Geluid rookmelder vs CO melder

Auteur Topic: Geluid rookmelder vs CO melder  (gelezen 10217 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 8 december 2011, 20:01:43
Ik denk dat Wiki een beetje in de war is, dat schema past wel bij CO. ???
 

Citaat
Macwaarde in ppm voor 8 uur tijd gewogen gemiddelde

Kooldioxide           CO2   5000
Koolmonoxide   CO   25


MAC=Maximaal Aanvaarde Concentratie
http://www.bsa-site.nl/ems/nl/downloads_macwaarden.html

zit nog wel een paar ppm verschil tussen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #11 Gepost op: 12 december 2011, 15:07:12
Bizar dat niemand een antwoord heeft op mijn vraag.

Heb hem ook op ander forum gesteld ( brandweerforum) en intern in de organisatie.
Niemand weet het antwoord maar wel allerlei andere informatie.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #12 Gepost op: 12 december 2011, 18:57:39
Ik weet ook niet of het relevant is. Ik ken allerlei melders met allerlei geluiden. Als hij afgaat zul je wel merken wat er aan de hand is. Of het CO of rook is, of een combinatie.


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #13 Gepost op: 14 december 2011, 21:49:44
Ik weet ook niet of het relevant is. Ik ken allerlei melders met allerlei geluiden. Als hij afgaat zul je wel merken wat er aan de hand is. Of het CO of rook is, of een combinatie.

Ja dat is dus niet zo. En is zeker niet makkelijk om via een telefoon uit te vragen aan een melder.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #14 Gepost op: 15 december 2011, 15:39:47
Nou ik weet niet hoor maar wij hebben op het werk zowel rook als CO2 melders hangen(CO2 ja) en nog wel meer.
In beide gevallen gaat er een ploeg van de bedrijfsbrandweer met ademlucht naar toe om te kijken wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Dat lijkt mij in geval van CO precies hetzelfde.
Als er een melder afgaat en je gaat kijken wat er aan de hand is lijkt het mij niet al te lastig om te beoordelen of er iets rookt of dat er sprake is van een CO melding.
Dat is met het blote oog waarneembaar. Ik neem aan dat je bij het afgaan van je rookmelder niet meteen de brandweer belt maar dat je eerst gaat kijken of er daadwerkelijk rookontwikkeling is.
Als je dan kijkt en je ziet dat je CO Melder de veroorzaker is dan zie je dat aan het visuele alarm en dan moet je dus niet verder kijken. Hoe lastig kan het wezen.
Het is geen hogere wiskunde.