Mensen in het inzetgebied Lifeliner 2 opgelet

Auteur Topic: Mensen in het inzetgebied Lifeliner 2 opgelet  (gelezen 4292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pjbreevaart

  • Gast
Gepost op: 10 januari 2005, 09:08:00
Hallo,

Wie er net als ik in Rotterdam Rijnmond wonen, opgelet.
IK heb vanmorgen de nieuwe lifeliner 2 (ph ulp) gezien op internet. Helemaal al in de stripping. Zie onder nieuwe traumahelikopters.

Vanmorgen even mail gestuurd naar Erasmus Mc, onderstaand het antwoord.


Geachte meneer Breevaart,
 
De EC wordt momenteel nog gebruikt voor het inwerken van nieuw en oud personeel op dit type toestel. Het is de bedoeling dat vanaf medio deze maand de Bölkow definitief verruild zal worden door de nieuwe EC.
 
Met vriendelijke groet,
 
Chantal Strik, secretaresse
Traumacentrum Zuid West Nederland



Groeten:

Pierre Breevaart


PS. Mocht u iets zien van dat inwerken? Kunt u dan een foto maken of bericht plaatsen hier?




Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2005, 22:06:00
Ik houd m'n scanner in de gaten...  ;)


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2005, 05:17:18
Hallo,

Surfend op het web, zag ik een mooie foto van de nieuwe LL2.

Dit is hem



[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2005, 07:59:10
Gisteren (dinsdag) was er een ernstig ongeval tussen Gouda en Moordrecht en op de beelden bij TV-West zag ik warempel een nieuw model heli landen. Zestienhoven is zowat op loopafstand, maarja wellicht was hij reeds ingezet en hebben ze gezien de aard van het letsel een andere laten komen, het registratienummer was helaas niet te lezen...

Groeten, Peter.


René Boot

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2005, 08:27:09
Ik was gister even op Rotterdam Airport en bij de standplaats van de Life-Line maar de oude Bölkow stond gister nog gewoon in de uitruk.
Ook het voertuig van het MMT stond voor de deur, voor de voertuignummertjesfreaks betreft dit de 17-901.

Groet


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2005, 09:53:47
Op het moment dat in Moordrecht dat ongeval was, had LL2 (nog steeds BO-105) een inzet in de Europoort.

Later hoorde ik op Rotterdam Tower, LL1, dus in Moordrecht is het die waarschijnlijk geweest.


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2005, 10:05:14
Hallo,

Ik heb vernomen via de scanner gisteren dat er een spoedtransport was van Europoort naar Erasmus MC.

Even daarvoor hoorde ik de LL2 op het oproepkanaal van de CPA Rijnmond (167.6500)

Dus het is de LL1 die in Moordrecht is geweest :)

Pierre


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2005, 01:15:46
Op het moment dat in Moordrecht dat ongeval was, had LL2 (nog steeds BO-105) een inzet in de Europoort.
Later hoorde ik op Rotterdam Tower, LL1, dus in Moordrecht is het die waarschijnlijk geweest.

Momenteel, donderdagnacht om 1:00 woedt er een grote brand in Vlaardingen. Ik wordt opgeschrikt door een alarmering voor de Life-Line-Two, die richting de Dirk de Derdelaan in Vlaardingen moet, in verband met een grote brand  :o

Ik ben nu al een poosje afgestemd op CPA01, het kanaal waar hij zich normaal gesproken altijd zou moeten inmelden, maar daarop blijft het vooralsnog erg stil...

Groeten, Peter.


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2005, 09:33:15
Ik heb het ook gehoord, wel hoorde ik later "ja dat is begrepen".
Wellicht dat de 17-901 (MMT- Voertuig) toen vanaf Rotterdam Airport vertrok.  

Dit hoor ik wel vaker als ze per bus gaan namelijk
( ik ontvang de bus dan op die afstand niet)


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2005, 10:07:42
Hallo,

IK denk ook dat het de bus is geweest die naar Vlaardigen gegaan is, aangezien de LL2 nog vliegt met de Bolkow en de bolkow geen apparatuur heeft om in het donker te vliegen.

Of zou men de nieuwe heli voor dit geval in gezet hebben? Ken het me nauwelijk voorstellen, maar omdat men nog met de EC aan het leren is.

Een ding is denk ik wel een feit, dat de ec wel gevlogen had als ie al officieel in dienst had geweest.


Pierre