Wetgeving amber signalering

Auteur Topic: Wetgeving amber signalering  (gelezen 57532 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2012, 21:23:41
Slepen van een voertuig is toch wel toegestaan op de (auto)snelweg, ik heb geleerd tot de eerste afrit en dan opzouten...

Maar leer me wat bij :-)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 22 juni 2012, 05:03:40
Slepen van een voertuig is toch wel toegestaan op de (auto)snelweg, ik heb geleerd tot de eerste afrit en dan opzouten...

Maar leer me wat bij :-)

Dat slepen tot de eerst volgende afrit is ook wat ik weet en dan van de snelweg af.
Ook van mij het verzoek om meer info hierover mocht het veranderd zijn kan er via google niet zo snel achter komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2012, 23:19:36
Dat slepen tot de eerst volgende afrit is ook wat ik weet en dan van de snelweg af.
Ook van mij het verzoek om meer info hierover mocht het veranderd zijn kan er via google niet zo snel achter komen.

Ook namens mij aangezien ik nog wel een voorbeeld kan geven...
Poosje geleden reed ik op de A73 naar Venlo.
Van het een op het andere moment zie ik een auto rond de 80 kilometer per uur voor mij rijden... Je geeft toch wel een beetje een schrikreactie als je verwacht dat een normale auto 120 mag op de snelweg. Toen ik naar de linker baan ging om in te halen zag ik dat het hier ging om een sleepactie.

Voor mijn gevoel had deze persoon nooit op de hoofdrijbaan mogen rijden nu ik deze berichtgevingen allemaal lees en had hij de vluchtstrook moeten nemen. Maar ook heb ik het idee van had ik nu ter kennisname aan het overige verkeer er achter kunnen gaan zitten en mijn amber flitslamp het dak op kunnen aanzetten of heb ik er goed aangedaan om gewoon er links voorbij te gaan en lekker zijn weg te laten vervolgen. Of had ik juist de politie moeten inschakelen gevaarlijke situaties te voorkomen?

Dus zou zeggen vertel het me maar... dan weet ik de volgende keer wat ik mag / moet doen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #13 Gepost op: 23 juni 2012, 10:01:18
Slepen op de snelweg is niet verboden tenzij gevaar blablabal. Op de vluchtstrook rijden is helemaal uit den boze, zeker met 80km/u.

Of het aan te raden is verschillende meningen over. Ik zie liever iemand die 20 km over de snelweg naar huis gesleept wordt met 80 km/u dan iemand die 25 km door 5 dorpskernen moet met optrekken, afremmen, kruisingen, voorrangsregels, verkeerslichten.
Dat iemand 80 km/u op de snelweg rijdt maar het niet direct gevaarlijk. Een vrachtauto rijdt ook niet veel harder en een deel van de bejaarde medemensen ook niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2013, 14:06:19
Rond 23u00 zag ik op de A7 bij Zuidbroek een wagen op de snelweg die een andere wagen sleepte, naast dat beide wagens de alarmlichten aanhadden, had de voorste wagen een Amber zwaailicht op het dak aan. Het was geen ANWB oid. Wordt hier tegen op getreden als een agent dit ziet? Ikzelf moest wel even lachen toen ik het zag.
Dit lijkt me ook handig als je als particulier gaat slepen.
(2:12)
Visual Warning Systems Demo
88superbird


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2013, 15:44:40
Volgens mij wordt je daar helemaal tureluurs van als je dat ding zo achter je voorruit hebt knipperen....   98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2013, 15:55:13
Dit lijkt me ook handig als je als particulier gaat slepen.
(2:12)
Visual Warning Systems Demo
88superbird
Tja je gaat zelf met de ogen knipperen als je daar lang naar kijkt, hihi.
BTW het model-jas wat die man droeg lijkt me ook leuk als VKR-jas. Zit ook oranje\reflexie driehoek in maar minder druk dan die tweeblokken van nu.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2013, 16:01:51
Volgens mij wordt je daar helemaal tureluurs van als je dat ding zo achter je voorruit hebt knipperen....   98uiye

Aan de voorkant hoef je het natuurlijk niet te voeren als je rijd dat scheelt natuurlijk ook wel weer...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 18 april 2013, 21:49:50
(2:20)
Blik Op De Weg 29-02-2012
Jorn Steenbruggen


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #19 Gepost op: 18 april 2013, 23:29:37
Even weer wat anders, maar lijkt mij prima onder dit topic te vallen. Er is hier op het forum veel te doen over het mogen hebben van amber signalering en wanneer je het mag gebruiken. Zijn er ook situaties waar je het verplicht bent te voeren?

Of eigenlijk meer to the point, ben je als bestuurder van een servicebus die een machine die in een werkvak staat op/langs de snelweg komt repareren, verplicht amber signalering te voeren bij in en uit rijden van dat vak?

Ik weet dat het in principe voorgeschreven wordt voor werkverkeer in die situatie. Maar valt daar een dergelijke servicebus onder? En indien het nodig is, op grond van welk artikel? En wie handhaaft erop? Sanctie?