Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 153673 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 25 april 2005, 21:20:03
Traumahelikopter gaat in nacht vliegen

Den Haag/ Rotterdam- De traumahelikopter, waarvan er één staat gestationeerd op Rotterdam Airport, zal ook in de avond en nacht voortaan gaan vliegen. Tot nu toe was dat om financiële redenen nog niet het geval.

Minister Hoogervorst van Volksgezondheid maakte maandag bekend dat hij 2,5 miljoen euro extra wil uittrekken om nachtvluchten mogelijk te maken en hij wil dat traumacentra binnen twee maanden met een uitgewerkt plan komen. In ons land vliegen op dit moment overdag in totaal vier traumahelikopters. Jarenlang wordt al gesproken over het wel of niet inzetten van de mobiele medische teams, zodra de avond valt.

Tekst: www.zuid- holland-zuid.nl


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 26 april 2005, 07:49:21
Eindelijk mag het dan s'nachts vliegen.
Met het busje steeds rijden is ook niet echt lekker.
Als je vanaf rotterdam naar tilburg moet rijden (bijvoorbeeld)


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 26 april 2005, 14:10:14
Minister Hoogervorst van VWS stelt 2,5 miljoen euro extra ter beschikking aan de 4 traumahelikoptercentra. Hiermee kunnen deze centra vanuit een centrale plek in Nederland ook gedurende de avond en nacht een traumahelikopter paraat houden. Een groot deel van de bevolking krijgt hierdoor, naast de reguliere ambulancezorg, ook snel hulp van een traumahelikopter op de plek van het ongeval. De helikopter kan ook worden ingezet van andere spoedeisende medische hulpverlening.
Binnen 2 maanden komen de traumacentra met een voorstel hoe zij deze nieuwe regeling praktisch gaan invullen. Door deze uitbreiding is ons land nu 7 dagen per week, vierentwintig uur per dag verzekerd van een snelle inzet van een mobiel medisch team.

Bron: Ministerie VWS

Gepost door rader op 25/04/2005 17:03:39 (5 gelezen)
Zie: Hulpverlening.net


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 26 april 2005, 20:00:29
Eindelijk mag het dan s'nachts vliegen.
Met het busje steeds rijden is ook niet echt lekker.
Als je vanaf rotterdam naar tilburg moet rijden (bijvoorbeeld)


Tilburg heeft zijn eigen busje... Maar goed is een verbetering dat ze 's Nachts gaan vliegen ik hoorde dat hij vanaf Lelystad gaat uitrukken?


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 26 april 2005, 20:15:52
Tilburg heeft zijn eigen busje... Maar goed is een verbetering dat ze 's Nachts gaan vliegen ik hoorde dat hij vanaf Lelystad gaat uitrukken?

Dan denk ik dat je beter het busje kan laten rijden...
Dan is hij toch nog een aardig endje aan het vliegen.
Kan je hem niet beter vanaf 1 of ander vliegveld kunnen laten vliegen ivm de toren veiligheid ect.?????


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #35 Gepost op: 26 april 2005, 21:49:13
Hij bedoelt ook het vliegveld in lelystad, dat hij vandaar gaat uitrukken.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 26 april 2005, 21:58:49
nou ja 1 voordeel heb ik dan, mocht hij uitrukken dan heb ik een mooi nacht foto van de landing  ;D.
Maar goed lekker onlogische laat ze al 4 vliegen.
beter dan 1. Lekker via de lokatie laten uitvliegen waar ze nou staan,  want dan wordt ik te minste wakker gepiept als de LL2  er uit moet. ;D ;D


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #37 Gepost op: 27 april 2005, 07:15:34
Ze willen nu ook niet meer dat ze van ziekenhuisdaken stijgen/landen.  Dan moeten ze dus op vliegvelden oid gaan staan, maar ik hoorde al van het team van de LL1 dat ze schiphol niet wilden omdat het dan te lang duurt voor ze kunnen stijgen. Dus mischien zal er ook eentje standaard op lelystad komen en dan laten ze die 's nachts gewoon daar staan en doorvliegen bij meldingen.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 27 april 2005, 07:58:52
Ze willen nu ook niet meer dat ze van ziekenhuisdaken stijgen/landen.  Dan moeten ze dus op vliegvelden oid gaan staan, maar ik hoorde al van het team van de LL1 dat ze schiphol niet wilden omdat het dan te lang duurt voor ze kunnen stijgen. Dus mischien zal er ook eentje standaard op lelystad komen en dan laten ze die 's nachts gewoon daar staan en doorvliegen bij meldingen.

en dan enkelt laten vliegen als het nodig is


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 27 april 2005, 09:01:07
Oke, naar het vliegveld, maar dan moet het team dus weer eerst naar het vliegveld. Kost dat niet veel tijd?

Henk