Handelsvoorraad/handelaarskenteken

Auteur Topic: Handelsvoorraad/handelaarskenteken  (gelezen 7692 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2011, 11:09:39
Dat is op zich dan weer een leuke icm met dakkoffer, gezin of caravan...

Inderdaad...

Customs, bedankt voor je uitleg.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2011, 17:46:52
Inderdaad...

Customs, bedankt voor je uitleg.
graag gedaan, jullie ook bedankt voor jullie input
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:45:19
Even deze weer afstoffen zodat er geen nieuwe hoeft te worden aangemaakt. Voor de gewone platen die bij een voertuig horen geld dat er verzekering op moet zitten anders krijgt de bestuurder een PV of WAM melding, hoe zit dit nu precies bij de groene platen. Moet er op een groene plaat ook een verzekering zijn afgesloten, word door die groene plaat direct verwezen naar de inboedelverzekering van de eigenaar van de platen (wat ik altijd begrepen heb), of gelden er voor de groene platen een vrijstelling voor de WA verzekering?

En mocht het eerste het geval zijn maar hier toch een overtreding bij worden geconstateerd is dan de bestuurder of de eigenaar van de platen in overtreding c.q. de sjaak?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:56:27
Even deze weer afstoffen zodat er geen nieuwe hoeft te worden aangemaakt. Voor de gewone platen die bij een voertuig horen geld dat er verzekering op moet zitten anders krijgt de bestuurder een PV of WAM melding, hoe zit dit nu precies bij de groene platen. Moet er op een groene plaat ook een verzekering zijn afgesloten, word door die groene plaat direct verwezen naar de inboedelverzekering van de eigenaar van de platen (wat ik altijd begrepen heb), of gelden er voor de groene platen een vrijstelling voor de WA verzekering?

En mocht het eerste het geval zijn maar hier toch een overtreding bij worden geconstateerd is dan de bestuurder of de eigenaar van de platen in overtreding c.q. de sjaak?

Ook aan de groene platen hangt een WAM verzekering. Alleen is die gekoekt aan de plaat en niet aan een specifieke auto.
Vaak via een zogenaamde garage polis. Daarop is vaak ook de handelsvoorraad en cliënten auto'à verzekerd.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2012, 22:02:09
Even een vraagje ter info,

Werkzaam geweest bij een autohandelaar die auto's opkocht bij ALH (AutoLeaseHolland)
Ik kwam hier vaak zat auto's ophalen en reden vaak zat met groene platen van ALH naar Ridderkerk ermee.
Geen proefrit maar in feite verplaatsen van bedrijf naar bedrijf.
Het orginele kenteken stond tijdens de rit zelf al in bedrijfsvoorraad van mijn werkgever.

Mochten wij onder deze omstandigheden wel met de HA platen rijden ?
Groetjes, Marco


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2012, 22:03:46
Betreffende de handerlaarsplaat moet het aan 3 voorwaarden voldoen.
1 het originele kentekenbewijs moet bij de platen zijn, dit is natuurlijk lastig voor proefritten gezien de garage
niet zomaar het kentekenbewijs mee wil geven. Hier is het dan ook een beetje natte vinger werk of het echt een
fout is van de garage of onwetendheid van de bestuurder.
2 het kenteken moet op een voertuig zitten dat bezig is met of proefrit (kwestie van uitvragen en situatie bekijken) of
onderweg is van garage naar garage/demonstratie.

3 er mogen geen goederen vervoerd worden.

Daarnaast moet het onderliggende kenteken altijd in de handelsvoorraad zijn opgenomen. Word er aan een van die voorwaarden
niet voldaan dan is hij in overtreding en kan er een rapport worden opgemaakt. En als de garage iets te veel van dat soort
rapporten aan zijn broek heeft hangen dan raakt hij zijn kentekens kwijt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:06:59


Okay duidelijk.
Had ik ff overheen gelezen :)
Groetjes, Marco


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:15:43
Even deze weer afstoffen zodat er geen nieuwe hoeft te worden aangemaakt. Voor de gewone platen die bij een voertuig horen geld dat er verzekering op moet zitten anders krijgt de bestuurder een PV of WAM melding, hoe zit dit nu precies bij de groene platen. Moet er op een groene plaat ook een verzekering zijn afgesloten, word door die groene plaat direct verwezen naar de inboedelverzekering van de eigenaar van de platen (wat ik altijd begrepen heb), of gelden er voor de groene platen een vrijstelling voor de WA verzekering?

En mocht het eerste het geval zijn maar hier toch een overtreding bij worden geconstateerd is dan de bestuurder of de eigenaar van de platen in overtreding c.q. de sjaak?

(beetje late reactie)
Onlangs nog 2 auto's met handelaarskenteken op een rustige zondagavond zien rijden. Bij opvragen kwam uit de eerste een WAM-melding (= geen verzekeringsgegevens bekend) en uit de tweede niet. Staande gehouden bleek het de eigenaar te zijn die natuurlijk van niets wist. Na een WAM vordering hem niet meer gezien en dus een rekening à 500 euro nagestuurd. Kenteken is nog steeds niet verzekerd dus meneer wist best wat hij deed. Dure verplaatsing!
Je kan het dus wel zien via het RDW!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:18:32
Dus dan is het bij aantreffen voertuig met groene plaat zonder verzekering dezelfde procedure als bij een normale plaat zonder verzekering. Dan heb ik nog een plaat waardoor ik met kleine regelmaat jullie langs laat komen  0098
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v