Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55773 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #100 Gepost op: 5 december 2013, 11:54:37
Scherp scherp! Het betreft de beveiliging van Shell Pernis. Zelf vind ik de uitvoering gewaagd maar 9 van de 10 keer blijven deze op het binnen terrein:).
Het gebeurd soms dat er een oversteek gemaakt moet worden naar een gedeelte op het buiten terrein maar blauw blauw is dan ten strengste verboden natuurlijk.

Inderdaad scherp. Moet zeggen dat er een keer bij een ongeval buiten het Shell terrein ik deze wagen heb gezien. In eerste instantie van zo 150 meter dacht ik eerst ook aan grensbewaking. Blauwe signalering stond toen aan niet al te moeilijk over gedaan omdat met de wagen de weg afgezet was. Mooie bak gewaagde uitvoering maar op eigen terrein is het natuurlijk toegestaan :). Professionele  beveiligings organisatie dat mag gezegd worden.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 5 december 2013, 12:03:06
Ander voorbeelden van beveiligingsvoertuigen met Blauwe signalering.....
Citaat van: Niels! link=msg=1145702 date=1364766470

Citaat van: Niels! link=msg=1163033 date=1368817302





Meer beveiligingsvoertuigen met Blauwe signalering is te vinden in de topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen .


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #102 Gepost op: 5 december 2013, 12:19:59
Citaat van: EvEs link=msg=1225786 date=1386238512
Ik heb een hoop photoshop gedetecteerd...

Het logo op de zijkant van de rechter auto is nep.
De camera op de muur is nep.
De camera op de paal is nep.

het zou me niks verbazen dat de lichtbalk ook gephotoshopped is
Nope, niks photoshop, daar verkijken jullie je heel erg op ! (ken zowel de locatie als het bedrijf van de rechtse auto, SAM Security) Camera's staan er echt maar komt omdat de gehele foto scherper is gemaakt en dan springen sommige gedeelten er echt kitch tussen uit...)

De Beveiliging van DSM in Beek rijden ook met blauwe lampen, grotendeels buiten om, en die hebben ook ontheffing zelfs buiten het terrein...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #103 Gepost op: 5 december 2013, 13:11:05
Btw, dit was de motor...
Rondom rode led flitsers (was voor 2009 toen de kleur rood nog niet specifiek beschreven was), en achter op staaf de rondom flitser (alle leds met witte lenzen).




De striping liep eerst door over bovenzijde kuip en deze was normaal rood van kleur.
(Btw, ben ik niet op motor...)

Maar alles was op deze manier goedgekeurd door justitie  :-\

De kleur rood gebruikte mijn vorige werkgever tot 2009 op alle voertuigen, wij draaiden veel 'openbare orde' (en ja, officieel mag dat alleen politie maar juist bij gebrek daaraan werden wij ingehuurd) en gebruikten de lampen indien nodig in direkte omgeving van discotheek met goedvinden van politie/gemeente (kleur rood was toen nog niet verboden). Vanaf 2009 werden alle leds vervangen door oranje.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 5 december 2013, 13:15:04
Citaat van: Tony-cc link=msg=1225864 date=1386245465
En gebruikten de lampen indien nodig in direkte omgeving van discotheek met goedvinden van politie/gemeente
 ??? ???
Wat is er in zo'n geval mis met alarmlichten?


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #105 Gepost op: 5 december 2013, 18:14:08
Was een 'R&B tent', veel buitenlanders (en dan bedoel ik uit heel Europa; Belgen, Fransen, Amerikanen (Afcent en prof basketbal spelers uit regio Luik), Duitsers, Engelsen etc...) en 'redelijk' wat vechtpartijen op een avond. Rood licht maakten dat alles aan de kant ging, die kleur had op één of andere manier meer effect dan gewoon knipperlichten... (Moet je voorstellen dat rondom die tent veel wagens met muziek installaties stonden (typisch R&B publiek), dus vaak slecht door te komen. Gebruik van rode zwaailichten/flitsers maakte dat alles aan de kant ging...
(Is wel al weer zo'n 3 jaar geleden dat ik daar werkte, laatste jaar dus alleen amber en het verschil was zeer duidelijk, vaak geen doorkomen meer aan...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #106 Gepost op: 5 december 2013, 18:18:38
Citaat van: Tony-cc link=msg=1226010 date=1386263648
Was een 'R&B tent', veel buitenlanders (en dan bedoel ik uit heel Europa; Belgen, Fransen, Amerikanen (Afcent en prof basketbal spelers uit regio Luik), Duitsers, Engelsen etc...) en 'redelijk' wat vechtpartijen op een avond. Rood licht maakten dat alles aan de kant ging, die kleur had op één of andere manier meer effect dan gewoon knipperlichten... (Moet je voorstellen dat rondom die tent veel wagens met muziek installaties stonden (typisch R&B publiek), dus vaak slecht door te komen. Gebruik van rode zwaailichten/flitsers maakte dat alles aan de kant ging...
(Is wel al weer zo'n 3 jaar geleden dat ik daar werkte, laatste jaar dus alleen amber en het verschil was zeer duidelijk, vaak geen doorkomen meer aan...)

Bekend soort publiek, die nodig ik ook niet uit op m'n verjaardagsfuif...

Ben ik alleen benieuwd naar het nut van een beveiliger op een motor voor de deur van een uitgaansgelegenheid? ;)


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #107 Gepost op: 5 december 2013, 19:25:52
Citaat van: Tony-cc link=msg=1225823 date=1386242399
Nope, niks photoshop, daar verkijken jullie je heel erg op ! (ken zowel de locatie als het bedrijf van de rechtse auto, SAM Security) Camera's staan er echt maar komt omdat de gehele foto scherper is gemaakt en dan springen sommige gedeelten er echt kitch tussen uit...)
(...)
Nou ik heb echt geen idee wat er dan met die foto gebeurt is maar de schaduw van de beveiligers en auto's is naar rechts onder gericht. Op de paal met de dome-camera er op zie je een schaduw (van iets wat er niet is) naar links onder gericht en op de vaste camera zie je de verlichting vanaf links met rechts een duidelijke schaduw terwijl die hele kant van het gebouw al in de schaduw staat. Het logo op de rechter auto is mat terwijl de hele auto, inclusief alle andere striping, glanst. Verder kijkt de vaste camera ogenschijnlijk nergens naar. En wie zet er een dome-camera naast een vaste camera? beetje zonde van je vaste camera aangezien die dome toch wel overal bij kan. Verder lijkt het alsof die paal van die dome tegen het gebouw aan staat (huh? waarom?) maar er zit wel klimbeveiliging voor waardoor de paal van het gebouw af moet staan, wat dan ook weer onlogisch zou zijn aangezien daar ook een deur vlak naast zit.

Ik heb geen idee wat jouw belang in dit verhaal is, maar ergens klopt er hier iets niet.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #108 Gepost op: 5 december 2013, 23:12:24
Citaat van: -Joost- link=msg=1226012 date=1386263918
Bekend soort publiek, die nodig ik ook niet uit op m'n verjaardagsfuif...

Ben ik alleen benieuwd naar het nut van een beveiliger op een motor voor de deur van een uitgaansgelegenheid? ;)
Deze 'discotheek' klus was niet op motor, dat was altijd 1 HG en 1 gewone beambte (waarbij als voertuig een bus...). Paar keer per jaar was er dubbele bezetting en dan met name als de maandag een (Europese) feestdag was, er stonden dan gemiddeld zo'n 750 tot 1000 bezoekers buiten in de rij waarbij de wachttijd vaak meer dan 3 uur bedroeg (je zal maar zo gek zijn) en ja, dan is de kans op escalaties nog vele malen groter... (In de 12 jaar dat ik daar als HG gewerkt heb is er zat gebeurd daar...)

De klussen met motor bestond uit begeleiding (geen transport maar beveiliging ivm waarde etc.) van diverse soorten vervoer van goederen (én personen), ook bijv. in Tilburg dat project destijds met de 'stap-bus' die naar de wijk De Reeshof reed. Bussen konden niet meer zonder beveiliging. Dus 4(!) man op harmonica bus en 2 motoren erachter (en dat voor 1 bus). Was verzoek van de politieke partij die destijds voor deze extra lijn pleitte.... Maar er uiteindelijk niet kwam.
Begeleiding artiesten, niet voor noodzaak maar veel artiesten kicken daar schijnbaar op...  ::)
Daarbij ook verkeers regelaars diensten... Kortom, zat werk voor de motoren. (Al is mijn persoonlijke mening dat het meeste toch beter met een gewoon voertuig uitgevoerd had kunnen worden...)



Citaat
Ik heb geen idee wat jouw belang in dit verhaal is, maar ergens klopt er hier iets niet.
Huh...? Wat zou ik daar in hemelsnaam voor belang bij hebben !?  :-\
Naar aanleiding van een overval op een bejaardentehuis in Kerkrade, hebben wij 2 weken lang alle tehuizen van Meander in de regio beveiligt. Binnen zaten de mensen van SAM én eigen collega's, daarnaast pendelden er continue 2 HG langs de diverse locaties. Hiertoe zijn er ook (al dan niet tijdelijk) extra camera systemen geplaatst bij verschillende locaties.

Buiten de voertuig en kledingstijl van dit bedrijf heb ik helemaal niks tegen hun. Dat ik een probleem heb met eerder genoemde komt voort dat ik van mening ben dat ieder bedrijf gelijk behandeld dient te worden, en daar waar wij (en diverse andere bedrijven) wel er op aangepakt worden vind ik dat dit ook voor hun zou moeten gelden !
Btw, op deze link het verhaal wat bij de foto hoort. Ik heb die overigens niet gemaakt en heb er verder ook niks mee te maken, weet dat er camera's staan en that's it. Sterker nog, wij zijn gedeeltelijk gefuseerd met het linkse bedrijf (MS van Intergarde en onze MS) en werken daarbij ook wel eens samen met SAM.

Qua voertuig, onderstaand hun 'oude' stijl waarbij logo echter hetzelfde is gebleven... Vervangen 'huisstijl' zal ook wel niet voor niets geweest zijn...



Op volgende link nogmaals hun logo: Link
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #109 Gepost op: 5 december 2013, 23:27:14
Even terugkomend op zwaailicht(balken) in algemeen, de volgende tekst staat op de site van de Rijksoverheid te lezen:

Geel zwaailicht
Een geel zwaailicht mag alleen gebruikt worden om andere weggebruikers te wijzen op een bijzondere of een gevaarlijke situatie, zoals het takelen van een auto met pech. Het voeren van gele zwaailichten geeft geen voorrangsrechten. U hoeft geen vergunning of ontheffing aan te vragen voor het gebruik van een geel zwaailicht. Het gele zwaailicht mag gebruikt worden op het daartoe bedoelde motorvoertuig bij:

-het verlenen van hulp op of langs de weg;
-werkzaamheden aan, op of rondom wegen, inclusief sneeuwruimen en het strooien van gladde wegen;
-hulpverlening aan voertuigen en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
-het vervoer van een ondeelbare lading (bijvoorbeeld een graafmachine, een damwand of een boot) waarvoor ontheffing is verleend;
-het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend;
-het begeleiden van militaire colonnes;
-het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid. Of door deze voertuigen getrokken aanhangwagens die inclusief de lading breder zijn dan 2.60 meter.

Alleen voertuigen waarmee deze specifieke werkzaamheden worden uitgevoerd mogen gele zwaailichten voeren. Andere voertuigen mogen wel gele lichtkappen hebben. Een dergelijke lichtkap mag geen verlichting voeren, en ook niet de suggestie wekken van een zwaailicht.


Vooral die laatste alinea zet mij te denken...
Dus alléén voertuigen die boven vermelde werkzaamheden uitvoeren mogen zwaailichten voeren, en daarbij geen ontheffing nodig.
Vervolgens mag je wél gele lichtkappen hebben maar mag deze geen verlichting voeren, daarbij mag deze ook niet op een zwaailicht gelijken...
Zoals ik het hier lees betekend dus dat zwaailichten voor zowel beveiliging als voor verkeersregelaars niet toegestaan is (tenzij deze laatste transport begeleiding doet).


Bron: Rijksoverheid.nl
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...