Dode en gewonden bij overval Zevenbergjesweg - Voorthuizen 08-08-2012

Auteur Topic: Dode en gewonden bij overval Zevenbergjesweg - Voorthuizen 08-08-2012  (gelezen 10715 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Rond 22:00 meerdere gewonde bij gewapende overval. Er is zo goed als zeker geschoten. 1 dader is gereanimeerd, tweede ook met spoed naar ziekenhuis. Beide bewoners zijn gewond geraakt. Grote zoekactie gestart in de omgeving op mogelijke vuurwapengevaarlijke andere daders. Politie heeft op enkele honderden meters afstand nog een gewonde meneer gevonden. Ook eenheden van Gele tak ingezet vanuit Noord-oost Gelderland.

p2kflex
22:13:42 08-08-12-ALPHA-A1 ZEVENBERGJESWEG VOORTHUIZEN
0920101Ambu 07-101 (Arnhem)
p2kflex
22:23:54 08-08-12-ALPHA-A1 ZEVENBERGJESWEG 155 VOORTHUIZEN 155
0920009MKA Veiligheidsregio Gelderland Midden (OvD-G West Veluwevallei)
p2kflex
22:24:18 08-08-12-ALPHA-A1 ZEVENBERGJESWEG 155 VOORTHUIZEN 155
0920104Ambu 07-104 (Arnhem)
p2kflex
22:28:01 08-08-12GROUP-1A1 ZEVENBERGJESWEG Voorthuizen Gezondheid MKA GELDERLAND MIDDEN SECUNDAIR P16A
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland Zuid (Traumaheli Lifeliner 3 / MMT 903)
p2kflex
22:36:39 08-08-12-ALPHA-meldkamer bellen
0930100Politie Veiligheidsregio Gelderland Midden (Piket Voorlichting)
p2kflex
23:10:18 08-08-12-ALPHA-graag contact mka
0920025MKA Veiligheidsregio Gelderland Midden (BOT Oost)
p2kflex
23:18:01 08-08-12-ALPHA-woning overval Voorthuizen, bewoner gewond, tweede persoon in de buurt gewond aangetroffen, persvoorlichter telefonisch bereikbaar
0930010Politie Veiligheidsregio Gelderland Midden (PersInfo Regionaal)
p2kflex
23:24:27 08-08-12-ALPHA-A2 ZEVENBERGJESWEG 155 VOORTHUIZEN 155
0920122Ambu 07-122 (Barneveld)
p2kflex
23:33:26 08-08-12-ALPHA-graag contact mka
0920014MKA Veiligheidsregio Gelderland Midden (HS-GHOR)
p2kflex
23:39:24 08-08-12-ALPHA-graag contact mka
0920031MKA Veiligheidsregio Gelderland Midden (Onbekende code)
p2kflex
00:10:11 09-08-12-ALPHA-graag contact nogmaals met mka
0920031MKA Veiligheidsregio Gelderland Midden (Onbekende code)


Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2012, 01:27:22
Inmiddels bevestigd dat 1 persoon is overleden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2012, 01:37:16
Rond 22:00 meerdere gewonde bij gewapende overval. Er is zo goed als zeker geschoten. 1 dader is gereanimeerd, tweede ook met spoed naar ziekenhuis. Beide bewoners zijn gewond geraakt. Grote zoekactie gestart in de omgeving op mogelijke vuurwapengevaarlijke andere daders. Politie heeft op enkele honderden meters afstand nog een gewonde meneer gevonden. Ook eenheden van Gele tak ingezet vanuit Noord-oost Gelderland.
)

Hoe zijn de daders gewond geraakt? Doordat de poltie geschoten heeft of door zelfverdediging van de bewoners?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2012, 01:39:31
Hoe zijn de daders gewond geraakt? Doordat de poltie geschoten heeft of door zelfverdediging van de bewoners?

Weet ik op dit moment niet. De meneer die is overleden lag 300 meter bij de woning vandaan op de grond. Hier is hij gereanimeert. Lijkt me niet dat hij dus al zijn verwondingen al in de woning heeft opgelopen. Agenten liepen in ieder geval met getrokken wapens over straat heen. Het lijkt mij bijna zeker dat de politie geschoten moet hebben. Maar ik kan het gewoon allemaal nog niet zeker zeggen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2012, 01:43:18
Wat duidelijkheid. Blijkbaar geen bevestiging van een Politieschot.

Dode en gewonde bij overval op woning Voorthuizen
VOORTHUIZEN - Bij een woningoverval aan de Zevenbergjesweg in Voorthuizen zijn woensdagavond 8 augustus de bewoners van een woning gewond geraakt. Een man die iets verderop in de straat zwaar gewond werd aangetroffen is in het ziekenhuis overleden.

 

De politie kreeg iets na 22:00 uur een melding van een woningoverval. Meerdere overvallers zouden de woning aan de Zevenbergjesweg binnengedrongen zijn. Hierna ontstond een worsteling waarbij de bewoner beschoten is en gewond is geraakt. Ook zou er geslagen zijn waarbij zowel de vrouw als man gewond zijn geraakt. Na de melding zijn politie en hulpdiensten ter plaatse gegaan en troffen de bewoners gewond aan. Wat er precies is gebeurd onderzoekt de politie op dit moment. De bewoners zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

 

Gewonde man op straat in ziekenhuis overleden

Agenten troffen een paar honderd meter van de woning af een derde gewonde persoon aan. Deze man is zwaargewond per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. In het ziekenhuis is deze man overleden. Wat de betrokkenheid van deze persoon is, is op dit moment onduidelijk.

 

Getuigen

De politie doet ter plaatse groot onderzoek. Agenten zijn in de omgeving op zoek naar mogelijke verdachten van de woningoverval. De recherche doet buurtonderzoek en technische recherche doet sporenonderzoek. Getuigen met wie nog niet is gesproken wordt verzocht zich te melden bij de politie. Dit kan via 0900-8844 of anoniem via 0800-7000.








Zie: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/15336/dode-en-gewonde-bij-overval-op-woning-voorthuizen#reactions
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2012, 12:13:59
Onderzoek in Voorthuizen na brute overval
VOORTHUIZEN - De politie doet vandaag uitgebreid onderzoek in de omgeving van de woning in Voorthuizen, waarop gisteravond een overval is gepleegd.
Het vrijstaande huis aan de Zevenbergjesweg werd rond tien uur overvallen door meerdere mannen. Bij de overval ontstond een worsteling en werden schoten gelost. De bewoners, een man en een vrouw, raakten daarbij gewond. Ze zijn overgebracht naar het ziekenhuis.
Gewonde man op straat in ziekenhuis overleden
In de buurt van de woning werd een zwaargewonde man gevonden, die later in het ziekenhuis overleed.  Het is volgens de politie niet duidelijk of hij iets met de overval heeft te maken (audio).
In de buurt van de woning wordt momenteel buurt- en sporenonderzoek verricht. Ook is er een helikopter ingezet. Mensen met tips worden verzocht zich te melden bij de politie.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1708461/Onderzoek-in-Voorthuizen-na-brute-overval.htm


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2012, 19:36:50
VOORTHUIZEN - Het dodelijk slachtoffer bij de woningoverval aan de Zevenbergjesweg is een 27-jarige Edenaar. Waarschijnlijk is de man één van de verdachten van de woningoverval.

De politie kreeg woensdagavond 8 augustus iets na 22:00 uur een melding van een woningoverval. Meerdere overvallers zouden de woning aan de Zevenbergjesweg binnengedrongen zijn. Bij de overval werd veel geweld gebruikt en is ook geschoten. Hierbij raakten de bewoners, een 33-jarige vrouw en 34-jarige man uit Voorthuizen gewond, de man liep een schotwond op. Zij zijn beide naar het ziekenhuis vervoerd. Er is geen sprake van levensgevaar.

Een paar honderd meter verderop trof de politie woensdagavond een zwaar gewonde man aan, een 27-jarige Edenaar. Uit eerste onderzoekt blijkt dat dit hoogstwaarschijnlijk één van de verdachten van de overval is geweest. De politie onderzoekt hoe en waardoor de man gewond is geraakt en overleden.

Uitgebreid politie-onderzoek
De politie doet onderzoek naar deze overval. Niet duidelijk is of er buit is gemaakt. Vandaag worden zowel de bewoners als meerdere getuigen uitgebreid gehoord. Er is en wordt buurtonderzoek gedaan en sporenonderzoek. Ook wordt er sectie gedaan op het dodelijk slachtoffer. Vanmiddag is er ook een zoeking geweest van de ME en speurhonden op het terrein rondom de woning aan de Zevenbergjesweg.

Getuigen
Getuigen met wie nog niet is gesproken wordt verzocht zich te melden bij de politie. Dit kan via 0900-8844 of anoniem via 0800-7000.

Foto's: Ramon Versteeg / www.hvbarneveld.nl




Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2012, 19:50:30
Weet ik op dit moment niet. De meneer die is overleden lag 300 meter bij de woning vandaan op de grond. Hier is hij gereanimeert. Lijkt me niet dat hij dus al zijn verwondingen al in de woning heeft opgelopen. Agenten liepen in ieder geval met getrokken wapens over straat heen. Het lijkt mij bijna zeker dat de politie geschoten moet hebben. Maar ik kan het gewoon allemaal nog niet zeker zeggen.

Was je er bij Luke? je insinueert weer eens dingen oftewel je fantasie loopt weer eens over.
Speculeer niet over zulk soort ernstige zaken als dit, als je het niet weet hou het dan gewoon voor jezelf en wacht officiele berichtgeving af.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2012, 20:16:28
Citaat
Woningoverval Voorthuizen update
Publicatiedatum: 9-8-2012 17:38:09

VOORTHUIZEN - Het dodelijk slachtoffer bij de woningoverval aan de Zevenbergjesweg is een 27-jarige Edenaar. Waarschijnlijk is de man één van de verdachten van de woningoverval.

De politie kreeg woensdagavond 8 augustus iets na 22:00 uur een melding van een woningoverval. Meerdere overvallers zouden de woning aan de Zevenbergjesweg binnengedrongen zijn. Bij de overval werd veel geweld gebruikt en is ook geschoten. Hierbij raakten de bewoners, een 33-jarige vrouw en 34-jarige man uit Voorthuizen gewond, de man liep een schotwond op. Zij zijn beide naar het ziekenhuis vervoerd. Er is geen sprake van levensgevaar.

Een paar honderd meter verderop trof de politie woensdagavond een zwaar gewonde man aan, een 27-jarige Edenaar. Uit eerste onderzoekt blijkt dat dit hoogstwaarschijnlijk één van de verdachten van de overval is geweest. De politie onderzoekt hoe en waardoor de man gewond is geraakt en overleden.

Uitgebreid politie-onderzoek
De politie doet onderzoek naar deze overval. Niet duidelijk is of er buit is gemaakt. Vandaag worden zowel de bewoners als meerdere getuigen uitgebreid gehoord. Er is en wordt buurtonderzoek gedaan en sporenonderzoek. Ook wordt er sectie gedaan op het dodelijk slachtoffer. Vanmiddag is er ook een zoeking geweest van de ME en speurhonden op het terrein rondom de woning aan de Zevenbergjesweg.

Getuigen
Getuigen met wie nog niet is gesproken wordt verzocht zich te melden bij de politie. Dit kan via 0900-8844 of anoniem via 0800-7000.
Bron: http://politie-gelderlandmidden.nl/
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 9 augustus 2012, 20:20:22
Citaat
Overvaller is dode in Voorthuizen

VOORTHUIZEN -
De man die vannacht in Voorthuizen dodelijk gewond raakte bij de overval van een nieuwbouwvilla blijkt een van de overvallers te zijn.
Foto: ANP

Dat meldt de NOS. De politie gaat ervan uit deze 27-jarige Edenaar met een andere man de woning overvallen heeft.

Toen de bewoners van de woning, een vrouw (33) en een man (34) weigerden om hun geld en waardevolle spullen af te geven volgde een worsteling waarbij de twee bewoners gewond raakten. Er werd ook een aantal keer geschoten. De politie kan niet uitsluiten dat de bewoners een wapen in huis hadden.

Later die avond werd verderop in de straat de 27-jarige man gevonden. Hij was zwaar gewond en overleed later in het ziekenhuis.

Het politie-onderzoek is nog niet afgerond. De politie kan nog niets zeggen over de aanleiding voor de overval. Ook is nog niet bekend of bij de overval iets is buitgemaakt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12724573/__Overvaller_is_dode_Voorthuizen__.html


Of met beeld:
Citaat
Dode 'Voorthuizen' was waarschijnlijk overvaller
VOORTHUIZEN - De man die woensdagavond overleed na een overval op een woning in Voorthuizen is waarschijnlijk een van de overvallers, zegt de politie. Het is een man van 27 uit Ede.
Het vrijstaande huis aan de Zevenbergjesweg werd rond 22.00 uur overvallen door meerdere mannen. Bij de overval ontstond een worsteling en werden schoten gelost. De bewoners, een man en een vrouw, raakten daarbij gewond. De man had een schotwond. Ze zijn overgebracht naar het ziekenhuis. Ze zijn volgens de politie niet in levensgevaar. Het is niet bekend of er iets bij de overval is buitgemaakt.
Een paar honderd meter verderop werd de zwaargewonde Edenaar gevonden. Hij overleed even later in het ziekenhuis. Om zijn doodsoorzaak vast te stellen, wordt sectie op zijn lichaam verricht.
De politie is nog bezig met een buurtonderzoek. Ook wordt sporenonderzoek gedaan. De ME heeft donderdagmiddag een zoeking gedaan bij de woning. Er werden ook speurhonden ingezet.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1708461/Dode-Voorthuizen-was-waarschijnlijk-overvaller.htm
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein