zeer grote brand Roermond

Auteur Topic: zeer grote brand Roermond  (gelezen 1635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 26 januari 2005, 01:24:07
Vannacht rond 00.45 kwam de melding van zeer grote brand aan het maalbroek in roermond.
Het zou gaan om een brand in een schuur waar stro en paarden staan.
Maar in die buurt liggen enkele autosloperijen en een woonwagenkamp.
Het is gelegen aan een klein landweggetje in de middle off nowhere bijna duitsland.
Het is nu net een peletons inzet geworden.
 :o
Vanuit mijn balkon zie ik een hel verlichte hemel aan die kant
Waterwagens Weert, Helden,Echt gaan terplaatse
Het tweedde peleton is nu net ingezet1.22


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2005, 02:38:14
Vannacht rond 00.45 kwam de melding van zeer grote brand aan het maalbroek in roermond.
Het zou gaan om een brand in een schuur waar stro en paarden staan.
Maar in die buurt liggen enkele autosloperijen en een woonwagenkamp.
Het is gelegen aan een klein landweggetje in de middle off nowhere bijna duitsland.
Het is nu net een peletons inzet geworden.
 :o
Vanuit mijn balkon zie ik een hel verlichte hemel aan die kant
Waterwagens Weert, Helden,Echt gaan terplaatse
Het tweedde peleton is nu net ingezet1.22

Ben je geen foto's wezen maken, Bi? :o :o


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2005, 14:38:44
Bericht Sector Veiligheid noord- en midden-Limburg:

Datum: 26-01-2005
Tijd bericht: 10:31
Plaats: Maalbroek
Tekst: In de nacht van dinsdag 25 op woensdag 26 januari is in Maalbroek (gemeente Roermond) een grote loods en aangrenzende opslag en paardenstal door brand geheel verloren gegaan. In de paardenstallen waren 34 dieren aanwezig. Hiervan konden 30 dieren worden gered. Vier paarden zijn in de vlammen om het leven gekomen. De grote loods was gevuld met een handelsvoorraad stro, hooi en hout. Ook stonden enkele aanhangers in de loods gestald. Het vuur had een oppervlakte van driekwart hectare ( 150 bij 50 meter is 7500 m2).

Het vuur is vanaf 00.37 uur bestreden door 80 brandweermensen van de korpsen Roermond, Wessem, Swalmen, Heythuysen, Grathem, Echt, Montfort, Weert, Nederweert, Helden, Venlo Hunsel en de Regio. Ze hadden hiervoor de beschikking over 8 Tankautospuiten, twee Waterwagens, twee Grootwatertransporten (pomp plus 1 kilometer slang), Twee Slanghaakarmbakken met elk 3 kilometer slangen, de Ademluchtbeschermingshaakarmbak, commandocontainer, verbindingswagen en Meetploegen. De politie heeft geassisteerd met 4 noodhulpeenheden.
Door de ligging in het buitengebied had de brandweer moeite om voldoende bluswater aan te voeren. In het begin is dat opgevangen door met waterwagens en tankautospuiten te gaan pendelen. Ondertussen zijn er twee aanvoerslangen van 2 kilometer lengte uitgerold die water vanaf de kasteelboerderij tussen Asenray en Boukoul aanvoeren. Om 4.00 uur kon het sein brandmeester worden gegeven. De brandweer laat vandaag het vuur gecontroleerd uitbranden. Naar verwachting zal zeker vandaag nog de gehele dag in beslag nemen.
Een gedeelte van het dak was bedekt met asbesthoudende golfplaten. Deze zijn over de directe omgeving verspreid. Metingen van de brandweer hebben uitgewezen dat de verspreiding van asbest geen direct gevaar voor de omgeving oplevert. Vandaag zal bij daglicht worden bekeken hoe dit het beste opgeruimd kan worden.
De oorzaak van de brand is nog onbekend en de schade bedraagt meer dan 1 miljoen euro.
_____________________________________________

En nee, ik ben er niet heengeweest.






p.s. volgens het nieuws op de radio vannacht is wel de boerderij gered die ernaast stond. ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2005, 14:39:55
geluk bij een ongeluk  :)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2005, 18:25:19
Nee Ronald ik ben geen foto`s wezen maken.
Heb wel op het balkon van de buurman naar de mooie gloed gekeken . :P
He Nils je bent me voor :P ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2005, 15:19:01
Ik heb een verkort lijntje voor dergelijke berichten  ;)

En over verkorte lijntjes gesproken, misschien wel interessant voor jou: er komt heel binnenkort een officiële website van de traumaheli van Aken/Würselen, de Christoph- Europa 1.

Post de link effe of mail hem me asjebleef :D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2005, 15:28:13
post hem maar ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !