Sollicitatie hoofdagent en selectie

Auteur Topic: Sollicitatie hoofdagent en selectie  (gelezen 10261 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2012, 16:41:36
Kijk ook zelf erg goed uit met de medische keuring.. het gebeurt nogal eens dat het korps  afwijkende eisen naar de kliniek stuurd, waardoor je word afgewezen op die gronden, terwijl je dus eigelijk wel aan de eisen zou voldoen.

Is mij ook overkomen, je moet zelf gewoon goed opletten, er worden ontzettend veel fouten gemaakt, tenminste in mijn selectie procedure wel.

x2, maar agent wordt je niet zomaar ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2012, 17:16:41
Hieronder nog een aantal vragen!  e050 Misschien dat de ervaringsdeskundigen hier het antwoord op weten. Ik ben jullie erg dankbaar voor de ophelderende antwoorden!  :)

Weet iemand, die de selectietoets zelf heeft gemaakt, of er naast de cijfer- en letterreeksen nog andere onderwerpen voorkomen? Zoals
figuurinzichten e.d.? Ik zou dit graag van te voren oefenen om te weten wat ik kan verwachten. 123test.nl heb ik al bekeken, alleen staan hier heel veel soorten testjes. Voor de mensen die hem al hebben gedaan: wat komt er naast de taaltoets en cijfer- en letterreeksen voor?

Ik hoorde van Werving & Selectie dat er een tijdslimiet was per opgave (m.u.v. de taaltoets). Hoelang is deze? Hoeveel tijd heb je per opgave?

Alvast bedankt!


Groetjes en een fijne avond,

Nick


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2012, 17:51:17
Hieronder nog een aantal vragen!  e050 Misschien dat de ervaringsdeskundigen hier het antwoord op weten. Ik ben jullie erg dankbaar voor de ophelderende antwoorden!  :)

Weet iemand, die de selectietoets zelf heeft gemaakt, of er naast de cijfer- en letterreeksen nog andere onderwerpen voorkomen? Zoals
figuurinzichten e.d.? Ik zou dit graag van te voren oefenen om te weten wat ik kan verwachten. 123test.nl heb ik al bekeken, alleen staan hier heel veel soorten testjes. Voor de mensen die hem al hebben gedaan: wat komt er naast de taaltoets en cijfer- en letterreeksen voor?

Ik hoorde van Werving & Selectie dat er een tijdslimiet was per opgave (m.u.v. de taaltoets). Hoelang is deze? Hoeveel tijd heb je per opgave?

Alvast bedankt!


Groetjes en een fijne avond,

Nick

Hoi Nick,

Om de tijdslimiet zal ik me niet druk maken, je hebt voor alles genoeg tijd en onderin beeld loopt ook nog een balkje met de tijd.
Dus dat is iets waar je je niet druk om hoeft te maken.

Verder krijg je allerlei verschillende letterreeksen, ik kan je niet precies vertellen wat voor het zijn. Maar om ze allemaal een keer te oefenen helpt zeker. Zo herken je makkelijk en snel wat voor opgave het is. Zelf heb ik me voorbereid met boeken uit de bibliotheek. Daar hadden ze allerlei verschillende boeken voor letter en cijferreeksen.

Cijferreeksen is gewoon kwestie van beetje hoofdrekenen. Zelf ben ik daar ook geen genie in maar neem je tijd en raak niet in de stress.

Cijferreeksen is gewoon zoiets:
2 - 4 - 6 - ?
En dan worden ze telkens moeilijk met delen, vermenigvuldigen. Of dat met andere getallen.

Succes!


EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2012, 19:00:32
Zijn er binnen de toets ook figuren en blokkentorentjes e.d. zoals op een IQ-test? Hoeveel was de tijd ongeveer, want ik ben echt niet heel goed in dat soort dingen... Taaltest is niet zo heel erg O0... Ik ga zeker eens in de bieb kijken!


Groetjes,

Nick


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2012, 19:04:41
Zijn er binnen de toets ook figuren en blokkentorentjes e.d. zoals op een IQ-test? Hoeveel was de tijd ongeveer, want ik ben echt niet heel goed in dat soort dingen... Taaltest is niet zo heel erg O0... Ik ga zeker eens in de bieb kijken!


Groetjes,

Nick

Zoals ik al reeds zei: het is niet te vergelijken met een IQ test, je zit de hele tijd op je plafond te werken en daardoor heb je t idee dat je het heel slecht doet. Uiteindelijk zat ik op niv 19 van de 20 voor niv 5!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2012, 19:41:36
Maar, zoals ik al vroeg: Bestaat die test uit meer dan cijfer- en letterreeksen? Ook figurenreeksen bijvoorbeeld? Wat wordt er nog meer van je verwacht?

Grtz,
Nick


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2012, 19:57:27
Wat jij moet doen, is je eigen niet zo druk maken!

Het komt allemaal goed, het systeem zal je testen totdat je niet meer hoger kunt.

Zorg nu eerst eens dat je uberhaubt de selectie inkomt, en dan zul je toch alles zelf moeten doen. je kunt je er niet op voorbereiden. ik zelf ben ook heel slecht in cijfer reeksen. maar was toch door. je moet gewoon je best doen, meer kun je ook niet!

Je krijg gewoon van alles wat, ook figuurreeksen ja.
Veel succes!


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2012, 20:07:40
Maar, zoals ik al vroeg: Bestaat die test uit meer dan cijfer- en letterreeksen? Ook figurenreeksen bijvoorbeeld? Wat wordt er nog meer van je verwacht?

Grtz,
Nick

http://www.kombijdepolitie.nl/selectie/testdagen/Pages/Testdag1.aspx  

;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2012, 20:08:45
Je krijgt voordat je naar deel A gaat een boekje thuisgestuurd van de politieacademie met tips en een aantal voorbeelden over de computertesten.


EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2012, 00:54:11
Oke, bedankt! Je zegt dat er ook figuurreeksen in voorkomen, maar dit is niet op de site aangegeven, dus deze is dan misschien niet helemaal juist. Ik maak me wel druk, want ik wil heel graag door voor mijn uiteindelijke droombaan. Dat ik me hier druk om maak geeft alleen maar aan hoe gemotiveerd ik ben... Je kunt je op een dergelijke test zeker wel voorbereiden. Als je weet wat er in voorkomt, dan kun je toch oefenen? Dus je stelling dat je jezelf niet kunt voorbereiden snap ik niet zo...

Ik wacht t.z.t. het informatieboekje wel af... Dankjulliewel allemaal!

Groetjes,

Nick