GRIP 3 Zeer grote compagnie brand (Theater) 't Speelhuis Speelhuisplein - Helmond 29-12-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote compagnie brand (Theater) 't Speelhuis Speelhuisplein - Helmond 29-12-2011  (gelezen 62261 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Harlingen, wereldstad! <3


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Grote brand verwoest theather in Helmond

Waar komt die brandweer touring car vandaan op 15 sec? en waar wordt deze bij ingezet?

Groetjes,

Collin


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Waar komt die brandweer touring car vandaan op 15 sec? en waar wordt deze bij ingezet?
Is een VC-1, standplaats weet ik niet.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Dat is een commandopost van de regio zuid-oost noord-brabant, VC-1. Deze is gestationeerd bij de brandweer Waalre, post Aalst.

PRIO 1: Verbindings Commandowagen (VC-1) 5691 aankomst bij Grote brand Hurks beton Veldhoven

Volgens mij de laatste in zijn soort, ze zijn inmiddels overgestapt op een VC-2 + COH-haakarmbak in de rest van NL.
Bijdragen op persoonlijke titel.


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet


Ook op deze foto is goed te zien, hoe groot de schade is.
Harlingen, wereldstad! <3


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
'Verwoest theater niet te herbouwen'

AMSTERDAM - Het door brand verwoeste theater 't Speelhuis in Helmond is waarschijnlijk niet te herbouwen. Dat zei burgemeester Fons Jacobs vrijdagavond op een persconferentie. De constructie is te erg aangetast.

Eerder zei Jacobs nog dat hij dacht dat de schade wel te herstellen was. "Maar ik ben te optimistisch geweest. Het constructieve deel is zodanig aangetast dat herbouw alleen nog tot de theoretische mogelijkheden behoort", aldus Jacobs, die zei te zijn geschrokken van het eerste rapport over de bouwkundige staat van het gebouw.

Jacobs wilde niet speculeren over de oorzaak van de brand, die donderdag rond 18.00 uur uitbrak. "Dat zal uit onderzoek moeten blijken." Volgens hem loopt de schade in de miljoenen euro's.
 
De brand verwoestte naast het theater een aantal kubuswoningen, die net als het theater van de hand van architect Piet Blom zijn. De bewoners van achttien kubuswoningen en van een naastgelegen appartementencomplex moesten uit voorzorg hun huis uit.

Naar huis
Enkelen van de geëvacueerde bewoners kunnen pas na het weekeinde weer naar huis, omdat bij de brand asbest is vrijgekomen. "Het is niet ernstig, maar we moeten er zorgvuldig mee omgaan. We moeten eerst zeker weten dat er geen asbest meer is. Dan pas worden de woningen vrijgegeven."

Dertien van de vijftig omwonenden van het theater hebben volgens de burgemeester geen inboedelverzekering. De gemeente is niet van plan deze mensen financieel tegemoet te komen. "Zoiets is eigen verantwoordelijkheid. Daar is de gemeente niet voor. Maar we zullen ze wel begeleiden."

http://www.nu.nl/binnenland/2704764/verwoest-theater-niet-herbouwen.html


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Dat is een commandopost van de regio zuid-oost noord-brabant, VC-1. Deze is gestationeerd bij de brandweer Waalre, post Aalst.

PRIO 1: Verbindings Commandowagen (VC-1) 5691 aankomst bij Grote brand Hurks beton Veldhoven

Volgens mij de laatste in zijn soort, ze zijn inmiddels overgestapt op een VC-2 + COH-haakarmbak in de rest van NL.

Meeste regio's hebben hun VC2 al weer ingeleverd daar ze overbodig zijn geworden. Zover ik in een ander topic kon lezen (kan het even niet vinden) is deze bus geen VC1 meer, maar wordt deze gebruikt bij GRIP procedures. (Wie heeft de link naar betreffende topic? )
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Meeste regio's hebben hun VC2 al weer ingeleverd daar ze overbodig zijn geworden. Zover ik in een ander topic kon lezen (kan het even niet vinden) is deze bus geen VC1 meer, maar wordt deze gebruikt bij GRIP procedures. (Wie heeft de link naar betreffende topic? )

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=58473.0


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Sow, jij bent snel! Ik wordt er stil van Peter  098uo

[offtopic]Tsja FireFox... Ik weet niet of het ook in IE kan, maar ik hoef slechts een woord wat in de titel staat in de URL-balk te tikken en het topic komt tevoorschijn ;)[/offtopic]