Elektrische grasmaaier op openbare weg

Auteur Topic: Elektrische grasmaaier op openbare weg  (gelezen 5266 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Gepost op: 16 juni 2012, 12:48:01
Deze week reed ik over de rondweg bij Almelo. Deze weg bevindt zich binnen de bebouwdekom en heeft een snelheidslimiet van 70 km. Het is verboden om er met (brom) fiets, snorfiets en landbouwvoertuigen te rijden. Gezien deze weg grenst aan landelijk gebied is het niet onoverkomelijk dat er toch stiekem een boer met zijn hok daar rondrijdt. Dat is dan nog tot daar aan toe maar wat schetst mijn verbazing?

Er reed een electrische grasmaaier  :o dat kreng ging niet harder dan 25 km. Dan snap je al dat er wordt ingehaald en dat is op die weg heel gevaarlijk. Het stomme is dat er naast deze weg een B-weg loopt. Bestuurder in kwestie moest dan wel omrijden. Ik vind het echt absurd dat dit soort voertuigen daar gewoon rijden, want dat mag toch niet? Ik vroeg mij af of je strafbaar bent als je zo een voertuig inhaalt want... voor zo ver ik weet, mag je daar niet inhalen.  :(




Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2012, 13:05:05
Och, het treintje van de Preston Palace rijdt daar ook wel eens. En als dat ding niet de hele dag op en neer rijdt is er niet zoveel aan de hand  098uo

Serieus antwoord: probleem is bij de gemeente bekend. Volgens mij loopt er nog een onderzoek naar hoe dit soort dingen het beste opgelost moeten worden.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2012, 13:34:24
O ja dat gevaarte hebben we ook nog. Vraag is waar hakkepufpuf niet rijdt... snap niet dat het bestaat, toeristische route Almelo  :-X maar volgens mij worden die mensen altijd gedumpt in het centrum en daar ook weer opgehaald. Die hakkepufpuf is ook maar een omgebouwde tractor. Ik nam ook wel aan dat het probleem bij de gemeente bekend is maar zolang er niet wordt gehandhaafd.... schiet het niet op.  e050


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2012, 11:19:15
een electrische grasmaaier op de openbare weg
nou dan zal er wel een heel lang verlengsnoer aan hebben gezet   :D


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2012, 11:35:06
Acuu?  ;)


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2012, 14:42:45
:D haha ja heel lang. Nee, ik weet niet hoe zo een ding heet maar dat zijn van die maaiers op benzine???


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2012, 16:39:33
:D haha ja heel lang. Nee, ik weet niet hoe zo een ding heet maar dat zijn van die maaiers op benzine???

In ieder geval geen elektrische grasmaaier als er een verbrandingsmotor op zit, dan zou het een benzinemaaier zijn, hoe simpel kan het zijn.  098uo


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2012, 16:51:42
Ja goh... ich bin blont bitte langsam sprechen  >:D


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2012, 18:29:38
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de initiële vraag eigenlijk.

We hebben dus een weg binnen de bebouwde kom, waar een max. snelheid van 70 km/h geldt, en een inhaalverbod.
Je komt achterop bij een langzaamrijdend voertuig, in hoeverre wordt het je aangerekend, als je dit voertuig toch inhaalt?


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2012, 19:04:26
zo lang je niet over de doorgetrokken streep komt is het geen probleem (bv op de motor)
maar misschien reed de man daar wel beroepsmatig ivm maaien van bv de berm