Lastige (dronken) gast in hotel en de politie

Auteur Topic: Lastige (dronken) gast in hotel en de politie  (gelezen 5443 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #10 Gepost op: 29 september 2012, 20:30:15
bel mijn directe baas om dat mede te delen en vervolgens vorder ik deze persoon het pand te verlaten. Doet hij dat niet dan heb je dus een geval huisvredebreuk en kan ik alsnog de politie laten komen......

Goed dat heb ik je net ook al gezegd artikel 138(huisvredebreuk) toepassen in een hotel is een lastige. De man heeft betaald voor zijn kamer. Dus verblijft daar rechtmatig. Het zo maar even op los vorderen kan niet zomaar. Lees de diverse jurisprudentie maar eens na.

En wat is de winst van al die moeite? Terwijl die man in zijn bed gooien waarschijnlijk het minste tijd en moeite kost voor alle partijen. Want na het vorderen moet er ook aangifte worden gedaan aan het politiebureau door een medewerker van het hotel. Wat doe je met de spullen van de man die nog in de hotel kamer staan? Hoe ga je de schade nu nog verhalen?

Daarom zeg ik maak het niet groter dan het is. Je wil rust in je hotel. Dus op welke manier is dat het snelst te verwezenlijken? Dat kan via de makkelijke manier of via de moeilijke manier......

En de moeilijke manier heeft heel veel haken en ogen. Recht is niet zwart of wit, maar grijs.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #11 Gepost op: 30 september 2012, 09:40:16
Toch snap ik ts wel. hij verwacht, niet onbegrijpelijk, van ons een stevig optreden in deze best bedreigende situatie. Als wij dan komen krijgt hij het verzoek van ons om hem toch weer zijn kamer in te helpen. Als de collega's dat uitleggen met anders hebben wij er last van is niet goed.

Dat het probleem in deze situatie voor ons in de wetgeving zit weten wij, maar de burger niet.
Digitaal onderzoek


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 30 september 2012, 09:59:06
Goed dat heb ik je net ook al gezegd artikel 138(huisvredebreuk) toepassen in een hotel is een lastige. De man heeft betaald voor zijn kamer. Dus verblijft daar rechtmatig. Het zo maar even op los vorderen kan niet zomaar. Lees de diverse jurisprudentie maar eens na.
Tenzij het een en ander goed is opgenomen in de huisregels van het hotel. Als het hotel in de regels heeft staan dat bij dergelijk gedrag eenzijdig wordt over gegaan tot ontbinding van het contract dan kunnen we wel degelijk over gaan tot vorderen en aanhouden. Al moet je iemand dan wel een redelijke termijn bieden om zijn spullen te pakken en te vertrekken en dat kan voor zo'n dronken droppie best lastig zijn.

Overigens, een APV'tje geluidsoverlast had natuurlijk ook gekund.  ::)

Tot slot, het zou mij niet verbazen als je toch voor vernieling zou kunnen gaan... Hij plast (weliswaar in beschonken toestand) tegen een muur aan waardoor de muur vies wordt. Hij "beschadigd" de muur omdat deze nu gereinigd moet worden. Het feit dat hij dronken is doet niets af aan de opzet. Als ik compleet laveloos een deur kapot trap dan ben ik ook nog steeds schuldig. Het is uiteindelijk aan de rechter om te oordelen of er een strafbaar feit is begaan maar je kan het altijd proberen.  

Maar goed, in dit geval zoeken we vaak naar de beste oplossing. Het in zijn kamer neerleggen van de klant om zijn roes uit te slapen levert het minste werk op, als hij gewoon gaat slapen is het probleem voor die nacht wel opgelost. Iemand in zijn onderbroek 's nachts het hotel uit sturen levert namelijk veel meer werk en problemen op.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het gewerkt heeft, is meneer gewoon gaan slapen?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #13 Gepost op: 30 september 2012, 11:33:08
Mag ik opmerken dat jullie wel een heel karige bezetting in de nacht hebben ?  98uiye
Groetjes, Marco


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #14 Gepost op: 30 september 2012, 12:56:30
Mag ik opmerken dat jullie wel een heel karige bezetting in de nacht hebben ?  98uiye

Twee man op de receptie is genoeg. Er zal vast nog wel schoonmaakpersoneel, keukenpersoneel zijn/


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #15 Gepost op: 30 september 2012, 17:10:36
Mag ik opmerken dat jullie wel een heel karige bezetting in de nacht hebben ?  98uiye

Wij hebben in vergelijking met veel andere hotels, zeker hier in de omgeving de meeste bezetting.
Andere hotels waar ik incidenteel nachtdiensten gedaan heb zit 's nachts maar 1 iemand.
Dat is ook erg standaard voor hotels. 1 iemand aan de receptie en verder niemand.
Wij hebben nog de luxe met z'n tweetjes te zijn.

Maar inderdaad er loopt ook nog wel wat ander personeel rond meestal. De barman/vrouw is er meestal ook tot 1:30, ontbijtkok komt rond 4:30 meestal binnen, schoonmaak om 5:00. Maar dat zijn wel allemaal mensen waar we eigenlijk geen beroep op kunnen doen. Maar dat is een ander verhaal. Incidenteel loopt er ook nog andere F&B personeel rond dat zalen aan het opbouwen/afbouwen is.

Huishoudelijk reglement heb ik hier niet liggen, maar een clausule om mensen weg te kunnen sturen bij ongewenst gedrag staat er zeker in. In mijn inwerk manual stond zelfs nog vermeld dat indien mogelijk ik met die persoon een "hotelontzeggingsformulier" moet invullen waarin hij verklaart niet meer in ons hotel, of een hotel van onze keten naar binnen te gaan. Ik kan me alleen niet voorstellen dat we ooit al eens zo een formulier hebben gebruikt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 30 september 2012, 19:39:05
Tot slot, het zou mij niet verbazen als je toch voor vernieling zou kunnen gaan...

Ik heb dat eens met een pinautomaat gehad, verdachte is ook veroordeeld voor vernieling (het ''onbruikbaar'' maken van...)

Daarnaast hebben we ook nog het ''Orde verstoren in de horeca'', dit artikel gebruiken wij veel bij overlast binnen hotel's, logies en andere horecabedrijven. Simpelweg komt het meestal neer op een artikel in de APV ''Het is verboden in een horecabedrijf de orde te verstoren''. Sommige gemeenten hebben daar tevens bij staan ''in of in de nabijheid van''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


rrpd

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2012, 18:13:12
Ik zou niet blij zijn als ik een nachtje in een hotel zou zitten en het zou naar de pis ruiken of niet kunnen slapen van een beschonken engelsman.
Als hij tegen de muur aan pist, zich agressief gedraait etc. dan houden we hem toch gewoon lekker aan?
Even kijken wat we hebben.. vernieling, baldadigheid of een simpele APV overtreding zoals overlast in de horeca cq geluidshinder.

Hoppatee, aanhouden inladen en morgenochtend weer heen met een mini op zak.