Afsteken van vuurwerk

Auteur Topic: Afsteken van vuurwerk  (gelezen 17563 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #30 Gepost op: 12 december 2004, 14:24:59
geen paintbal maar vuurbal ;) ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 12 december 2004, 14:25:37

Was er niet zo'n richtlijn "Houd vuurwerk nooit in je hand."  ???
die is er inderdaad,maar het blijkt uit het verhaal van Ger@rd dat terwijl je je aan de voorschriften houdt het wel degelijk mis kan gaan.


Gast48368

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 12 december 2004, 14:26:16

Was er niet zo'n richtlijn "Houd vuurwerk nooit in je hand."  ???

Dat zeg je goed , ja, RICHTlijnen ;D ;D ;D


Nee, alle gekheid op een stokje: Vuurwerk kan heel onverwacht ontzettend gevaarlijk zijn.....)))))))))))))))

Dus altijd in NUCHTERE ;D toestand, alle veiligheid in acht nemend, afsteken. ;)


PJ

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 12 december 2004, 17:11:18

meteen maar even inhakend hierop.
Waarom wordt er zo streng gecontroleerd op het kopen van vuurwerk uit Belgie?Ik vindt het een beetje vreemd,in de maand December wordt er stevig gecontroleerd.Terwijl je de rest van het jaar kilo,s vuurwerk van over de grens kunt halen.

Laat ik je een klien beetje uit je droom helpen niet alleen de maand december wordt gecontroleerd. Vannaf wanneer dat wel gebeurd mag je zelf invullen maar het is in ieder geval eerder dan je denkt.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #34 Gepost op: 12 december 2004, 17:22:29
Controle's zijn niet waterdicht en door het gehele jaar worden er kilo's illegaal vuurwerk het land in gesmokkeld. Dus geheel tegengaan kun je toch niet.

En het gaat alleen maar erger worden naar mate de regels in Nederland strenger worden. Dus ik denk dat strengere regels alleen maar nadelen gaan opwekken voor de veiligheid.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 12 december 2004, 17:25:29

Dat is vrij simpel uit te leggen. De regels zijn niet zo scherp als in Nederland over het feit WAT je mag kopen.....lawinepijlen en strijkers kan er allemaal gekocht worden, terwijl in Nederland, wat de veiligheid betreft, dit verboden is.

De grootste "mat" wat je hier kunt kopen, zo te zien, is een 10.000 klapper. In Belgie zijn 100.000 klappers te koop,die, als je ze te dicht bij huizen afsteekt, de ramen uit hun kozijnen blazen.... :-X :-X

een kennis van een vriend zijn broer  :P heeft ook 500.000 klappers
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #36 Gepost op: 12 december 2004, 17:27:05
Ik woon vlak bij de kroegenbuurt en daar gaat er ook altijd elk jaar één af. Wat een zooi zeg  :-X ::) :-X

En dan het lawaai nog  ::) :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 12 december 2004, 17:27:09

Zet de siervuurwerkpot op een vlakke stevige ondergrond. Steek de lont aan met een aansteeklont of sigaret. Neem vijf meter afstand.

Dat deed ik dus en dat ding viel om in mijn richting.  :-X

Worden er even 12 dingen met een paar honderd kilometer per uur op je afgevuurd die naast je oren exploderen  :'( Ja, zeker erg mooi dat siervuurwerk  :-X En er stond nog iemand bij die zo'n ding op zijn knie kreeg. Lekker blauw en dik  ::)

nu staat er ook bij dat je ze klem moet zetten tussen stenen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 12 december 2004, 17:28:39
zijn er hier nog mensen die ''niet legaal'' vuurwerk krijgen? niet dat ik interesse heb maar gewoon om eens te horen hoe en wat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 12 december 2004, 19:11:40
Controle's zijn niet waterdicht en door het gehele jaar worden er kilo's illegaal vuurwerk het land in gesmokkeld. Dus geheel tegengaan kun je toch niet.

En het gaat alleen maar erger worden naar mate de regels in Nederland strenger worden. Dus ik denk dat strengere regels alleen maar nadelen gaan opwekken voor de veiligheid.
dat denk ik dus ook,het vuurwerk is verboden.Maar daarmee onstaat er wel de sport om toch vuurwerk in bezit te krijgen.
Dus uiteindelijk heb je het smokkelen weer in de hand gewerkt ;)