Vraag ivm de screening

Auteur Topic: Vraag ivm de screening  (gelezen 12096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

medk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 16 januari 2012, 14:43:08
Goedemiddag,
Ik zit met een vraag.
Zal eerst even in het kort de situatie uitleggen

In juni 2009 ben ik tijdens mijn werkzaamheden als mobiel surveillant in aanrijding gekomen met een bromfiets. De bestuurder van de bromfiets heeft hierbij zijn enkel gebroken.
Ik heb toen 112 gebeld en politie en ambulance ter plaatse gevraagd.
Na afhandeling door de technische recherche ben ik met mijn dienstauto achter de agenten die ter plaatse waren gekomen aangereden naar het bureau om een verklaring af te leggen.

Vervolgens ben ik gedagvaard ivm met verdenking van overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet.
Ik ben hiervoor in februari 2010 voor de rechter verschenen.
De rechter heeft mij vervolgens veroordeeld tot een geldboete van € 500 waarvan € 250 voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar die loopt tot maart van dit jaar
Inmiddels ben ik weg bij mijn toenmalige werkgever en in september vorig jaar is ook mijn grijze pas verlopen.
Ik ben hard op zoek naar ander werk, ook weer in de beveiliging, maar ik zit een beetje met de veroordeling in mijn maag.

Heeft dit gevolgen voor mijn security screening ?
Dus met andere woorden, kom ik nog wel aan het werk binnen de beveiliging ?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen of misschien een informatienummer oid voor mij hebben waar ik deze informatie op kan vragen.

Alvast bedank voor de hulp,
Matthieu




Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2012, 14:48:52
Goedemiddag,
Ik zit met een vraag.
Zal eerst even in het kort de situatie uitleggen

In juni 2009 ben ik tijdens mijn werkzaamheden als mobiel surveillant in aanrijding gekomen met een bromfiets. De bestuurder van de bromfiets heeft hierbij zijn enkel gebroken.
Ik heb toen 112 gebeld en politie en ambulance ter plaatse gevraagd.
Na afhandeling door de technische recherche ben ik met mijn dienstauto achter de agenten die ter plaatse waren gekomen aangereden naar het bureau om een verklaring af te leggen.

Vervolgens ben ik gedagvaard ivm met verdenking van overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet.
Ik ben hiervoor in februari 2010 voor de rechter verschenen.
De rechter heeft mij vervolgens veroordeeld tot een geldboete van € 500 waarvan € 250 voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar die loopt tot maart van dit jaar
Inmiddels ben ik weg bij mijn toenmalige werkgever en in september vorig jaar is ook mijn grijze pas verlopen.
Ik ben hard op zoek naar ander werk, ook weer in de beveiliging, maar ik zit een beetje met de veroordeling in mijn maag.

Heeft dit gevolgen voor mijn security screening ?
Dus met andere woorden, kom ik nog wel aan het werk binnen de beveiliging ?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen of misschien een informatienummer oid voor mij hebben waar ik deze informatie op kan vragen.

Alvast bedank voor de hulp,
Matthieu

Beste Matthieu,

Volgens mij heeft dit niet direct gevolgen voor een aanvraag voor je grijze pas.
Zolang je geen strafblad hebt en je hebt je boete betaald dan zal dit naar mijn weet geen gevolgen hebben.
Als ik jou was zou ik gewoon bij een eventueel sollicitatiegesprek dit gewoon aangeven, vroeg of laat komen ze erachter.

Ik raad je aan toch even contact op te nemen met de afdeling bijz. wetten in jou regio, dit kan op 0900 8844 en vraag dan naar bijzondere wetten.

Groeten Peter


medk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2012, 15:00:29
Hoi Peter,

Bedankt voor de vlotte reactie stelt mij al wat meer gerust.

Uiteraard geef ik deze situatie altijd netjes aan bij sollicitaties, zoals je zelf al zegt “ze komen er toch wel achter”

Ik heb een tijdje geleden inderdaad al gebeld met 0900-8844 op aanraden van de juridische afdeling van mijn werkgever toen.
Daar heb ik toen een nummer gekregen van ,ik dacht, de afdeling bijzondere wetten maar als ik dat nummer draaide kreeg ik een opname dat ik tijdens kantoortijden terug moest bellen.
Laat ik nu net tijdens kantoortijden gebeld hebben, drie dagen op rij.

Maar goed niet geschoten is altijd mis, ik ga het meteen nog een keer proberen, de uitkomst plaats ik hier op het forum.

Groet,
Matthieu


medk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2012, 15:15:52
Ter aanvulling:

Net gesproken met een dame op het nummer 0900-8844.
Zij vertelde mij dat die afdeling altijd heel slecht te bereiken is en daar geen nummer voor kon geven.
Vragen voor die afdeling werden afgehandeld door de mensen van 0900-8844 maar ze had geen antwoord op mijn vraag.
Maar als ik toch het nummer voor de afdeling bijzondere wetten wou hebben dan stond dat wel op internet   ???

Ik heb wel een mail adres gekregen en dat adres vind ik ook terug op de site van korps Amsterdam-Amstelland, dat ga ik nu maar eens proberen.

Mocht iemand in de tussentijd nog aanvullende informatie voor mij hebben dan hoor ik dat graag.

Bij voorbaat mijn dank,

Matthieu


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2012, 15:53:49
Er is maar één afdeling die hier een sluitend antwoord op kan geven en dat is Bijzondere Wetten.

Maar puur op het eerste gezicht lijkt mij dit geen probleem. Bij beveiligers wordt er meer gekeken naar geweldszaken of aantasting van het gezag (belediging etc).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


medk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2012, 23:39:09
Anthony  ;) ,

dank je voor de reactie,

Het e-mail adres dat ik kreeg via 0900-8844 vond ik ook via deze link:
http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=9080&

Lijkt mij dat dat de goede afdeling is, toch?
Ik heb inmiddels al een e-mail gestuurd en wacht nu maar even op antwoord.

Mocht het zo zijn dat ik morgenmiddag "sluitingstijd" nog niets gehoord hebben dan rijd ik er woensdag even langs.

Ik laat hier dan wel weten wat de eventuele uitkomst is zodat mensen die in dezelfde situatie
terecht komen of al zitten ook een antwoord op deze vraag hebben.

Bedankt voor je input,

Groet,
Matthieu


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2012, 22:09:29
Anthony  ;) ,

dank je voor de reactie,

Het e-mail adres dat ik kreeg via 0900-8844 vond ik ook via deze link:
http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=9080&

Lijkt mij dat dat de goede afdeling is, toch?
Ik heb inmiddels al een e-mail gestuurd en wacht nu maar even op antwoord.

Mocht het zo zijn dat ik morgenmiddag "sluitingstijd" nog niets gehoord hebben dan rijd ik er woensdag even langs.

Ik laat hier dan wel weten wat de eventuele uitkomst is zodat mensen die in dezelfde situatie
terecht komen of al zitten ook een antwoord op deze vraag hebben.

Bedankt voor je input,

Groet,
Matthieu
Nou vertel wat is de autkomst :)


erkankarakaya

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #7 Gepost op: 14 september 2012, 18:37:12
Ik zou ook graag weten of je problemen met screening krijgt door artikel.5wvw gaat om aflaan op snelweg waar verboden is


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #8 Gepost op: 14 september 2012, 21:00:05
Ik zou ook graag weten of je problemen met screening krijgt door artikel.5wvw gaat om aflaan op snelweg waar verboden is

Verkeer is vaak niet een heel groot probleem behalve alcohol, recidive en zware/gevaarlijke overtredingen/misdrijven en ja, jou art 5 kan dus wel eens een probleem worden.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 14 september 2012, 21:08:36
Goedemiddag,
Ik zit met een vraag.
Zal eerst even in het kort de situatie uitleggen

In juni 2009 ben ik tijdens mijn werkzaamheden als mobiel surveillant in aanrijding gekomen met een bromfiets. De bestuurder van de bromfiets heeft hierbij zijn enkel gebroken.
Ik heb toen 112 gebeld en politie en ambulance ter plaatse gevraagd.
Na afhandeling door de technische recherche ben ik met mijn dienstauto achter de agenten die ter plaatse waren gekomen aangereden naar het bureau om een verklaring af te leggen.

Vervolgens ben ik gedagvaard ivm met verdenking van overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet.
Ik ben hiervoor in februari 2010 voor de rechter verschenen.
De rechter heeft mij vervolgens veroordeeld tot een geldboete van € 500 waarvan € 250 voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar die loopt tot maart van dit jaar
Inmiddels ben ik weg bij mijn toenmalige werkgever en in september vorig jaar is ook mijn grijze pas verlopen.
Ik ben hard op zoek naar ander werk, ook weer in de beveiliging, maar ik zit een beetje met de veroordeling in mijn maag.

Heeft dit gevolgen voor mijn security screening ?
Dus met andere woorden, kom ik nog wel aan het werk binnen de beveiliging ?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen of misschien een informatienummer oid voor mij hebben waar ik deze informatie op kan vragen.

Alvast bedank voor de hulp,
Matthieu

Als ik jou verhaal lees en ook het bedrag waar jij toe bent veroordeeld vraag ik me af of jij wel veroordeeld ben voor artikel 5 wvw. Artikel 5 wvw is namelijk een overtreding en word over het algemeen afgehandeld dmv van een politie transactie. Gezien het letsel van de bestuurder zou een veroordeling voor artikel 6 wvw veel logischer zijn. Ook vind ik het bedrag voor een artikel 5 aan de hoge kant. Dus weet je heel zeker dat je veroordeeld bent voor alleen artikel 5?