Verschil RAV - RAD

Auteur Topic: Verschil RAV - RAD  (gelezen 2746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Gepost op: 18 oktober 2011, 22:58:42
Is er behalve de naam, een verschil tussen een Regionale Ambulance Voorziening en een Regionale Ambulance Dienst?
Collega's van mij weten het ook niet.


Never underestimate the power of stupid people


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:50:39
Ik heb ooit ergens gelezen dat het te maken had met de meldkamer. Een bij de rijdende dienst geintergreede meldkamer is een RAV, een aparte organisatie heet anders RAD en MKA.

Of zoiets...
 ;D ;D


WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2011, 19:12:24
Goeie vraag eigenlijk...nooit bij stilgestaan...zolang ie maar komt als je belt, toch?  ;D


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2011, 19:50:32
Een bij de rijdende dienst geintegreerde meldkamer is een RAV, een aparte organisatie heet anders RAD en MKA.
Of zoiets...
 WM

Zelf ben ik werkzaam bij VZA, een RAV,  (samen met de GGD onderdeel van de RAVAA). De meldkamer behoort tot de GGD.
Never underestimate the power of stupid people


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:36:29
Als ik me niet vergis:
De nieuwe Wet Ambulancezorg (2012) erkent één vergunninghouder: de RAV (Regionale Ambulancevoorziening) Dat kan één dienst zijn (bijv. RAVU) of een samenwerkingsverband van diensten in een regio, zoals VZA/GGD of BIOS/GGD in R'dam.
De vergunninghouder is in principe verantwoordelijk voor de gehele ambulancehulpverlening in de regio, dus zowel vervoer als hulpverlening als MKA.
CN NRK


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2011, 21:18:23
Het verschil zit 'm inderdaad zoals CM aangaf in een organisatie met of zonder MKA. En het is ook zo dat de vergunning naar de RAV gaat. Als de MKA geen eenheid vormt met het rijdende onderdeel, dan is er een samenwerkingsverband (de RAV) in het leven geroepen. Hierin hebben de diverse partijen zitting die in een regio in de ambulancezorg participeren.
Ten aanzien van Amsterdam: was de GGD met MKA niet opgegaan in de VZA en was de VZA in een eerder stadium niet overgenomen door een academische kliniek?
Geloof niet alles wat je denkt.