Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?

Auteur Topic: Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?  (gelezen 9342 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 14 april 2012, 21:06:12
Het gegeven van jerommeke is helemaal juist. Dat is ook de reden dat er nu een aanvraag is ingediend (met harde onderbouwing --> een fotootje van de aanrijding  >:D ) waarom we de RR setup willen. Zon soort aanpassing zijn de kosten ook niet.

Toch is het vreemd dat ze dit niet zelf eerder hebben bedacht en/of dat er helemaal niets over geregeld is in die regeltjes die men zo nodig moest opstellen  ::) Maar goed, hier gaan we nog meer last mee krijgen (kijk o.a. naar de nieuwe verkeersauto's etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 14 april 2012, 21:23:12
Jammer, weer een mooi nieuw voertuig naar de kalotuh... Uiteindelijk het gevolg van oogkleppen beleid vanaf een bureaustoel. Het wiel opnieuw uitvinden en compleet blind voor de wereld om Nederland heen, maarrrrr WIJ hebben de nieuwe OGS eisen sinds 2009 met ECE-R65 énnnnn "joehoeee" LED Klasse TBII! Halleluja praise the LED!.... Wat een bananen-land....

Al vroeg in de jaren 90 is in de USA nadruk gelegd op betere "intersection warning" met zowel extra voorzieningen in zwaaibalken als extra verlichting opgebouwd richting de kritieke 45 graden hoeken; het naderen van kruisingen. Mirrorbeams, strobes en later LED's op de behuizing van de buitenspiegels en strobes/LEDs opgebouwd in het voorste spatbord, onder een hoek naar voren gericht. Er zijn zelfs complete zwaailichtbalken voor ontworpen!!! De Vector/Vision/View-point, need I say more.

Anno 2012 knallen er, ondanks die kennis die al jarenlang bestaat, in dat kikkerlandje nog altijd auto's op voorrangsvoertuigen omdat, ondanks die "geweldige nieuwe eisen qua LED klasse TBII" er niet nagedacht is over de meest kwetsbare en onzichtbare hoeken, voor voorrangsvoertuig en tegemoetkomenden; de kruisingen. Dat degene die zich over het nieuwe eisenpakketje heeft uitgesproken zich nog maar eens stevig achter zijn oren gaat krabben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 14 april 2012, 22:00:09
Tsja, ik heb het in diverse topic's al eens aangehaald, er zijn gewoon (nog steeds) mensen actief die de beslissingen nemen terwijl ze geen idee hebben wat er met een voertuig gebeurd. Onopvallende regio-voertuigen die met een enkel zwaailampje spoedritten moeten rijden (met een tekort snoer zodat hij niet goed op het dak geplaatst kan worden), hondenvoertuigen met alleen een lichtbalk achterop het voertuig en ga zo maar door. Het directe gevolg is aanrijdingen en gevaarlijke situatie's omdat de bestuurder er vanuit gaat gezien te worden en dat de overige bestuurders het voertuig niet of te laat zien  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 april 2012, 22:15:54
er zijn gewoon (nog steeds) mensen actief die de beslissingen nemen terwijl ze geen idee hebben wat er met een voertuig gebeurd.
Dat zeg ik, bananenland. Er wordt niet geluisterd naar de werkvloer, de werkvloer is ontevreden maar kan niet reageren richting degene(n) die deze beslissingen genomen heeft/hebben, deze blijven zonder input van de werkvloer weer nieuwe stupiditeiten verzinnen en de cirkel is rond. Aan wie is het, om die cirkel te doorbreken? De werkvloer zelf?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 14 april 2012, 22:21:45
We zien dat VTSPN (om het even bij de politie te houden) een (te) grote vinger in de pap heeft en simpelweg te weinig feeling heeft met de praktijk. Nog steeds zijn er regio's die knipperend groot licht (kunnen/mogen) weigeren op de nieuwe noodhulpauto's, nog steeds zeurt men over slechte zichtbaarheid van de verkeersauto's en er gebeurd weinig  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #15 Gepost op: 15 april 2012, 00:53:08
We zien dat VTSPN (om het even bij de politie te houden) een (te) grote vinger in de pap heeft en simpelweg te weinig feeling heeft met de praktijk. Nog steeds zijn er regio's die knipperend groot licht (kunnen/mogen) weigeren op de nieuwe noodhulpauto's, nog steeds zeurt men over slechte zichtbaarheid van de verkeersauto's en er gebeurd weinig  ::)

Sterker nog, de verkeersauto's worden nog minder zichtbaar. Had reeds in dit topic een stukje geplaatst hierover:
Signalering op (KLPD-) & Verkeers- politievoertuigen

Deze week vernomen in het WIS dat er bij de Volvo in Beesd een hele rij met nieuwe V70 D5 staat voor diverse verkeersdiensten..... ze mogen alleen niet gebruikt worden omdat de auto's zijn afgekeurd door het geweldige VTSPN...... Dit zou ook de reden zijn dat de T6 operationeel in de nachten nog niet ingezet mag worden, alleen de opleidings ritten mogen gedaan worden.

De extra flitsers in de bumper, de 2 rondjes onderin de hoeken zijn afgekeurd. Volgens de regels alleen de flitsers in de grill toegestaan!

Tevens is de striping afgekeurd op de achterzijde! Hij is te laag, zoals al jaren gereden word op de snelwegen, en wat voor de zichtbaarheid vanaf de achterzijde toch echt beter is.

Als resume is er nu een giga voertuigen tekort, staan er nieuwe auto's vierkante wielen te kweken.... en frustreert de VTSPN het operationele werk.....

Zijn er meer mensen die dit verhaal kunnen aanvullen eventueel?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 15 april 2012, 14:02:40
Als deze balk al slecht geplaatst is, wat moeten die Fransen dan wel niet met hun pitjes. >:D


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,330
Reactie #17 Gepost op: 15 april 2012, 16:08:05
We zien dat VTSPN (om het even bij de politie te houden) een (te) grote vinger in de pap heeft en simpelweg te weinig feeling heeft met de praktijk. Nog steeds zijn er regio's die knipperend groot licht (kunnen/mogen) weigeren op de nieuwe noodhulpauto's, nog steeds zeurt men over slechte zichtbaarheid van de verkeersauto's en er gebeurd weinig  ::)
Dan is de enige oplossing dus reorganiseren van het VTSPN; een aantal bureau-ambetnaren eruit en mensen uit de dagelijkse praktijk erin; deze 1x per maand, of zoveel meer of minder als nodig vrij maken uit het dienstrooster...


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #18 Gepost op: 16 april 2012, 00:00:38
Slechte zaak van die slechte signalering >:(, vooral op een voertuig van een hondengeleider. Je zou toch denken dat deze voertuigen extra zichtbaar moeten zijn in verband dat er ook diensthonden in dit voertuig zitten. Als er een minimale signalering op het voertuig moet zitten, zet dan die lichtbalk voorop in plaats van achterop. Mijn mening is toch dat het voertuig aan de achterkant minder hoeft op te vallen als hij met blauw-blauw rijdt.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #19 Gepost op: 16 april 2012, 01:20:30
Slechte zaak van die slechte signalering >:(, vooral op een voertuig van een hondengeleider. Je zou toch denken dat deze voertuigen extra zichtbaar moeten zijn in verband dat er ook diensthonden in dit voertuig zitten.

Lijkt me belangrijker dat ze denken aan goede signalering omdat er mensen inzitten en niet juist omdat er honden inzitten.
Tenzij je een hondenleven belangrijker acht dan een mensenleven.

Maar de signalering is inderdaad dramatisch, maar nu weet ik waarom de hondengeleiders daar ook weer gebruik maken van een Opel station als hondenwagen. De andere bus is dus kapot  :o