GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011  (gelezen 76938 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #160 Gepost op: 20 juli 2011, 14:47:38
@orthello  Mijn excusses het blijkt dat jij gelijkt hebt gisteravond stond het eerste gedeelte er al maar dat kwam niet boven de boomtoppen uit dat is ook niet te zien vanaf de BP pomp daar ging het mij om.

Wagenborg Nedlift uit Groningen staat daar op dde kazerne met een 500 tonner Mobiele telescoopkraan

Noodmast bij gebrek aan vergunning niet de lucht in
 
Een noodzendmast is nodig nu de zendmast in Hoogersmilde niet functioneert. © ANP
De bouw van een noodzendmast op het terrein van de Johan Willem Frisokazerne in Assen loopt vertraging op omdat er geen vergunning is. Dat meldt de gemeente Assen vandaag. De mast moet de functie overnemen van de tv-toren bij Hoogersmilde, die vorige week na brand instortte.

Het ministerie van Economische Zaken ging ervan uit dat voor het bouwen op een terrein van defensie geen vergunning nodig is. 'We hebben het uitgezocht en nu blijkt die wel te moeten worden afgegeven', aldus een woordvoerder van de gemeente Assen. Aanvankelijk wilde Novec gisteren beginnen met het optrekken van de 100 meter hoge noodmast. (ANP/Redactie)
20/07/11 12u38

Bron ad.nl

Ze zijn anders al de hele dag druk bezig met het opbouwen van de mast.  ;)


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #161 Gepost op: 20 juli 2011, 16:02:20
@orthello  Mijn excusses het blijkt dat jij gelijkt hebt gisteravond stond het eerste gedeelte er al maar dat kwam niet boven de boomtoppen uit dat is ook niet te zien vanaf de BP pomp daar ging het mij om.
Excuus aanvaart. Geen probleem.

Vanmiddag is overigens alsnog de vergunning afgegeven.
bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=102316

Citaat
ASSEN - De noodzendmast op het terrein van de Johan Willem Frisokazerne in Assen wordt toch woensdagmiddag nog opgericht. De gemeente Assen heeft inmiddels een bouwvergunning afgegeven.


theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #162 Gepost op: 20 juli 2011, 21:42:25
De noodzendmast staat er..... als ik het goed zie is die wel wat hoger dan de politie toren van Assen langs de A28 dus 1000 meter hoog dat geloof ik wel.

Ik zal morgen als ik tijd heb wat foto's maken.( nadeel is dat er bomen en hekwerk er voor staan)


theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #163 Gepost op: 20 juli 2011, 22:05:55
De noodzendmast staat er..... als ik het goed zie is die wel wat hoger dan de politie toren van Assen langs de A28 dus 1000 meter hoog dat geloof ik wel.

Foutje bedankt ik bedoel 100 meter hoog  (Het rood gemaarde woorden dat is wat te veel van het goede)


Heb een knulletje extra erbij getypt. ;)


Blommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #164 Gepost op: 21 juli 2011, 06:47:09
Als de mast nu al de hoogte heeft die hierboven benoemd word ontbreekt er in mijn ogen nog een deel. Het lijkt er heel erg op dat de mast constructie inmiddels staat en dat hierboven op een ronde mast komt. Ik heb helaas geen foto's (gaat lastig in de auto ;) ) Situatie was hedenmorgen om kwart over zes. Wellicht dat iemand wel de mogelijkheid heeft om foto's te maken.

Grtzz Blommie


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #165 Gepost op: 21 juli 2011, 09:20:10
Overigens heb ik mijn twijfels bij of het dezelfde mast als die bij de RAI heeft gestaan.
Vooral de voet van de mast vertoond flinke verschillen met de mast die bij de RAI heeft gestaan.
Vanavond om 19:30 uur is er de mogelijkheid om je op het defensie terrein in te laten lichten over alles wat er zich rond de mast afspeelt. Wel even je legitimatie meenemen.  8)

Gisteren rond 18:00 uur zag het er zo uit (boven in zitten drie mannetjes):


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #166 Gepost op: 21 juli 2011, 10:05:43
Overigens heb ik mijn twijfels bij of het dezelfde mast als die bij de RAI heeft gestaan.
Vooral de voet van de mast vertoond flinke verschillen met de mast die bij de RAI heeft gestaan.
Vanavond om 19:30 uur is er de mogelijkheid om je op het defensie terrein in te laten lichten over alles wat er zich rond de mast afspeelt. Wel even je legitimatie meenemen.  8)

Gisteren rond 18:00 uur zag het er zo uit (boven in zitten drie mannetjes):
http://twitpic.com/show/large/5t1amw


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #167 Gepost op: 21 juli 2011, 10:29:58
De voet in Assen:

bron: AsserJournaal


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #168 Gepost op: 21 juli 2011, 11:56:16
Heel interessant die fotos. Het is een beetje moeilijk te zien maar ik krijg de indruk dat de voet niet verticaal verankerd wordt,kun je daar iest over zeggen want die voet ziet er indrukwekkend uit maar de hoogte van die mast is nog veel inrukwekkender zeker bij een beetje wind.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #169 Gepost op: 21 juli 2011, 12:59:17
Zeer waarschijnlijk vastgebout aan die betonplaten, die op hun beurt weer aan de fundering verankert zijn.
Bijdragen op persoonlijke titel.