Mulder overtredingen (Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften)

Auteur Topic: Mulder overtredingen (Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften)  (gelezen 14309 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Als ik mij niet vergis, wordt dat stopteken (in het kader van toezicht) gegeven op basis van 5:19 AWB. Via de Regeling stilhoudingsvordering toezichthouders kan dit ook op de wijze zoals beschreven in artikel 82 RVV.

(enne...160 WVW, 163 is de ademanalyse  O0)

Maar dan overtreedt je artikel 82 RVV niet. Maar dat is iets wat ik verder moet uitzoeken.

Dank je wel voor je verbetering van de WvW. Ik deed het uit mijn hoofd en zat al te twijfelen tussen die 2.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Ook het overtreden (negeren) van een stopteken in het kader van toezicht(5:19AWB) is gewoon met een muldertje af te doen R630A , deze kan de boa toch ook gewoon schrijven?!


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ook het overtreden (negeren) van een stopteken in het kader van toezicht(5:19AWB) is gewoon met een muldertje af te doen R630A , deze kan de boa toch ook gewoon schrijven?!

Volgens mij ligt dat er dan weer aan in welk domein de BOA is aangesteld. Maar daar kan Masterblas ons vast meer uitleg over geven.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Morpheus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Maar dan overtreedt je artikel 82 RVV niet. Maar dat is iets wat ik verder moet uitzoeken.

Dank je wel voor je verbetering van de WvW. Ik deed het uit mijn hoofd en zat al te twijfelen tussen die 2.

Nee klopt, ik moet beter lezen haha.

Jouw vraag aan masterblas was op welke grond de BOA het stopteken geeft.

Is hij  bezig met toezicht in het kader van de WAHV, dan geeft hij het 'stopteken' (vordering tot stilhouden) op grond van 5:19 AWB (dat kan op de wijze zoals bedoeld in 82RVV).
Voldoet een betrokkene niet aan deze vordering dan betreft het een overtreding van artikel 34 WAHV, feitcode E320a. Dit feit is een overtreding en geen gedraging.

In mijn beleving overtreedt je artikel 82 RVV als de aanwijzingen op grond van artikel 12 WVW worden gegeven door een ambtenaar belast met de opsporing van strafbare feiten bij of krachtens de WVW. (feitcode R630a, gedraging).


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Nee klopt, ik moet beter lezen haha.

Jouw vraag aan masterblas was op welke grond de BOA het stopteken geeft.

Is hij  bezig met toezicht in het kader van de WAHV, dan geeft hij het 'stopteken' (vordering tot stilhouden) op grond van 5:19 AWB (dat kan op de wijze zoals bedoeld in 82RVV).
Voldoet een betrokkene niet aan deze vordering dan betreft het een overtreding van artikel 34 WAHV, feitcode E320a. Dit feit is een overtreding en geen gedraging.

In mijn beleving overtreedt je artikel 82 RVV als de aanwijzingen op grond van artikel 12 WVW worden gegeven door een ambtenaar belast met de opsporing van strafbare feiten bij of krachtens de WVW. (feitcode R630a, gedraging).

Bij de opsporing van strafbare feiten ligt het er maar weer aan of het een strafbare gedraging is en je een betrokkene bent. Of dat het een misdrijf of overtreding is. Want dan ben je een verdachte en hoef je dus niet stoppen, omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Bij het laatste kan je dus geen mini geven voor R630a   ;).
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


wcs

  • BOA
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Wie kan mij informeren over het volgende. Als je als BOA een prent uitschrijft (parkeren op invalide parkeerplaats) op voertuig zonder invaliden parkeervergunning
wie is dan bevoegd om deze te seponeren? En als er al geseponeerd wordt dient er dan geen contact te worden opgenomen met de verbalisant?
Kan hierover niets op internet vinden. Graag info hierover, alvast bedankt!


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Hoezo moet hij geseponeerd worden dan..? Was het een politie voertuig dat de prent kreeg, oid?

Meestal wordt er geseponeerd door de opsporingsinstantie.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Nou justitie kan natuurlijk ook seponeren. Weet je de reden van seponeren? Het kan natuurlijk goed dat iemand in beroep gaat omdat hij bv vergeten is de invalidenkaart voor het raam te leggen. Als er geseponeerd wordt krijg je dat als verbalisant niet te horen.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Maar als iemand met succes in beroep is gegaan wordt de boete vernietigd door de OvJ  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Volgens mij word het seponeren alleen gedaan door het OM, als je nog bij de opsporingsinstantie zit en het voldoet niet dan word het gewoon niet ingezonden. Tenminste dat is zoals ik het mij even kan herrineren uit de grijze massa.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v