Helmen Mobiele eenheid (ME)

Auteur Topic: Helmen Mobiele eenheid (ME)  (gelezen 7496 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Gepost op: 17 juni 2012, 06:53:45
op verschillende youtube filmpjes is me op gevallen dat de ME'ers die werkzaam zijn bij de levendehaven met een blauwe ME helm lopen. Onder anderen hongengeleiders in Amsterdam. En van de week zag ik een filmpje van de ongeregeldheden op het Jonkbloedplein in Den Haag waarbij de bereden politie blauwe helmen droeg. Weet iemand waarom hier voor gekozen word?
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/28-overige/12757-weer-onrustig-na-afloop-ek-wedstrijd




piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2012, 08:04:12
Geen idee, misschien in het kader van "meer blauw "op straat??  ;D


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2012, 12:16:33
Een reden die ik kan bedenken is herkenbaarheid. Nu kan je moeilijk om zo'n paard heen, maar een hondengeleider herkennen tussen alle witte helmen is wel makkelijk.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2012, 23:40:25
Is is sprake van dat alle ME-helmen in de toekomst blauw worden. Of dat al definitief is besloten weet ik niet, maar mogelijk heeft de LH daarop anticiperend al wel blauwe helmen aangeschaft.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2012, 00:02:09
Heb jij misschien een voorbeeld van een blauwe helm van de hondengeleiders van AA? Ik heb ze nog nooit gezien bij ME inzetten namelijk.


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2012, 15:23:09
TDMdR: de blauwe helmen van de HG AA heb ik op een nieuwsflits van AT5 gezien. Bij krakers rellen of de aan houding van Satudarha leden in Amsterdam. Kan allen het filmpje niet terug vinden.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2012, 15:55:17
De hondengeleiders van A-A hebben wel blauwe helmen, maar die zijn niet voor ME inzet voor zover ik weet. Dit zijn helmen die bij een schildprocedure worden gebruikt. Ik zal het eens nagaan voor je.


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2012, 16:07:21
Na het zien van het filmpje van Haaglanden had ik zo iets van het zal wel met de levendehaven te maken hebben. Ik hoor graag van je ben benieuwd.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2012, 17:59:32
De SpoPo heeft ook blauwe helmen, zo ook de hondengeleiders van de SpoPo. Dus als die beelden van de nieuwsflits bij het station in de buurt waren gemaakt, kan dat ook nog een verklaring zijn.

Overigens zijn de blauwe helmen van de beredenen anders dan die van de SpoPo.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2012, 18:37:27
Klopt inderdaad wat Maarten zegt, de Spopo heeft wat ik weet al minimaal 10 jaar blauwe ME helmen en persoonlijk vind ik ze wel mooi.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen