Bedrijfsbrandweervoertuigen

Auteur Topic: Bedrijfsbrandweervoertuigen  (gelezen 128403 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #280 Gepost op: 24 april 2012, 00:46:25
Even terugkomend op een discussie van eind vorig jaar:

Verschil zit hem misschien in dat het UMC bedoelt het enige ziekenhuis te zijn met een eigen TS, en dat de VU niet alleen een ziekenhuis is maar ook een hele universiteit er omheen en dus niet noodzakelijk alleen het ziekenhuis.

Het UMC Utrecht heeft toch ook een eigen brandweerkorps; waaronder een TS met het kenteken BB-RH-03.

http://www.kazernesnederland.nl/kazerneutrechtumcned.htm


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #281 Gepost op: 24 april 2012, 00:59:45
Even terugkomend op een discussie van eind vorig jaar:

Het UMC Utrecht heeft toch ook een eigen brandweerkorps; waaronder een TS met het kenteken BB-RH-03.

http://www.kazernesnederland.nl/kazerneutrechtumcned.htm

Ja daar begon de discussie ook over, het UMC beweert het enige ziekenhuis te zijn met een TS.
Heel kort de discussie samenvatten tot nu toe:
-UMC zegt, wij zijn het enige ziekenhuis met een TS.
-Vervolgens er iemand dat de VU ook een brandweer heeft.
-Waarop ik reageer, dat beide toch gelijk kunnen hebben aangezien de VU een universiteit is die toevallig ook een ziekenhuis heeft en de brandweer dus van de universiteit is en niet van het ziekenhuis. Waarmee het UMC nog steeds het enige ziekenhuis met een TS kan zijn, immers is het UMC een ziekenhuis dat toevallig bij een universiteit hoort maar is het zelf geen universiteit en is de VU een univerisiteit die een ziekenhuis heeft maar heeft dat ziekenhuis geen eigen brandweer. Appels met peren vergelijken zegmaar...
- Daarop herinner ik me dat de TU/e ook beweert de enige universiteit met een brandweerkorps te zijn, en post ik even wat info over dat korps.
- En dan komt jou post om te melden dat het UMC een TS heeft :-p we zijn weer rond en kunnen nog een keer ;-)

Overigens vraag ik me over het VU korps wel wat af. Ik kan daar helemaal niets over vinden online. Alleen op die niet zo heel professioneel ogende website http://www.brandweervoertuigen.nl/korpsen/vu/huidig.html staat er iets over en blijken de wagens uit de jaren 70 te zijn. Op de website van de Vu of andere websites en google kan ik helemaal niets vinden over dat korps. (overigens is zelfs het interne alarmnummer van de VU bijna niet te vinden online, het lijkt me toch dat je dat als organisatie niet verstopt maar juist kenbaar maakt)
Bestaat de VU brandweer nog en rijden ze nog steeds met die wagens uit de jaren 70? Dat zou wel verklaren waarom Eindhoven beweert de enige universiteit met een brandweerkorps te zijn (bij die bewering zeggen ze wel dat het UMC ook een TS heeft, maar ja dat is geen universiteit ;-) )

Weet er iemand iets van het VU korps?


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #282 Gepost op: 24 april 2012, 01:10:56
Weet er iemand iets van het VU korps?
Hier een filmpje:
Brand Vrije universiteit ASV1 ALASV ASP OVDN

Op dit filmpje is wel een dergelijk voertuig te zien dat recht voor de ingang staat (de rechter van de twee). Al is vanaf deze afstand niet te zeggen of het daadwerkelijk over een van de voertuigen gaat zoals die bij een eerdere link staan aangegeven. (http://www.brandweervoertuigen.nl/korpsen/vu/huidig.html).



- En dan komt jou post om te melden dat het UMC een TS heeft :-p we zijn weer rond en kunnen nog een keer ;-)

Ik las toevallig een deel van de discussie en kon mij een on-board filmpje herinneren. heb daarbij dus net niet ver genoeg terug gelezen om te lezen dat het met het UMCu begon ::)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #283 Gepost op: 24 april 2012, 07:32:40

Soort voertuig: Matriaalwagen
Merk voertuig: Ford F350
Kenteken: NS-88-63
Korps: W.A. Scholten Papierfabriek Sappermeer
Regio: Groningen
Bijzonderheden: thans in bezit www.hbvv.tk


BramvanR

  • belangstellende van de hulpverlening
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #284 Gepost op: 24 april 2012, 09:00:06
Soort voertuig: Autospuit
Merk voertuig: Mercedes Benz LF609D
Roepnummer: 500
Kenteken: 51-RB-54
Korps: Dienst Uitvoering Onderwijs
Regio: Groningen
Bijzonderheden: ex Gent GLD

Leuk voertuig met de nieuwe Rijkshuisstijl voor DUO


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #285 Gepost op: 24 april 2012, 09:42:25
Op dit filmpje is wel een dergelijk voertuig te zien dat recht voor de ingang staat (de rechter van de twee). Al is vanaf deze afstand niet te zeggen of het daadwerkelijk over een van de voertuigen gaat zoals die bij een eerdere link staan aangegeven. (http://www.brandweervoertuigen.nl/korpsen/vu/huidig.html).



Oke als dat een wagen van de VU zelf is :-) ik kan het niet herkennen op het filmpje. 98uiye beeld is slecht en de wagens staan ver weg.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #286 Gepost op: 24 april 2012, 12:45:47
Ik kne het voertuig en ik ken het filmpje, kan dus bevestigen dat dit hem is!
ACH & HBT


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #287 Gepost op: 4 mei 2012, 15:11:10

Foto uit 2010 (© HvBarneveld.nl)


Vandaag, 4 mei 2012 (© HvBarneveld.nl)

Soort voertuig: Dienstauto
Merk voertuig: Peugeot 307
Roepnummer: -
Kenteken: 31-HL-FG
Korps: Nibra Arnhem
Regio: Gelderland-Midden
Bijzonderheden: Wat veranderd ten opzochte van 2 jaar terug


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #288 Gepost op: 20 december 2012, 16:00:08
Klopt het dat de bedrijfsbrandweer van Koppers Uithoorn een nieuw voertuig in gebruik heeft genomen? Zoiets las ik ergens namelijk.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #289 Gepost op: 20 december 2012, 23:18:17
Klopt betreft een Volvo Schuimblusvoertuig, verdere info mij geheel onbekend

ACH & HBT