Plaats hier foto's van DAF voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van DAF voertuigen  (gelezen 358724 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #290 Gepost op: 17 oktober 2005, 18:35:46
Is dat voertuig zowel een TAS en een HV of niet?
Als ik het goed kan bekijken is dit een:
DafFFN85.380CF440
TS6LD6000HD300T1500/4000

Groet
Johan


Rene112

  • Gast
Reactie #291 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:05:43
Zo zie je maar dat je elkaar met je hobby leuk kan helpen.  ;D ;D

En dat je dan ook nog eens door een engelse priester wordt geholpen bij je hobby!  Wie had dat nu kunnen bedenken  ;) ;D

groeten,
René


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #292 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:18:49
Hierbij wat technische details van de wagen
Chassis; DAF type FFN 85CF.380SB
              Max.vermogen 280 kw (381pk)
             Alison automatische versnellingsbak HD 4060p/TC531
             PTO waterpomp; Knowels ,vliegwiel,ratio 185%
             PTO schuim-en dompelpomp,Chelsea 858,vliegwiel
             Gestuurde naloopas
Hoofdaannemer; BTS den Helder tegenwoordig FTN
Aanbouw manschappencabine ; Hoogstaal tegenwoordig HDS
Pompen en leidingwerk;
Lage druk  6000 liter/min
Hoge druk 300l/min bij 40 bar 2x 90 meter haspel
Dompelpomp 3000l/min   HSP
Persinlaten;  8 x nok 81mm (3'') reductie mogelijk i.v.m.hoge ingangsdrukken
2 x nok 113 (4''), 1 x nok 162 (6'',noks)
Persuitlaten;
8x nok 81 (3'') waarvan twee met een reduceer die instelbaar is naar 7 bar uitgangsdruk deze reduceers zijn in en uitschakelbaar
Schuimpomp;
Albin,tandrad,brons en 600l/min
Mengers schuim; Skum  3-6%
Extern aanzuigen en extern verpompen
Tanks;
1500 liter watertank
4000 liter schuimtank
Dakmonitor; 2400 liter skum worplengte 70 meter
(kan ook extern gevoed worden)
Uitrusting;
Comform BIZA bestek zorgnorm twee
extra;
Gaspakken en Chemicalienpakken
Losse water en schuim kanonnen
Bijzonderheden;
Dode hoek en achteruitrijcamera,Uitschakeling snelheidsbegrenzer bij gebruik optische en acoustische signalen
Registratiesysteem (black box)
nou hierbij nog een actie foto van het voertuig

[verwijderd door de admin]


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #293 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:43:49
Dus het is een soort van tankautospuit en crashtender?
Groeten, Colin


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #294 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:48:40
Dus het is een soort van tankautospuit en crashtender?
Ja zo zou je kunnen noemen het is een voertuig speciaal ontwikkeld voor de openbare weg en de Industrie in het botlekgebied
deze was de eerste in nederland zoals die ontwikkeld is
helaas voor jou maar ik was de gelukkige die deze ontwikkeld en heb laten bouwen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #295 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:53:19
Volgens mij heb jij echt een geweldige baan Rinus :D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #296 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:56:44
Volgens mij heb jij echt een geweldige baan Rinus :D
Nou af en toe zou ik wel eens met iemand willen ruilen maar ja ik heb niet te klagen en heb zeker een aardige baan bij de brandweer momenteel doe ik projecten nieuwbouw dus ja ik kom en zie nog al wat vooral bij de diversen opbouwers daar ben ik erg veel


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #297 Gepost op: 17 oktober 2005, 20:28:48
afgelopen zaterdag nog op de foto gezet. deze twee Rotterdamse DAF FF1700 tankautospuiten met Doeschot-Rosenbauer opbouw. welk op het moment gestald zijn bij brandweer Capelle aan den IJssel. het zijn de TS30.1 en TS30.2 en worden nu als reservewagens gebruikt.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #298 Gepost op: 17 oktober 2005, 20:41:26
afgelopen zaterdag nog op de foto gezet. deze twee Rotterdamse DAF FF1700 tankautospuiten met Doeschot-Rosenbauer opbouw. welk op het moment gestald zijn bij brandweer Capelle aan den IJssel. het zijn de TS30.1 en TS30.2 en worden nu als reservewagens gebruikt.


Helaas ze noemen het doeschot rosenbauwer opbouw maar deze twee zijn opgebouwd in hedel bij rosenbauwer de eerste is voor de helft in hypolytushoef gebouwd en na het fallisiment van doeschot in hedel afgebouwd
zo dan ben je weer helemaal bij
groeten


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #299 Gepost op: 17 oktober 2005, 20:46:18
Ja zo zou je kunnen noemen het is een voertuig speciaal ontwikkeld voor de openbare weg en de Industrie in het botlekgebied
deze was de eerste in nederland zoals die ontwikkeld is
helaas voor jou maar ik was de gelukkige die deze ontwikkeld en heb laten bouwen


Ahhhh de man achter de CE's ;D ;D ;D Echt onwijs mooi wagens zeg!
Zit je zelf ook bij de GZB?