Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 293807 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #560 Gepost op: 4 juli 2016, 21:14:20
Knap dat men hier op het forum de rijsnelheid kan inschatten bij een filmpje wat zo versneld wordt weergegeven. De busbaan wordt in Almere door alle hulpdiensten gebruikt. Op deze baan (6km) tussen Almere-Buiten (60.000 inw) en Almere-Stad (110.000 inw.) komt dus heel vaak een OGS-voertuig langs. De overzichtelijkheid van de busbaan-kruisingen lijkt slecht, maar is een belangrijk punt in het groenonderhoud. Als je er bent valt het echt wel mee.

Door het voorop rijden worden de stoplichtlussen bediend. En dat dus de auto met de verdachte door het groene stoplicht gaat.
Mooi hoe de oversteek bij het busstation geblokkeerd wordt.
Complimenten voor dit transport.
Je probeert het leuk te bedenken.
Het filmpje is op normale snelheid afgespeeld. Dat blijkt ook aan het geluid van de tweetonige hoorn.
Het onderhoud van het groen is dramatisch slecht in Almere en het gewone zicht op de busbaan wordt vaak ontnomen door bebouwing en kunstwerken. Overzichtelijk is het zeker niet.
Inderdaad "bedient" de voorste auto de verkeerslichten maar vliegt met hoge snelheid het kruispunt op. De tweede rijdt ook door rood met hoge snelheid en de derde (met camera) krijgt inderdaad het signaal dat hij wit licht zal krijgen .... als je 50 km P/u rijdt.
Ik ben er trouwens erg vaak; ik woon er!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #561 Gepost op: 4 juli 2016, 21:42:04
Citaat van: T4tinus link=msg=1434484 date=1467658216
Is het bekend dat in Almere buschauffeurs de deur dicht houden voor uitstappende passagiers als ze een blauw zwaailicht in de achteruitkijk-spiegel zien?

Je hoeft er maar één te hebben die het niet ziet en wel de deur open heeft...

Ik ken de busbanen in Almere en heb er zelf ook regelmatig gereden. De snelheid is moeilijk in te schatten maar komt op mij ook zeer hoog over. In principe heeft het kruisende verkeer groen tot de detectielus van de busbaan een voertuig detecteert. Vervolgens krijgt het kruisende verkeer oranje en daarna rood. Een heel mooi systeem maar ontworpen voor een snelheid van 50 kilometer per uur. Met de snelheid die nu te zien is heb je grote kans dat op het moment dat het politievoertuig door rood rijdt, het kruisende verkeer nog door oranje wilt. Die zie je vervolgens niet aankomen omdat met name het groen behoorlijk hoog staat.

Als Almeerder weet je denk ik ook wel dat op de busbanen regelmatig ongevallen gebeuren, met zowel bussen als hulpverleningsvoertuigen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #562 Gepost op: 4 juli 2016, 22:15:13


Ik heb nog nooit mijn collega's ingehaald als we samen onderweg zijn naar dezelfde melding.

Ik wel. En dat heeft dan vaak ook te maken met de manier van rijden van de collega...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #563 Gepost op: 4 juli 2016, 22:16:48
Assumption is the mother of all fuck-ups.....

 Deze zin heb ik 3 weken lang dagelijks in m'n motorhelm gehoord en dekt volledig bovenstaand filmpje.
Er wordt puur uit gegaan van aanname's....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #564 Gepost op: 6 juli 2016, 10:33:06
Dat heet nu een dooddoener.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #565 Gepost op: 6 juli 2016, 11:56:34
Citaat van: quattromontanes link=msg=1434828 date=1467793986
Dat heet nu een dooddoener.
nee, een levensredder.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #566 Gepost op: 6 juli 2016, 17:09:33
Tja we kunnen alles verzinnen over buschauffeurs die deuren dichthouden, filmpjes die versneld zijn afgespeeld en mensen die rekening houden met hulpdiensten op de busbanen.
Het is ook niet bedoeld om af te zeiken of negatief te zijn, maar wel om elkaar scherp te houden.

Feit is dat we ons aan de brancherichtlijn dienen te houden en die indruk krijg ik niet van het filmpje. Mocht er een aanrijding plaatsvinden heb je gewoon een enorm probleem, de vraag is of dat het waard is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #567 Gepost op: 3 augustus 2016, 14:04:09
Nav een recente casus vraag ik me af of er wetgeving of richtlijnen bestaan voor het rammen van voertuigen. Vanaf wanneer is de gevaarszetting dusdanig dat het geoorloofd is? En hoe geldt dat voor bijvoorbeeld motoren en scooters?


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #568 Gepost op: 3 augustus 2016, 14:14:51
Citaat van: emmer link=msg=1440436 date=1470225849
Nav een recente casus vraag ik me af of er wetgeving of richtlijnen bestaan voor het rammen van voertuigen. Vanaf wanneer is de gevaarszetting dusdanig dat het geoorloofd is? En hoe geldt dat voor bijvoorbeeld motoren en scooters?
Qua wetgeving valt het bij ons gewoon onder de noemer gebruik van geweld en dient het ook zo afgehandeld te worden. Is laatst nog door de teamleiding extra benadrukt. Subsidiariteit en proportionaliteit worden na het rammen van voertuigen beoordeeld. Een scooter rammen met het dienstvoertuig omdat hij niet wil stoppen voor een kapot achterlichtje zit er dus niet in.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #569 Gepost op: 3 augustus 2016, 14:35:52