Jongetje zwaargewond door vuurwerk Zwaluwenlaan - Vlaardingen 01-10-2011

Auteur Topic: Jongetje zwaargewond door vuurwerk Zwaluwenlaan - Vlaardingen 01-10-2011  (gelezen 15509 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Wat een trieste uitspraak doe jij zeg.

Stel voor dat het jou kind is....... zeg je dan ook: op naar het volgende domme slachtoffer?!?!?!

Het zijn kinderen hoor!!!!!!!!!!!!!!

Zo,
al het gal ff gelezen wat ik over me heen krijg hier.
Het is triest dat het gebeurt is hoor..tuurlijk. !
Maar mijn kind van 10 staat bij een supermarkt om gogo's te vragen,
terwijl dit jochie een lawinepijl/fakkel/noodsignaal of wat dan ook langs èèn of ander voetbalveld staat af te fikken..
Nee da's lekker normaal natuurlijk  :-X

Nja,
kennelijk mag je hier je visie erover niet geven.
Zal me muil wel houden voortaan..  98uiye

Er zullen heus wel meer vuurwerkslachtoffer topics komen hier..
Vingertjes weg...zoveel graads brandwonden,,vuurwerkdoden..dieren buiten opgeblazen met widowmakers in hun kont..

Maar een visie en een mening (in een menigsvrij land) mag niet gegeven worden hier want ohjee dan spoor je niet kennelijk.

Nja,
er zal wel weer een pb van een mod. komen maar ik geef mijn ongezouten visie er iig op.
Ben momenteel de enige.. iets wat niet in goede aarde valt blijkt  :-X
Groetjes, Marco


sylvester1986

  • Gast
Nee, niet de enige.
Marco is gewoon recht voor zijn raap en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening, anders zou het een saai forum worden.
Natuurlijk is het sneu dat hij nu (deels) verminkt is, maar ik ga het niet goed praten.
Blijkbaar moet je het goed praten omdat het een kind van 12 is :-X


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
als je het verschil van een 12 jarige en vent 18 of zo niet ziet... tja... dan kan je beter je 'muil' houden zoals je zelf zegt.


en wat dit nu met dieren te maken heeft. Alsof deze jongen nu moet straffen voor een ieder die ooit wat gedaan heeft.

zo te lezen hou je meer van dieren dan van kinderen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Kindertjes van 12 moeten nog van alles en nog wat leren en beginnen eigenlijk pas met leven. Zij bevinden zich nog volop in een ontdekkingsfase en zien niet altijd het gevaar van dingen en kunnen daarom de gevolgen van hun handelen niet altijd overzien. Dat is ook niet voor niets de reden dat (een heeeeel ander voorbeeld) een volwassene die het sexueel aanpapt met iemand van die leeftijd gewoon strafbaar is. Daar zal niemand, behalve de leden van een of andere schimmige politieke partij, het mee oneens zijn.

In dat licht is het inderdaad niet kies om hier te reageren in de stijl van 'mooi zo, dan leert ie er tenminste van'.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Kindertjes van 12 moeten nog van alles en nog wat leren en beginnen eigenlijk pas met leven. Zij bevinden zich nog volop in een ontdekkingsfase en zien niet altijd het gevaar van dingen en kunnen daarom de gevolgen van hun handelen niet altijd overzien.

Mee eens maar ik kan ook meegaan met de posting van Marco.

Een groot gedeelte van het gedrag van een 12-jarige heeft met de opvoeding te maken.
Waarbij de sommige ouders "de ontdekkingsfase" totaal aan de 12-jarige overlaat, niet omdat ze "al" 12 zijn maar dit altijd al gedaan hebben.
Alles moet maar mogen én kunnen.

Daarnaast zijn er kinderen die vanaf 10.00 uur bij de voetbal vereniging worden "gedumpt" waarvan de ouders vinden dat de voetbalvereniging verantwoordelijk zijn tot een uurtje 16.00 uur.  

En als je iets tegen sommige kinderen zegt dat ze iets niet moeten doen, krijg je tegenwoordig een grote bek van deze op ontdekkingsreis zijnde kinderen én soms zelfs van de ouders,  waar je je mee bemoeit......

Diegene die bij de politie werken komen ook vaker van dit soort kinderen tegen. En weten ook dat sommige ouders hun  kinderen te los laten.

Marco zet het eea wat te grof neer maar op zich heeft die inhoudelijk wel een punt.  
Ps Marco dus jouw kind valt mij steeds lastig voor een gogo?   ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Maar een visie en een mening (in een menigsvrij land) mag niet gegeven worden hier want ohjee dan spoor je niet kennelijk.

Volgens mij heb je alle ruimte genomen en gekregen om je visie en mening te uitten. Er zijn zelfs medestanders.
Maar als je een mening uit moet je er wel op bedacht zijn dat niet iedereen gaat applaudisseren. Dat hoort er nu eenmaal bij. Als je daar niet tegen kan, is het inderdaad beter om te zwijgen.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Wat een reacties zeg,het is toch in en in triest dat zoiets gebeurd,wat ook de reden is.

Zie wel op de foto"s dat er aardige plekken op het gras zitten ,lijkt wel of er veel meer knalwerk is afgestoken??

We hebben het wel over een jochie van 10 ,die wedstijd secretaris had naar mijn mening het vuurwerk moeten af pakken en een schop onder ze hol moeten geven  .

Maarja als het had is is hebben geweest.
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
We hebben het wel over een jochie van 10 ,die wedstijd secretaris had naar mijn mening het vuurwerk moeten af pakken en een schop onder ze hol moeten geven  .

Volledig mee-eens   (al had die waarschijnlijk een aanklacht wegens kindermishandeling gekregen vanwege die schop onder zijn hol)

Ik had over dat stukje heen gelezen.     Hier in heeft de voetbal-vereniging-functionaris persoonljk een verantwoordelijkheid
De vraag blijft staan waar heeft dat jochie dat vuurwerk vandaan heeft.

Aan de deskundige onder ons:  kan die wedstrijd-sercretaris hiervoor vervolgt worden, het niet ingrijpen bij een gevaarlijk situatie waardoor een minderjarige gewond is geraakt?


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Waarom wordt nu de schuld geschoven naar de wedstrijd-secretaris?  :-\
Je kan niet verwachten dat een secretaris van een voetbalvereniging verantwoordelijkheid kan dragen voor een ieder die zich op het terrein bevind. Ik zelf vind dus niet dat de persoon in kwestie nalatig heeft gehandeld, sterker nog, ik denk dat veel mensen het zelfde zouden hebben gereageerd in deze situatie. Vergeet niet dat de secretaris al genoeg andere dingen aan zijn hoofd had, en dus geen zin heeft gehad in het gezeur van een 12 jarige.  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
En je kan kwalijk van een leek (in dit geval die secretaris) verwachten dat het een explosievenexpert is.