Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven

Auteur Topic: Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven  (gelezen 25994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2012, 21:56:49
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, nog niet aan gedacht. Zijn de eisen voor de wagens van een WIS eigenlijk ergens vastgelegd (anders dan RWS eigen richtlijnen/stripingsvoorschrift)?

Ja, er zijn eisen. Deze kan Franka of Rene je zo opnoemen, maar nood breekt wet .

Welke opleiding bedoel je hiermee? Of zouden ze door RWS zijn opgeleid?
Er is een CROW publikatie waaraan een opleiding zit : http://www.crow.nl/nl/Cursussen/cursusdetail.aspx?code=4066  kijk voor meer info op de link.

Want is het dan wel wenselijk om een dergelijk voertuig model RWS met DRIPS, striping, en het verdere arsenaal te gebruiken? Met name omdat je kennelijk een bepaald beeld van de te vervullen functie (je uitstraling lijkt (te) sterk op wegbeheerders zoals RWS en provincie) oproept. En zou je dan in het kader van de geldende normen bij aflossing van een WIS ipv dit soort wagens niet een standaard actieraam/afzetting gebruiken...  >:D
Het is de keuze die je als bedrijf moet  maken, een actieraam op het voertuig kost ongeveer 20.000,- een tekstwagen full collor kost tegen de 50.000,- En als je dan toch bezig bent om voertuigen voor je personeel aan te schaften kan dit een besparing zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2012, 22:15:36
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n DRIP zoals Traffic Support en Iris Verkeer hebben kost inclusief montage op je voertuig
en of alles er al in zit geprogrammeerd of dat je dat zelf nog moet doen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #22 Gepost op: 25 januari 2012, 22:17:34
Ik heb een offerte hier liggen, ongeveer 20.000,- zou ik kwijt zijn voor een montage op mijn bus van een tricollor drip.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2012, 22:29:39
Dacht zelf tussen de € 5000 en € 7500 per stuk. Dat valt dan vies tegen zeg wat jij noemt HIT.

Dat betekend dat 1 zo'n voertuig zoals beide bedrijven nu hebben minimaal € 35.000 à € 40.000 per stuk kosten
inclusief zo'n RWS DRIP en dan komt daar nog de Amber signalering en striping bovenop.
Aardig gekkenwerk dan zoiets.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2012, 22:38:10
Dacht zelf tussen de € 5000 en € 7500 per stuk. Dat valt dan vies tegen zeg wat jij noemt HIT.

Dat betekend dat 1 zo'n voertuig zoals beide bedrijven nu hebben minimaal € 35.000 à € 40.000 per stuk kosten
inclusief zo'n RWS DRIP en dan komt daar nog de Amber signalering en striping bovenop.
Aardig gekkenwerk dan zoiets.

Het gaat wel in prijs naar beneden naar gelang hoeveel je koopt. Maar idd het is geen kattenpis.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2012, 09:18:57
(...)
Omdat het onderwerp mij toch bleef intrigeren ben ik nog een wat verder gaan neuzen, dat Traffic Control over een dergelijke wagen beschikt was mij wel bekend, maar zag dat ze deze op de site van Heijmans Techniek en Mobiliteit zelfs aanbieden als weginspecteur. Zie ook de folder op deze pagina: http://goo.gl/ETltf

Nu is Heijmans toch een groot en gerespecteerd bedrijf en zullen zij naar ik meen niet zomaar iets plaatsen en aanbieden, maar is het bij iemand bekend of deze wagen dan ook (gezien de foto's+tekst in de folder) echt als WIS wordt/is ingezet?
Ja/Nee, heijmans verhuurt ook de voertuigen los aan RWS. Maar de mensen bij Heijmans die de voertuigen besturen hebben de opleiding weginspectie gevolgd en kunnen wel worden ingezet als WIS alleen vraag ik mij dan af hoe dat via de wet is geregeld. Ik weet namelijk geen wettelijke context om dit in te gieten.
Ingezet in opdracht van Rijkswaterstaat: Ja.
Formeel in te zetten als weginspecteur: Nee.

De weginspecteur van Rijkswaterstaat is in de wet specifiek aangewezen als "bijzondere" verkeersregelaar. In tegenstelling tot reguliere verkeersregelaars van Traffic Support, Traffic Control, Iris of welk bedrijf dan ook, is de aanstelling tot weginspecteur van Rijkswaterstaat volledig gekoppeld aan de functie. Alleen die personen die functioneel in dienst zijn van Rijkswaterstaat hebben de bevoegdheden die bij deze functie horen, daaronder de toezichthoudende taken in het kader van de Wet Beheer Rijkswaterstaatswerken. Niet voor niets heeft Rijkswaterstaat terecht afgedwongen dat zij een blauwe band op de borst van hun jas/vest voeren. Een "gewone" verkeersregelaar is in niets te vergelijken met een weginspecteur. Dat er dus bedrijven zijn die "weginspecteurs" verhuren staat leuk in de folder, maar betekent in de praktijk dus niet dat zij ook daadwerkelijk weginspecteur zijn (en bijvoorbeeld een verkeersstop mogen uitvoeren).

Sterker nog: het gebruik van de matrixborden (= verlicht transparant) is niet toegestaan om aanwijzingen te geven (feitelijk mag het helemaal niet in werking zijn in het kader van meer verlichting dan toegestaan). De weggebruiker is alleen gehouden de aanwijzingen op een verlicht transparant van politie (c.q. andere opsporingsdiensten), Rijkswaterstaat en transportbegeleiders op te volgen. Een "stop" tekst op een voertuig van Traffic Support zegt he-le-maal niets.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2012, 13:32:14
Ingezet in opdracht van Rijkswaterstaat: Ja.
Formeel in te zetten als weginspecteur: Nee.

De weginspecteur van Rijkswaterstaat is in de wet specifiek aangewezen als "bijzondere" verkeersregelaar. In tegenstelling tot reguliere verkeersregelaars van Traffic Support, Traffic Control, Iris of welk bedrijf dan ook, is de aanstelling tot weginspecteur van Rijkswaterstaat volledig gekoppeld aan de functie. Alleen die personen die functioneel in dienst zijn van Rijkswaterstaat hebben de bevoegdheden die bij deze functie horen, daaronder de toezichthoudende taken in het kader van de Wet Beheer Rijkswaterstaatswerken. Niet voor niets heeft Rijkswaterstaat terecht afgedwongen dat zij een blauwe band op de borst van hun jas/vest voeren. Een "gewone" verkeersregelaar is in niets te vergelijken met een weginspecteur. Dat er dus bedrijven zijn die "weginspecteurs" verhuren staat leuk in de folder, maar betekent in de praktijk dus niet dat zij ook daadwerkelijk weginspecteur zijn (en bijvoorbeeld een verkeersstop mogen uitvoeren).

Sterker nog: het gebruik van de matrixborden (= verlicht transparant) is niet toegestaan om aanwijzingen te geven (feitelijk mag het helemaal niet in werking zijn in het kader van meer verlichting dan toegestaan). De weggebruiker is alleen gehouden de aanwijzingen op een verlicht transparant van politie (c.q. andere opsporingsdiensten), Rijkswaterstaat en transportbegeleiders op te volgen. Een "stop" tekst op een voertuig van Traffic Support zegt he-le-maal niets.

Beste Lt. Col. Me

Mooi verwoord en er is géén enkele aannemer die deze bevoegdheid krijg ook Géén heijmans of IRIS wie dan ook.
Dit blijft in eigen handen en ook de verantwoordelijkheid.

Groeten,

René
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2012, 02:09:20
Even een korte reactie vanuit de blauw hoek: MIJN GOD NEE!

Even een korte uitleg: het is nu al regelmatig moeilijk om een balans te vinden tussen onderzoek oorzaak ongeval - file bestrijding. Laat staan dat daar nog een commercieel tintje aan gegeven gaat worden. Dat is absoluut niet in belang van de betrokkenen van het verkeersongeval en ik durf zelfs te zeggen ook niet in het belang van de diender op de snelweg. Want als elke seconde geld gaat kosten kan het zo maar zijn dat de afzetting sneller weg is dan ik in mijn volvo  0098

Volgende stap: C&A verkrijgt 54% aandelen in VTSPN. Politie Nederland loopt voortaan in de 3J's ondergoed!  ;D

Voordeel is wel dat we dan weer lekker modieus zijn en ook in strakke broeken mogen lopen, of lekker luchtige sandalen.......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #28 Gepost op: 3 februari 2012, 14:59:08
hoi,

het klopt dat we bij de A28 stonden, vanuit onze commando truck en met behulp van ts motoren hebben we ondersteuning gedaan in samenwerking met rijkswaterstaat, ze zaten ook bij onze commando truck en ook op A12 hebben we in samenwerking met rijkswaterstaat gewerkt, wel hebben de collega,s die meewerkte daar allemaal een IM curcus moeten doen.
we zijn ook paar keer door diverse provincie,s bij incidenten bijgehaald zodat hulpdiensten hun werk konden doen en verkeersregelaars de afsluiting deed.
dus betekent niet dat we meteen zelfstandig bezig zijn. dus zeker onder toezicht rijkstwaterstaat, zoals op onze passen staan

IRIS verkeer is dus van de voormalige eigenaar van AVD, trafficsupport heeft AVD overgenomen in januari 2011 omdat eigenaar 4 ton schuld had bij belasting.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #29 Gepost op: 4 februari 2012, 20:01:12
hoi,

het klopt dat we bij de A28 stonden, vanuit onze commando truck en met behulp van ts motoren hebben we ondersteuning gedaan in samenwerking met rijkswaterstaat, ze zaten ook bij onze commando truck en ook op A12 hebben we in samenwerking met rijkswaterstaat gewerkt, wel hebben de collega,s die meewerkte daar allemaal een IM curcus moeten doen.
we zijn ook paar keer door diverse provincie,s bij incidenten bijgehaald zodat hulpdiensten hun werk konden doen en verkeersregelaars de afsluiting deed.
dus betekent niet dat we meteen zelfstandig bezig zijn. dus zeker onder toezicht rijkstwaterstaat, zoals op onze passen staan

IRIS verkeer is dus van de voormalige eigenaar van AVD, trafficsupport heeft AVD overgenomen in januari 2011 omdat eigenaar 4 ton schuld had bij belasting.

Beste Ewald,

Dat bij zwolle is allemaal voor korte duur zolang er werkzaamheden daar bezig zijn en dan is het project klaar en kunnen jullie weer gaan denk ik zo.
En die passen(eigen) van jullie staat het daarop of zijn het passen van VCNL.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT