Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 268957 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Citaat van: moppersmurf link=msg=1311318 date=1417220007
Moet ik nog meer zeggen?
Ik heb geen idee waar je het over hebt dus doe maar ja.

Jij wist niks over de beperkingen en gezien de R395 blijkbaar ook niet waarvoor je vrijstelling hebt.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: feitelijk link=msg=1311657 date=1417390387
Ik heb geen idee waar je het over hebt dus doe maar ja.

Jij wist niks over de beperkingen en gezien de R395 blijkbaar ook niet waarvoor je vrijstelling hebt.

....................................................


nee! ik ben volwassen. Ik hou mij in, gedraag mij netjes en laat mij niet uit de tent lokken zoals een professionel betaamt.

Ga je nou ophouden met dat rare gedrag?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie vraagt begrip voor spoedmeldingen

http://www.politie.nl/nieuws/2014/december/10/02-s-heerenberg-politie-vraagt-begrip-voor-spoedmeldingen.html
Laatste update: 10-12-2014 | 15:38

's-Heerenberg - Politieagenten troffen woensdagochtend 10 december in ’s-Heerenberg een briefje onder de ruitenwisser van hun auto aan. De schrijver was niet te spreken over de manier waarop de politieauto was geparkeerd. Wat deze persoon waarschijnlijk niet wist, was dat de agenten bezig waren met een reanimatie in een woning. Een zaak waarbij elke seconde telt.



De politie had een melding ontvangen, dat een vrouw thuis onwel was geworden. De agenten werden met spoed ter plaatsen gevraagd en de ambulance was onderweg. De politieagenten kwamen als eerste met een AED bij de woning aan en reanimeerden de vrouw totdat het ambulancepersoneel dit overnam. Ondanks de inspanningen van de hulpverleners kwam de vrouw te overlijden.

Toen de agenten na het verlenen van de noodhulp weer bij hun auto aankwamen, troffen zij onder de ruitenwisser het briefje aan. De schrijver leverde in het briefje commentaar op de manier waarop de auto in de straat geparkeerd stond.

Noodhulp
Noodhulp is hulp bij incidenten die met spoed inzet van de politie nodig hebben. Hiervoor zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week politiemensen beschikbaar. Bij deze incidenten is het noodzakelijk dat de politie direct handelt. Noodhulpeenheden behandelen deze incidenten. Zij worden aangestuurd door de meldkamer.

Levensbedreigende medische situaties
Noodhulp wordt door de politie niet alleen verleend op het moment dat een inbreker op heterdaad wordt betrapt of er een ongeval heeft plaatsgevonden. Ook bij levensbedreigende medische situaties wordt de politie regelmatig door de meldkamer gevraagd om met spoed ter plaatse te gaan. Zeker wanneer zoals bij een reanimatie elke seconde telt, is het van groot belang dat er zo snel mogelijk hulpverlening op de locatie aanwezig is. Dit kan het verschil betekenen tussen leven en dood.

Begrip gevraagd
De politie vraagt dan ook begrip wanneer er met spoed (al dan niet met zwaailicht en sirene) wordt gereden of in dit geval de politieauto kennelijk ‘onhandig’ geparkeerd wordt.
Samen sterk in de hulpverlening!


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Voorop gesteld:
Ik ben volledig op de hoogte van de vrijstelling etc..etc..etc..... punt, klaar....maar........
ik kan mij vragen mbt dit onderwerp wel goed voorstellen. Toevallig gisteren een voorbeeld gezien wat ...
Kruispunt....erg druk...zeer druk.....wachten duurde klaarblijkelijk te lang..licht en tingeling aan...over de kruising heen en daarna weer rustig verder rijden en bij een ander stoplicht, 250 meter verder gewoon ontspannen wachten in de rij.....tja...dan snap ik dat mensen zich eea afvragen. Zou er een melding kunnen zijn geweest die 2 minuten later niet meer speelt...kan....Had iemand er ff geen zin meer in...kan ook.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: DKAG link=msg=1313579 date=1418274582
Voorop gesteld:
Ik ben volledig op de hoogte van de vrijstelling etc..etc..etc..... punt, klaar....maar........
ik kan mij vragen mbt dit onderwerp wel goed voorstellen. Toevallig gisteren een voorbeeld gezien wat ...
Kruispunt....erg druk...zeer druk.....wachten duurde klaarblijkelijk te lang..licht en tingeling aan...over de kruising heen en daarna weer rustig verder rijden en bij een ander stoplicht, 250 meter verder gewoon ontspannen wachten in de rij.....tja...dan snap ik dat mensen zich eea afvragen. Zou er een melding kunnen zijn geweest die 2 minuten later niet meer speelt...kan....Had iemand er ff geen zin meer in...kan ook.....
Voorop gesteld:
Het overmatig en onnodig gebruik van puntjes is behoorlijk irritant.

Daarnaast past je bijdrage precies binnen het kader van de vele klagers die niet weten wat zich afspeelt in een politieauto. Je trekt dan ook een onnozele conclusie: "Wachten duurde klaarblijkelijk te lang."

Ik heb het al vaak zat meegemaakt dat ik de ene seconde een prio 1 kreeg, om 100 meter verder te horen dat het een prio 3 wordt. Of dat het onder controle is, of dat de melding helemaal komt te vervallen. Als je niet weet wat de situatie is, spreek je er dan ook niet over uit.

Ik vertel een bakker ook niet hoe lang hij zijn brood moet bakken, ga er dus maar gewoon vanuit dat de optische en geluidssignalen alleen aan gaan als het nodig is, en dat ze er weer af gaan als het niet meer nodig is. En ja, dat kan soms binnen 100 meter, of 1 kruising gebeuren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
En als er gewoon een politiewagen achter mij staat in de rij voor het stoplicht...

Terwijl ik eigenlijk door oranje rijd kijk ik in me achteruitkijkspiegel en zie ik de agent door rood knallen. En blijft netjes achter mij rijden en bij de volgende punt zie ik hem de busbaan opgaan opweg naar... (geen idee) Vond het wel apart.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dat is knap, dat je in je spiegel ziet dat het rood was.

Daarnaast had de agent tot aan de busbaan gelegenheid om in te halen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Blijkbaar was dit nodig. Je rijdt tenslotte niet voor niets door rood en over de busbaan.
Trouwens, ik maak mij hier helemaal niet druk om zolang ze mij en anderen niet in gevaar brengen.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Ach ik maak me er ook niet meer druk om... in het verleden wel gedaan... maar als je daar steeds druk om maakt dan heb je op laatst wel een hoge bloeddruk... ik had zoiets van hij zal er wel een reden voor hebben... hij had mogelijkheden genoeg tussen het rode licht en de busbaan om in te halen... blijkbaar was daarvoor niet genoeg haast... prio2/3 ik weet het niet en hoef het ook niet te weten...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Gast

  • Gast
Een berger die, met een file op 5 banen A4, met oranje epilepsieverlichting op de vluchtstrook doorknalt en bij afrit Nieuw-Vennep de reclame uitzet en netjes in de rij voor de stoplichten stilstaat en tijd voor een peukje draaien achter het stuur, dáár kan ik me nou aan ergeren.
Niet dat het nut heeft.
De noodzaak tot het spelen met de regels zie ik bij deze beroepsgroep niet aanwezig zoals ik die wel kan zien bij de politie en andere blauwlicht gebruikers.