Nieuw programma 'Stop! Politie' op RTL 7

Auteur Topic: Nieuw programma 'Stop! Politie' op RTL 7  (gelezen 10967 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #30 Gepost op: 29 januari 2015, 19:50:01
Citaat van: vychod link=msg=1326867 date=1422557186
Juristische vraag in het kader van privacy:

Ik zie wel es dat gasten door the politie gestopt worden in het programma " stop Politie ", en protesteren om gefilmd te worden maar de camera man stopt niet met filmen. de vraag is in hoe verre is dat legal ?

Ik bedoel er wordt ondanks dat er gevraagd wordt te stoppen toch door gefilmd en zelfs nog uitgezonden op tv, gaat dit niet tegen de privacy wet in ?

Vychod.

Men kan gewoon filmen: openbaar terrein. Erna stapt men wel altijd naar de overtreder toe of diegene herkenbaar in beeld wilt en dergelijke.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #31 Gepost op: 30 januari 2015, 22:00:56
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1326869 date=1422557401
Men kan gewoon filmen: openbaar terrein. Erna stapt men wel altijd naar de overtreder toe of diegene herkenbaar in beeld wilt en dergelijke.

Dat zie je de agenten ook vaak zeggen, "er komt zo iemand bij u" . Ik neem aan dat die mensen dan toch akkoord gaan met onherkenbaar of soms zelfs herkenbaar in beeld komen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)