Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55775 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

BlackHawk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #80 Gepost op: 19 november 2012, 18:55:28


Ik begreep dat er binnen de DBBO een aanbesteding is voor eenzelfde voertuigen. Deze voertuigen zullen eveneens hetzelfde bestickerd gaan worden zodat de DBBO, in ieder geval voor Defensiepersoneel, op elke kazerne makkelijk te herkennen is als Beveiliging / Bewaking.

Opzicht natuurlijk helemaal niet verkeerd, nu rijden er de meest uiteenlopende voertuigen met dito bestickering rond. Het ene voertuig is nog bestickerd als Landmacht Beveiliging (RMC), de ander als Luchtmacht Bewaking (LB), de ander als Marine Beveiligings Korps (MBK) etc. Het is voor de DBBO'er zelf al moeilijk te herkennen. Laat staan voor de klant.

Maar mij is ter oren gekomen dat het ook allemaal dezelfde voertuigen worden. Namelijk Peugeot Partners; in de "bestel" uitvoering dus geen dubbele cabine en in de kleur donker blauw.
Het lijkt mij vrij jammer, want wat meer diversiteit qua voertuigen is een stuk prettiger. Op de ene kazerne rijden ze liever in een personenbus rond, op de andere kazerne rijden ze nog wel eens voor de dienst op onverharde wegen / paden dus zou een SUV beter voldoen etc.

Wanneer het allemaal Peugeot Partners worden is dit er niet meer bij. Ook is het in sommige gevallen beter om onopvallende voertuigen te hebben. Of dit naast de Partners blijft bestaan weet ik niet.
Persoonlijk vind ik het jammer. Ik vind die Partners ondingen. Weinig ruimte voorin (bijvoorbeeld geen plaats voor een eventuele stagiaire, en mega veel ruimte achterin die voor 3 kwart onbenut blijft. Ik vraag mij af waarom ze de beveiliging toch altijd halve verhuiswagens geven, terwijl een stationwagen veel praktischer en comfortabeler is.

Nu is mijn vraag, weet iemand meer over deze aanbesteding?


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #81 Gepost op: 19 november 2012, 22:02:56
Niets over gehoord, tot nu toe worden bij ons in de regio, voor zover mij bekend, alleen maar Peuget 308 Break uitgeleverd. Heb je dit via officiele kanalen gehoord of via de verwarmingsbuizen?
Ik hoop toch echt dat dit niet op deze wijze doorgaat....persoonlijk vind ik die Partners schijtbakken om een hele dag of nacht in te rijden, de andere argumenten heb je al genoemd.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


BlackHawk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #82 Gepost op: 20 november 2012, 09:12:13
Het zijn inderdaad [...] auto's. Het enige voordeel wat ik kan opnoemen is dat ze lekker goedkoop zijn voor de baas. Qua aanschaf althans. Want die 1.6 D / TDCI / HDI motoren van de PSA groep staan niet echt als betrouwbaar te boek.

Ik heb dit overigens via de verwarmingsbuizen gehoord, maar wel een heeeele grote loods vol met deze voertuigen gezien.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #83 Gepost op: 20 november 2012, 15:12:00
Ik hoop echt dat dit niet doorgaat, maar ik vrees met grote vreze.....al een aantal keren heb ik over de voertuigen aan de bel getrokken, maar tot nu toe 0 reactie. Er zal ook eens naar de werkvloer geluisterd worden.....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


sylvester1986

  • Gast
Handhavingsauto.
----------------


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #85 Gepost op: 17 februari 2013, 14:07:47
Mooie boa auto hier boven :D

Ik heb zelf een groot aantal fiat doblo's voor de mobiele surveillance.
Hier boven wordt gezegd dat die bestelbusjes niet gauw vol liggen.
Toch moet ik zeggen dat mijn doblo's behoorlijk vol liggen achter, en een stuk overzichtelijker dan in een stationwagen denk ik.

De surveillance auto's zijn uitgerust met:
- maglite + oplader tussen de voorstoelen
- boordcomputer naast het midden console voor contact tussen meldkamer en beveiliger
- carkit links boven naast het midden console
- veiligheidshamer links naast het midden consule bij het voeteneind
- veiligheidsvest links in de deur
- mobiel alarm setje voor de veiligheid van de beveiliger thv stuur (mee nemen naar buiten is mogelijk)
- sleutel kluizen aan de wand van de kofferbak van de bestelbus
- brandblusser aan de wand van de kofferbak van de bestelbus
- verrekijker an de wand van de kofferbak van de bestelbus
- EHBO koffer / BHV koffer aan de wand van kofferbak van de bestelbus
- kapstokje met een extra dikke goed opvallende jas en regenpak voor beveiliger
- Pionnen en een rol afzetlint
- kastje met reclame artikelen van de firma (denk aan stickers, hier waak ik bordjes, sleutelhangers).

Dan hebben we de auto voor mijn rechter en linkerhand, oftewel de teamleiders:
- Renault laguna stationswagen uit 2012. Achterin de kofferbak diverse kratten met dossiers en laptop en reclame op de deuren.

Hondenbrigades:
- mercedes vito. 2 kennels voor de honden en een ruimte voor opslag van riemen / eten / speelgoed etc etc.
  Die busjes mogen de mannen zelf mee naar huis nemen.

De commando wagen (fiat ducato verlengd en verhoogd)
- mobilofoon + portofoon
- videowall van 8 beeldschermen
- kantoortje / overleg kamertje
- magazijn ruimte voor camera's / materiaal / pionnen

Materiaalwagen, voornamelijk voor evenementen op te zetten, mercedes Vito:
- pionnen / afzetlint
- reclame borden
- kist maglite's
- kist blauwe veiligheidshestjes
- kist jassen en broeken en schoenen
- rugzak bhv artikelen
- kist mobiele camera's en portofoons
- verkeersregel spullen

Verder hebben we nog enkele motoren / elektronische scooters en MTB


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #86 Gepost op: 22 februari 2013, 02:10:57
- kist blauwe veiligheidshestjes

Waarom specifiek voor blauw gekozen?
En welke kleur blauw?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #87 Gepost op: 22 februari 2013, 02:50:54
Blauwe hesjes zijn in heel veel regio's verplicht voor o.a. Evenementenbeveiligers.
Betreft een eis van de afdeling Bijzondere Wetten wat in de vergunning vermeld staat.

In Eenheid Rotterdam loopt men vaak in:



Persoonlijk vind ik de volgende een stuk beter omdat die aan de RWS eisen voldoen.

 
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #88 Gepost op: 22 februari 2013, 21:46:12
Die onderste hesjes zijn het, en de rede beschrijft Enrico al


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Tony-cc link=msg=1091216 date=1351606993
http://www.intergarde.nl/upload/Image/security01.png
(Het linker voertuig, rechts weer een voorbeeld van wat absoluut niet zo moeten mogen...)
Ik zie deze reactie nu pas, maar waarom zou de rechter niet mogen?
Is dit vanwege de balk?