zeilbootje ziet enorme tanker niet aankomen

Auteur Topic: zeilbootje ziet enorme tanker niet aankomen  (gelezen 1889 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee




CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2011, 09:59:35
Tsja ... vanuit een ver verleden weet ik nog dat stuurboord voorrang heeft ... en dat zeil voorrang heeft over motor ... maar bij die "broodpoepers" moet je gewoon uit de buur blijven 98uiye
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2011, 10:25:06
Op 0:25 zie je nog iemand overboord springen, het lijkt me dat zo'n tanker wel zuigkracht heeft of heb ik het mis?


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2011, 11:42:06
Tsja ... vanuit een ver verleden weet ik nog dat stuurboord voorrang heeft ... en dat zeil voorrang heeft over motor ... maar bij die "broodpoepers" moet je gewoon uit de buur blijven 98uiye
Dan zou je uit een ver verleden ook moeten weten dat beroepsvaart voorrang heeft.  ;-)

Welk reglement in dit geval van toepassing is weet ik uiteraard ook niet. Maar een tanker uit laten wijken voor een zeiljacht op een vaarweg van 2-3 kilometer breed lijkt mij niet aan de orde.

Ik verbaas me er over dat er een zeilwedstrijd gaande is in een gebied met zeescheepvaart. De schipper van het jacht heeft het een en ander uit te leggen, maar de wedstrijdleiding naar mijn gevoel ook.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2011, 12:36:41
Grijns ... o ja? ... ohw ... (broodpoeper = jargon voor beroepsvaart)  998765 ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2011, 14:58:37
Je ziet wel meer dat ze in grote zeehavenmondingen zeilwedstrijden houden, maar dan leggen ze de baan wel zo dat de vaargeul zo min mogelijk wordt gekruist. Want die schepen die finishen aan het eind van het filmpje zitten ook aardig in het vaarwater van die remmende sleper. En het finishschip lijkt geankerd te liggen in de vaargeul. Ik heb trouwens altijd geleerd dat je bij het varen met een spinnaker iemand op het voordek zet als uitkijk, want je hebt een enorme dode hoek met die ballon voorop.  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2011, 01:23:33
ik heb een uitvergroting gemaakt, het is wel érg dichtbij...

De twee (later ging er nog een overboord) drenkelingen zijn gered..


manoverboard.mpg