Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 137352 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #60 Gepost op: 11 juli 2012, 18:26:57
Ik had mezelf beloofd te stoppen, meerdere malen maar als mij dit wordt aangeboden voor mijn verzameling..... dan laat ik het niet liggen!
Na afbouw van een huisartsenauto, compleet met alle bekabeling, bediening etc. etc, een Whelen LFL Liberty in huisartsen uitvoering!

@ Caprice 9C1: Hoe kom je toch aan al die adresjes?? Bij mij houden ze de deuren stevig dicht...(of ik benader de verkeerde bedrijven)
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Gast

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 11 juli 2012, 18:33:18
Marktplaats is een bron van vondsten maar ook andere zeer waardevolle contacten (die ik niet prijs zal geven) zorgen voor de nodige leuke aanvullingen!
De huisarts LFL komt bij dezelfde persoon vandaan waar ik vorig jaar een huisarts Visionalert gekocht heb, en daar toen mijn visitekaartje achtergelaten "als je weer wat hebt, bel maar"  8)


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #62 Gepost op: 11 juli 2012, 21:44:19
Marktplaats is een bron van vondsten maar ook andere zeer waardevolle contacten (die ik niet prijs zal geven) zorgen voor de nodige leuke aanvullingen!
De huisarts LFL komt bij dezelfde persoon vandaan waar ik vorig jaar een huisarts Visionalert gekocht heb, en daar toen mijn visitekaartje achtergelaten "als je weer wat hebt, bel maar"  8)

dan moet ik mijn "vislijnen" ook maar eens verder gaan uitgooien;)
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Gast

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 14 juli 2012, 20:32:48
Wederom een nieuweling in de collectie, zo kom ik nooit toe aan het fotograveren van de al langer aanwezige balken ;)

Een voor Nederlandse begrippen redelijk "zeldzame" Whelen LFL Liberty, in de 49 inch (1.22meter) lengte. Een basis-uitvoering had 4 LED's op de buitenste hoeken en 2 zoeklichten naar voren, sommige modellen hadden achterin nog een STOP-matrix zitten, en er zijn zelfs modellen geweest met een groen PD licht voor en achter.

Foto van Piecke © ter illustratie

en ter illustratie een foto van Jerommeke © van een 49 inch Liberty met STOP bord erin en L32 erop


Hier een videootje van mijn geupdate LFL Liberty, met 4 extra blauwe LIN8 model 500's op een ballast powersupply, flashing takedowns en achterin een 6-lamps Traffic Advisor met LIN6 model 500, aangestuurd door een Whelen TACTLD1 controller

Whelen LFL Liberty Dutch Police lightbar upgrade V1.0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #64 Gepost op: 15 juli 2012, 02:08:47
Is er bij Whelen traffic-advisors niet in te stellen dat ze op de '"Federal Signal'' wijze aan gaan. Dus gewoon van links naar rechts en dan de volledige pijl laten branden ipv dit snelle geflits? Heb het op straat ook nooit een duidelijke traffic-advisor gevonden namelijk
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 15 juli 2012, 02:38:31
De Whelen TACTLD controller-kastjes hebben dipswitches achterin zitten waarmee je het soort pijl kunt instellen, en ook het soort flash-patroon
De beschikbare patronen zijn :
- Sequence Tripple Flash
- Sequence on/sequence off
- Sequence on double sweep (patroon in filmpje)
- Double Sweep

Voor elk van bovenstaande pijl-patronen is dan nog de optie voor het waarschuwings-signaal, de Flash, voor een Moduflash of een Action-Scan ook wel liefkozend BAM-BAM patroon genoemd. (in filmpje)
Ik zal in een volgend filmpje de bovenstaande opties laten zien!  O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 15 juli 2012, 02:52:52
Heb je ook een Tomar Heliobe eigenlijk?


Gast

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 29 juli 2012, 00:49:28
Heb je ook een Tomar Heliobe eigenlijk?

Op dit moment bezig eentje te regelen  0098  0098  
Dat is er eentje op het lijstje "Got to HAVE lightbars!!" waarvan de originele LAPD Aerodynic binnenkort toegevoegd gaat worden, maar een Heliobe (gewicht 30 kilo) had ik niet verwacht ooit meer te vinden.
Niet alleen vond Neetje een Heliobe te koop in de USA, maar ik vond een paar minuten daarná zelf via één van mijn contactjes aldaar eentje. Die wordt nu getest of alles werkt, in de red/blue configuratie gebracht en dan kijken wat het verschepen gaat kosten ....

De Heliobe is een balk met 10 tot 12 strobes erin rondom, meerdere power supplies, zo goed als géén "dood moment" in de balk, maar een stroomvreter van proportie.
Ter illustratie:


Long time and 10 kilo ago ;) 2005, mijn 2e bezoek aan de USA, in Gun Barrel City naast deze mooie Heliobe. Nu is het duidelijk waarom dit een "Got to Have" balk voor mij is!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #68 Gepost op: 29 juli 2012, 01:32:55
Mooie balk maar dan mag je volgens mij ook wel je dak extra verstevigen als dat ding 30 kilo weegt.
Hoe komt het dat deze balk zo gigantisch zwaar is ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 29 juli 2012, 23:29:52
Het gewicht wordt gedragen door de 2 pootjes die op de dakrand zelf steunen dus dat valt wel mee. Er zitten 2 of 3 zware power supplies in, en er zit het nodige aan metaal boven en onder aan dat bakbeest. De Tomar Heliobe was nog eens geheel waterdicht ook, rij hem de plomp in en hij blijft gewoon doorflitsen  ;D