Daarvoor moet de app wel op de gestolen telefoon staan...

heb je overwogen om de ouders van de jongen te benaderen? Anders kan je niet veel meer doen als aangifte doen in de hoop dat de politie de zaak oppakt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2011, 10:10:27
De App was nog niet geinstalleerd, maar schijnt ook maar te werken tot de telefoon uitgaat (vanzelf of uitgezet).

Aangifte kan op zijn vroegst vrijdag, maar wordt waarschijnlijk nog later....dit gaat op afspraak. Helaas ondanks mijn opmerking dat deze jongen vannacht ook nog gezegd heeft dat hij door de politie wordt gezocht.

Volgens mij woont hij op zichzelf, en het is niet het type bij wie ik op de koffie wil. Ik weet welk huis het is en daar kom ik niet graag.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2011, 11:57:07
De App was nog niet geinstalleerd, maar schijnt ook maar te werken tot de telefoon uitgaat (vanzelf of uitgezet).

Aangifte kan op zijn vroegst vrijdag, maar wordt waarschijnlijk nog later....dit gaat op afspraak. Helaas ondanks mijn opmerking dat deze jongen vannacht ook nog gezegd heeft dat hij door de politie wordt gezocht.

Volgens mij woont hij op zichzelf, en het is niet het type bij wie ik op de koffie wil. Ik weet welk huis het is en daar kom ik niet graag.

die app zit standaard op de Iphone,ik heb hem er af gehaald, ik weet niet of je dat gedaan hebben...
Dus ik hoop voor je dat je dat niet gedaan hebt... Dan kunnen we hem nog vinden..


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2011, 12:00:07
die app zit standaard op de Iphone,ik heb hem er af gehaald, ik weet niet of je dat gedaan hebben...
Dus ik hoop voor je dat je dat niet gedaan hebt... Dan kunnen we hem nog vinden..
Nou, ik heb deze app toch echt handmatig erop moeten zetten (iphone 4).....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2011, 12:04:53
Nou, ik heb deze app toch echt handmatig erop moeten zetten (iphone 4).....

Klopt, ik ook. Het schijnt echter zo te zijn dat je de app tegenwoordig automatisch kunt laten installeren als je je iPhone voor het eerst gebruik. Toen ik mijn iPad aansloot op iTunes werd dat ook gevraagd. Weet niet of dit twee maanden geleden ook al zo was.
Senior GGP / Oost-Brabant


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2011, 12:08:09
Klopt, ik ook. Het schijnt echter zo te zijn dat je de app tegenwoordig automatisch kunt laten installeren als je je iPhone voor het eerst gebruik. Toen ik mijn iPad aansloot op iTunes werd dat ook gevraagd. Weet niet of dit twee maanden geleden ook al zo was.

Nou, ik heb deze app toch echt handmatig erop moeten zetten (iphone 4).....

Ah vandaar
vond het al vreemd, heb de iphone in februari gekregen en toen stond de app zoek mijn iPhone er al op..
Is ook een apple product  098uo
Maar die werkt niet zonder geïnstaleerd te zijn volgens mij...


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2011, 12:11:15
Geen idee of het erop staat. In ieder geval er niet zelf opgezet.... :(

Waar ik me eigenlijk een beetje triest door voel is dat iemand dat ding ontvreemd en vervolgens (gezien de Wet op de Privacy) niet getraceerd mag worden met het Imeinummer. Daar baal ik van. Hij kan dus doodleuk met dat ding aan de wandel en moet gewoon naar mijn mening met zijn jatten van onze spullen afblijven!

Aanvulling: hoor net dat hij er als het goed is standaard op zit.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2011, 12:17:47
Hoe werkt die App dan? Zie je dan een puntje op een landkaart en daar is die mobiel?


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2011, 12:19:04
Als dat zo is.....wij weten verdorie wie het waarschijnlijk is, inclusief adres.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear