Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..

Auteur Topic: Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..  (gelezen 8367 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Gepost op: 30 november 2004, 18:28:28
Toevallig ontdekte ik de volgende link.. met een wel schandalige opmerking van de de heren bestuurders van de gemeenteraad van Huizen..
Bron :
Notulen van de openbare vergadering
van de commissie financiën, personeel
en organisatie, zorg, gehouden op 29
augustus 2001

http://lobot.gx.nl/HuizenData/CM_FPOZ/PUBL/P/UBL4/UBL461_1.PDF#xml=http://lobot.gx.nl/search97cgi/s97is.dll?action=View&VdkVgwKey=D%3A%2Ftwp%2Fklanten%2Fhuizen%2Fds%2Fdoc%2FCM%5FFPOZ%2FPUBL%2FP%2FUBL4%2FUBL461%5F1%2EPDF&doctype=xml&Collection=Huizen&QueryZip=reddingsbrigade+%3CAND%3E+%28%28+Datum+%3D+02%2D11%2D1998+%29+%3COR%3E+%28+Datum+%3E+02%2D11%2D1998+%29%29++%3CAND%3E+%28%28+Datum+%3D+29%2D11%2D2004+%29+%3COR%3E+%28+Datum+%3C+29%2D11%2D2004+%29%29+&&AdminImagePath=%2Fsearch97admimg%2F&AdminScriptName=&viewtemplate=hzView.hts&ServerKey=

Let op de volgende passage :
 
De commissie gaat unaniem akkoord met het voorstel met de restrictie dat slechts aanvullende budgetten moeten worden toegekend tot en met 2004 gelet op de mogelijke vestiging van een KNRM-station in Huizen in 2005. Overigens behoefte om de mogelijkheden van kostenverhaal te bezien indien de reddingsbrigade "voor joker" uitvaart.

Ik vraag mij af wat hier bedoeld wordt.  Dit gaat namelijk niet over valse meldingen, maar over het feit dat een ander dan de reddingsbrigade Huizen een hulpverlening doet, dat dan de kosten van het uitvaren van reddingsbrigade Huizen in rekening worden gebracht..

Misschien zie begrijp ik het verkeerd hoor, maar stel ik iemand uit het water haal, en waarvoor reddingsbrigade Huizen voor is gewaarschuwd, krijg ik een rekening.. (althans dat willen ze onderzoeken)

Klinkt mij in de oren als je mag niet een beginnend brandje niet zelf blussen, want anders komt de brandweer voor niets en wie betaald dan rekening ?

Of het klinkt als "je mag niet beginnen iemand te helpen, want stel dat het lukt, dan komt de ambulancedienst voor niets.. "

Ik vind het vreemd dat dit in officiele notulen van de gemeente Huizen staat.

Documentje is wel van 29 augustus 2001, ben benieuwd wat er uit dat onderzoekje is gekomen...

Wat vinden jullie van dit soort uitspraken door bestuurders




9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #1 Gepost op: 1 december 2004, 10:36:07
Het klonk inderdaad als voor de valse meldingen, maar hiervoor worden er volgens mij ook geen kosten verhaald. Wat er wel uit blijkt is dat de brigade minder geld gaat krijgen als er een knrm station wordt geopent dit kunnen ze beter niet zo neer zetten, beter is om eerst het knrm station af te wachten en dan te beslissen wat met de subsidie van de brigade moet gebeuren.

9910001
9910001


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #2 Gepost op: 1 december 2004, 12:11:15
Peter, alle serieuze aandacht van bestuurders is meegenomen!
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 1 december 2004, 13:17:58
Het voor Joker uitvaren van een reddingsboot kan nooit. ten zij er een valse alarmering is. Dat is zowie zo strafbaar. dus daar hoeven de kosten niet voor worden verhaald.

Dit gaat over als een een drenkeling word opgepikt door een voorbij komende passant en aan land word gebracht terwijl de reddingsboot is gealarmeerd.

of een bootje vast gelopen is en door een omstander of een lokale berger word losgesleept terwijl een reddingsbrigade is gealarmeerd.

De gemeente bestuurder onderzoeken serieus of je dan de kosten voor het uitvaren van de reddingsboot kan verhalen op de hulpverlenende partij..

Dit is strijd met alle nederlandse wetgeving, maar ook met internationale afspraken voor de hulpverlening op het water...


fireman77

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 december 2004, 13:19:39
Toevallig ontdekte ik de volgende link.. met een wel schandalige opmerking van de de heren bestuurders van de gemeenteraad van Huizen..
Bron :
Notulen van de openbare vergadering
van de commissie financiën, personeel
en organisatie, zorg, gehouden op 29
augustus 2001

http://lobot.gx.nl/HuizenData/CM_FPOZ/PUBL/P/UBL4/UBL461_1.PDF#xml=http://lobot.gx.nl/search97cgi/s97is.dll?action=View&VdkVgwKey=D%3A%2Ftwp%2Fklanten%2Fhuizen%2Fds%2Fdoc%2FCM%5FFPOZ%2FPUBL%2FP%2FUBL4%2FUBL461%5F1%2EPDF&doctype=xml&Collection=Huizen&QueryZip=reddingsbrigade+%3CAND%3E+%28%28+Datum+%3D+02%2D11%2D1998+%29+%3COR%3E+%28+Datum+%3E+02%2D11%2D1998+%29%29++%3CAND%3E+%28%28+Datum+%3D+29%2D11%2D2004+%29+%3COR%3E+%28+Datum+%3C+29%2D11%2D2004+%29%29+&&AdminImagePath=%2Fsearch97admimg%2F&AdminScriptName=&viewtemplate=hzView.hts&ServerKey=

Let op de volgende passage :
 
De commissie gaat unaniem akkoord met het voorstel met de restrictie dat slechts aanvullende budgetten moeten worden toegekend tot en met 2004 gelet op de mogelijke vestiging van een KNRM-station in Huizen in 2005. Overigens behoefte om de mogelijkheden van kostenverhaal te bezien indien de reddingsbrigade "voor joker" uitvaart.

Ik vraag mij af wat hier bedoeld wordt.  Dit gaat namelijk niet over valse meldingen, maar over het feit dat een ander dan de reddingsbrigade Huizen een hulpverlening doet, dat dan de kosten van het uitvaren van reddingsbrigade Huizen in rekening worden gebracht..

Misschien zie begrijp ik het verkeerd hoor, maar stel ik iemand uit het water haal, en waarvoor reddingsbrigade Huizen voor is gewaarschuwd, krijg ik een rekening.. (althans dat willen ze onderzoeken)

Klinkt mij in de oren als je mag niet een beginnend brandje niet zelf blussen, want anders komt de brandweer voor niets en wie betaald dan rekening ?

Of het klinkt als "je mag niet beginnen iemand te helpen, want stel dat het lukt, dan komt de ambulancedienst voor niets.. "

Ik vind het vreemd dat dit in officiele notulen van de gemeente Huizen staat.

Documentje is wel van 29 augustus 2001, ben benieuwd wat er uit dat onderzoekje is gekomen...

Wat vinden jullie van dit soort uitspraken door bestuurders

Het is trouwens één ieders plicht iemand te helpen die in nood verkeert, dus daar is geen twijfel over mogelijk.

Helpen dus!!!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #5 Gepost op: 1 december 2004, 13:46:05
Het is wat ver gaand inderdaad om op een dergelijke manier te werk te gaan. Dan wordt het helpen van een mede mens wel erg kostbaar. Maar er zitten meer vreemde eenden in de bijt bij de bestuurders in ons wonderlijke land.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #6 Gepost op: 1 december 2004, 20:57:05
gemeentes moeten geld bezuinigen en een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Het is wel positief dat ze proberen mee te denken om eea te kunnen financieren. Zolang ze het maar niet ten uitvoering brengen.

Voorlopig lijkt het me praktisch onmogelijk om zo'n rekening hard te maken. Maar ik hoor graag hoe de gemeente dat dacht te gaan doen.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #7 Gepost op: 2 december 2004, 20:36:12
Voor de bemanning van Huizen kan denk ik beter de gemeente een subsidie blijven geven, want de KNRM groot het geld ook niet op de rug, al lijkt dat zo door dat ze door een aantal schenkingen een aantal grote boten hebben kunnen aanschaffen.
De bemanning van de Koog spaart under mom van een jubileum actie voor een nieuwe boot en de bemanning van station Urk is nog steeds aan het sparen voor de verbouwing van een loods tot bemanningsverblijf.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #8 Gepost op: 2 december 2004, 20:48:02
De betreffende tekst is ruim 3 jaar oud, hoe is het afgelopen?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 2 december 2004, 20:58:04
De bemanning van de Koog spaart under mom van een jubileum actie voor een nieuwe boot

Ik kreeg een boekje en een acceptgiro,waarvan ik dacht dat het voor de jaarlijkse bijdrage als redder aan wal was,bleek het (alleen) voor Texel te zijn..... :-\
Nou,dat doe ik dus niet,ik draag m'n steentje toch al bij,dan ga ik niet ook nog eens apart doneren voor Texel,ik gun elk station wat hoor.....
  Ta