Plaats hier foto's van Mercedes Unimog voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes Unimog voertuigen  (gelezen 128296 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 13 februari 2005, 21:56:30
Dit is een topic over Unimogs.......  :o of ben ik abuis ????? :D
Ja, dat dit een topic over Unimogs is, dat ziet de grootste Boeren...............  nog wel  >:(. Maar moet ik dan overal tekst en uitleg bij geven ? De Dennis van Voorburg heb ik alleen bijgesloten als voorbeeld. Ik weet zo gauw niet welk brandweerkorps dit ook hanteerd en Voorburg wist ik het zeker. :) :(

Johan


René Boot

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 16 februari 2005, 08:58:31
Nog een gevonden Marcel, dit is de oude reserve Unimog van de KNRM die dienst deed als vervangend voertuig.

Groet René

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Securifire

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
Reactie #82 Gepost op: 16 februari 2005, 09:08:25
En dan nog 2 Unimogs van onze Oosterburen  :o

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #83 Gepost op: 25 februari 2005, 14:24:27
hierbij twee foto's van de huidige Luchtmacht Unimogs namelijke nr.8 van vliegbasis Gilze Rijen en zijn broertje
nr.9 van het munitiepark. deze is genomen op een van de open dagen van Defensie. de complete serie bestaat uit 9 Unimogs. tevens worden ze gebruikt bij uitzending naar het buitenland, in het UN Wit in dat geval. 

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #84 Gepost op: 25 februari 2005, 14:29:12
en hier een tweetal oudjes van de luchtmacht alle twee genomen in 1976 op de toenmalige vliegbasis Deelen. de eene is een tankautospuit en de andere is een zgn. reddingwagen om precies te zijn een Poederbluswagen. die is een bijzondere uitvoering met de open achteropbouw hiervan waren er maar twee in dienst de andere hadden een gesloten opbouw. met deze Unimog heb ik mijn opleiding gehad op de lets.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #85 Gepost op: 25 februari 2005, 14:33:53
trouwens de gesloten uitvoering van de poederbluswagen is ook op dit forum te zien het is namelijk de reserve wagen van de KNRM die Rene Boot op dit forum heeft gezet. de KNRM heeft er ooit een stuk of vier van overgenomen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #86 Gepost op: 26 februari 2005, 20:36:22


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #87 Gepost op: 4 maart 2005, 17:03:30
De eerste Brandweer-Unimog van het nieuwe Type in Nederland is een feit!

Ik moest even wennen toen ik het ding vanmiddag op de A17 bij Roosendaal zag rijden. Het is niet zomaar een werkpaard-Unimog maar eentje met een echte opbouw. Het betreft dus een Unimog van het nieuwe type (zoals bovenstaande foto). Hij was al BiZa gestriped, stond op een groen handelaarskenteken en droeg het roepnummer "35". Dit roepnummer doet mij in de richting van Den Haag denken waar het ding wellicht op het strand van Scheveningen inzetbaar zou zijn.

Het voertuig was, als ik het zo snel gezien heb, voorzien van een Touw-opbouw, wat ook de locatie waar ik hem aantrof zou verklaren.

Ik heb hem helaas dus niet op de foto kunnen zetten.

Wie heeft dit voertuig ook al eens gezien? Voor welk korps is ie bestemd? Is dit inderdaad de eerste van het nieuwe type in Nederland?

We willen foto's! ;). Een heel apart voertuig om te zien was het....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Bart S

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 4 maart 2005, 17:08:25
Ik denk dat je "bingo" hebt (en een primeur). In dit zelfde topic staat namelijk dat Den Haag een nieuwe Unimog gaat krijgen met een Touw opbouw:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6044.50

Groetjes,

Bart


spuit 11

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 4 maart 2005, 18:43:10
Ik denk dat je "bingo" hebt (en een primeur). In dit zelfde topic staat namelijk dat Den Haag een nieuwe Unimog gaat krijgen met een Touw opbouw:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6044.50

Groetjes,

Bart
zo als ik het ook lees is het inderdaad het nieuwe duinvoertuig van Den Haag ik weet denk ik iemand die fotos van de bouw van het voertuig heeft maar daar stond hij nog zonder stripping op ik ga eens op jacht voor de fotos.
groetjes
Peter