Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55774 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Citaat van: Sylvester link=msg=1225745 date=1386201084
Ik zie deze reactie nu pas, maar waarom zou de rechter niet mogen?
Is dit vanwege de balk?
Niet alleen de balk.
Het complete plaatje maakt dat het (al zou je dat zo niet zeggen) teveel op politie gelijkend is. Daarbij dragen de beambtes van dit bedrijf blauwe broeken met zwarte bies (niet toegestaan), dragen ze rangonderscheidings tekens (niet toegestaan), en nog wat zaken die én niet nodig zijn, én verwarring brengen.
Hebben dit met diverse bedrijven reeds aangekaart bij BW (net zoals het aangeven van ongecertificeerde HG, beveiligers zonder diploma !, objecten waar zwart gewerkt wordt etc, etc...) maar helaas, die hebben veel belangrijkere zaken te doen...
(Jammer trouwens, maar is wel weer tekenend voor Limburg Zuid. In de rest van NL zijn ze heel wat meegaander en zeker met zulk soort economische delicten...)
Terugkomend op bovenstaande wagen met lichtbalk, ik meen dat ik ooit ook ergens gelezen heb dat deze niet vast gemonteerd mag zijn en dus verwijderbaar (mijn huidige werkgever heeft er speciaal ontheffing voor moeten aanvragen en gekregen vanwege het rijden op industrie terrein).
Vaste montage zou alleen toegestaan zijn voor de bekende diensten en wegwerkers maar niet voor beveiliging !?

Heb zelf 3,5 jaar geleden mijn toenmalige dienstmotor moeten veranderen. Alles wat de baas er op had laten zetten (flitsers, led zwaailamp) en de kleding die voor ons verplicht was (zwarte broeken met originele gele politie motorjas en witte helm) in combinatie met de bestickering (motor wit met rode strepen die in lichtschijn oranje kleur gaven) was allemaal apart geen probleem, het ging destijds om het totaal plaatje wat te gelijkend was, en terecht (had voor mij ook allemaal niet gehoeven !)
Nadat de striping (die eerst helemaal door liep over kuip) ingekort was tot hoogte van onderzijde tank, werd het goedgekeurd (ofschoon voor het hele spel wel toestemming van justitie verleend was). Zal wel kijken of ik nog een foto vind, begrijp nu nog steeds niet dat deze destijds überhaupt door justitie zijn goedgekeurd ! Het was niks meer dan 'kijk eens wat wij rijden', een soort van wannabee.... (Helaas dat mijn werk mij verplichte erop rond te rijden maar ik schaamde mij af en toe kapot met dat spul allemaal !)

Btw, ik ben ook helemaal voor uniformering van zowel voertuigen als kleding, dit voor betere herkenbaarheid naar publiek én dat zodoende al die 'carnavalswagens' eens verdwijnen !
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: Sylvester link=msg=1225745 date=1386201084
Ik zie deze reactie nu pas, maar waarom zou de rechter niet mogen?
Is dit vanwege de balk?
Lichtbak en de striping op de zijkant. Gelijkend op BiZa striping. Zet er maar een vtg van de belastingdienst naast.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1225767 date=1386229322
Lichtbak en de striping op de zijkant. Gelijkend op BiZa striping. Zet er maar een vtg van de belastingdienst naast.
Nee, dat niet.
Het totaal plaatje is wel te veel gelijkend maar als de lichtbalk verwijderd zou zijn dan mag dat, de hoek van de strepen is namelijk anders, en dezelfde hoek mag niet.
Bij de 'Rijkshuisstijl' (dus ook belasting) staan de strepen andersom, dus naar achteren gericht. Dus alleen qua striping is dit allemaal toegestaan.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: Tony-cc link=msg=1225776 date=1386234794
Nee, dat niet.
Het totaal plaatje is wel te veel gelijkend maar als de lichtbalk verwijderd zou zijn dan mag dat, de hoek van de strepen is namelijk anders, en dezelfde hoek mag niet.
Bij de 'Rijkshuisstijl' (dus ook belasting) staan de strepen andersom, dus naar achteren gericht. Dus alleen qua striping is dit allemaal toegestaan.
Je heb gelijk. Ik was kennelijk nog niet helemaal wakker.  e050


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1225781 date=1386237819
Je heb gelijk. Ik was kennelijk nog niet helemaal wakker.  e050

Ik heb een hoop photoshop gedetecteerd...

Het logo op de zijkant van de rechter auto is nep.
De camera op de muur is nep.
De camera op de paal is nep.

het zou me niks verbazen dat de lichtbalk ook gephotoshopped is


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: EvEs link=msg=1225786 date=1386238512
Ik heb een hoop photoshop gedetecteerd...

Het logo op de zijkant van de rechter auto is nep.
De camera op de muur is nep.
De camera op de paal is nep.

het zou me niks verbazen dat de lichtbalk ook gephotoshopped is
Het was me geeneens opgevallen, maar ook nog slecht geshopped ook!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Maar zo'n balk op het dak is toch niet verboden? Dit zou net zo goed een security balk kunnen zijn bij wijze van. Daarnaast, heb ik nog nooit gehoord dat je voor een balk ontheffing moet hebben eigenlijk.


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42


Is dit een wagen van een beveiligingsorganisatie of van de afdeling grensbewaking van de politie Rotterdam. Aan u de keuze :).
En ja ik weet het antwoord.


sylvester1986

  • Gast
Ik ga voor beveiligingsbedrijf, omdat de (secundaire) striping niet overeenkomt zoals de Politie heeft.


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Citaat van: Sylvester link=msg=1225801 date=1386240304
Ik ga voor beveiligingsbedrijf, omdat de (secundaire) striping niet overeenkomt zoals de Politie heeft.

Scherp scherp! Het betreft de beveiliging van Shell Pernis. Zelf vind ik de uitvoering gewaagd maar 9 van de 10 keer blijven deze op het binnen terrein:).
Het gebeurd soms dat er een oversteek gemaakt moet worden naar een gedeelte op het buiten terrein maar blauw blauw is dan ten strengste verboden natuurlijk.