Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 400877 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.



Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #391 Gepost op: 6 juni 2010, 22:29:26
Enkele die ik tegen kwam:











Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #392 Gepost op: 7 juni 2010, 00:21:43
http://www.youtube.com/watch?v=SUXcQjiVQrs

Wat een bofkonten zijn die lui bij de reddingsbrigade! De hele dag fijn vol gas scheuren op het Gooi- en Eemmeer, of dat er wat aan de hand is of niet: Fast & Furious  party !

Henk


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #393 Gepost op: 7 juni 2010, 09:58:57




Bijzonder werk het redden van zo'n bruinvis! Zonde dat deze het niet overleefd heeft. Gebeurt dat vaak, omdat ze er echt een aparte brancard voor hebben?


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #394 Gepost op: 7 juni 2010, 10:13:33
Bijzonder werk het redden van zo'n bruinvis! Zonde dat deze het niet overleefd heeft. Gebeurt dat vaak, omdat ze er echt een aparte brancard voor hebben?

Gebeurt volgens mij toch wel met enige regelmaat. Bij ons soms met zeehonden, daarvoor gebruiken we soms ook zo'n brancard. hebben wij gewoon zelf gemaakt.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #395 Gepost op: 7 juni 2010, 20:44:14
Gebeurt volgens mij toch wel met enige regelmaat. Bij ons soms met zeehonden, daarvoor gebruiken we soms ook zo'n brancard. hebben wij gewoon zelf gemaakt.

Er komen inderdaad regelmatig (soms meerdere per dag) van dit soort meldingen binnen langs de randstad-kust... vaak figureert de reddingsbrigade dan als 'first-responder' voordat de EHBZ (eerste hulp bij zeezoogdieren) ter plaatse komt en het beestje overneemt.


Hertog Jan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #396 Gepost op: 7 juni 2010, 22:26:51
European Junior Championships Life Saving 2009
&hl=nl_NL&fs=1&

Life Saving Sport heeft een topstatus bij NOC*NSF en de Life Saving Sport heeft zelfs een Olympische nominatie.




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #398 Gepost op: 8 juni 2010, 10:29:23
(www.youtube.com/112gooi)

Het is inderdaad wel zo aardig bij al dat knip en plakwerk even te vermelden wie de bron van de filmpjes is en dat is niet natuurlijk niet Youtube, maar de maker...

Henk


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #399 Gepost op: 8 juni 2010, 12:15:30
Het is inderdaad wel zo aardig bij al dat knip en plakwerk even te vermelden wie de bron van de filmpjes is en dat is niet natuurlijk niet Youtube, maar de maker...
Dat klopt helemaal. Alleen wordt het lastig als de poster op youtube helemaal geen toestemming heeft van de maker om de video te plaatsen:

Enkele die ik tegen kwam:

Ik wens nog niet dood gevonden te worden op youtube. Ik heb dan ook geen toestemming gegeven voor het plaatsen van deze video. Vermelding op dit forum had wel tot gevolg dat ik meteen vragen kreeg van anderen of ze mijn video's dan ook op youtube mogen plaatsen. Dus niet!

Het plaatsen van een eigen banner over mijn video's is ook niet aan de orde.

Binnenkort is deze video dan ook van youtube verdwenen. Maar niet getreurd want op de juiste plaats is hij nog enige jaren te bezichtigen:
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5869513.ece

Voor de liefhebbers van een frontend plaatje heb ik deze constructie even gemaakt (en nee, dat ga ik ook niet elke keer doen):



Ik hoop binnenkort met een verhaal te komen over de manieren van overnemen en (deel)linken die wel verantwoord zijn.