Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55769 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 5 december 2013, 23:32:22
Volgens mij, als ik dat laatste regeltje lees, heeft iemand bij de rijksoverheid iets (klok klepel) gehoord over blauwe kappen die niet meer mogen of niet meer aanwezig mochten zijn of armaturen die de indruk wekken dat er blauwe verlichting aanwezig is.. ennnnn dat dan ook maar gelijk op de gele kappen laten slaan.
Dit staat zo niet in de wetswijziging die in zal gaan volgend jaar.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 6 december 2013, 03:19:13
Citaat van: Tony-cc link=msg=1226111 date=1386281544
Qua voertuig, onderstaand hun 'oude' stijl waarbij logo echter hetzelfde is gebleven... Vervangen 'huisstijl' zal ook wel niet voor niets geweest zijn...



Op volgende link nogmaals hun logo: Link
Citaat van: Sonic link=msg=703105 date=1259509904
Weet niet of dit het goede topic is, maar ik kwam deze Volkswagen golf vanmiddag tegen in de stad



Gr


Verplaats naar 'particuliere beveiligingsvoertuigen' ;)
Maarten.



HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #112 Gepost op: 6 december 2013, 08:13:55
Citaat van: Tony-cc link=msg=1226116 date=1386282434
Vooral die laatste alinea zet mij te denken...
Dus alléén voertuigen die boven vermelde werkzaamheden uitvoeren mogen zwaailichten voeren, en daarbij geen ontheffing nodig.
Vervolgens mag je wél gele lichtkappen hebben maar mag deze geen verlichting voeren, daarbij mag deze ook niet op een zwaailicht gelijken...
Zoals ik het hier lees betekend dus dat zwaailichten voor zowel beveiliging als voor verkeersregelaars niet toegestaan is (tenzij deze laatste transport begeleiding doet).

Dat regeltje kun je ook anders uitleggen. De VKR staat via het CROW en via diverse aanbestedingen beschreven als onderdeel van de verkeersmaatregel. Via deze regels moet de VKR Amber voeren voor zijn dagelijkse werkzaamheden en mag deze dus Amber voeren. Immers, verkeersmaatregelen vallen onder werkzaamheden ten behoeve van aanleg en onderhoud van wegen.  ;)
Wel zou ik voor een kleine aanpassing willen pleiten in die wetgeving. Namelijk dat het voertuigen moeten zijn die bij het bedrijf voor de werkzaamheden op de balans staan, en misschien wel met aantekening op het kenteken. Zo voorkom je de privé voertuigen die helemaal worden opgebouwd met Amber verlichting. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #113 Gepost op: 6 december 2013, 11:29:27
Zo zou je het inderdaad ook kunnen lezen...  0098

Maar nogmaals, ik heb ooit ergens gelezen dat voertuigen in eigendom van bedrijven, en die alleen ingezet worden voor déze werkzaamheden over een vaste opstelling mogen beschikken, overige (lees bijv. de uitvoerder) mogen alleen demontabel gebruiken.

Een voertuig van ons heeft speciaal ontheffing gekregen om met een vaste opstelling te rijden, dit vanwege het werk op een industrie terrein waarbij dit voertuig veelal als eerste aanwezig is bij incidenten.

Maar ach, eigenlijk maakt het toch niks uit, er wordt toch zelden tot nooit op gehandhaafd, en zolang dat niet het geval is zal er weinig tot niks veranderen.... (Qua striping idem, af en toe wordt er eens eentje voor de vorm aangesproken en that's iT...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 16 december 2013, 21:38:22
Ik zag afgelopen week beveiligingsvoertuigen met Belgische Politiestriping, zag er wel netjes uit.
Ging om AVDD Security.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 16 december 2013, 21:44:20
Zie ook:
AVDD Beveiliging
AVDDBeveiliging


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #116 Gepost op: 17 december 2013, 02:02:06
Citaat van: Sylvester link=msg=1229072 date=1387226302
Ik zag afgelopen week beveiligingsvoertuigen met Belgische Politiestriping, zag er wel netjes uit.
Ging om AVDD Security.

Ik heb eens in het verleden met een hondengeleider van AVDD gesproken en ook een blik geworpen op zijn voertuig, moet zeggen mooie voertuigen. O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 9 december 2014, 00:09:20
Vraagje:
 - Waar kan ik lezen wat een surveillance voertuig van een beveiligingsbedrijf sowieso aan boord moet hebben?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #118 Gepost op: 9 december 2014, 00:28:09
Ligt er maar net aan wat de taken zijn van zo'n voertuig; is het een voertuig voor mobiele surveillance of iets anders. Zit er wel/geen sleutelkluis in, etc etc. Het is minder zwart/wit dan een politie, brandweer of ambulanceauto.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 9 december 2014, 00:36:17
Een wagen voor de mobiele surveillance bedoel ik O0