Representatief uiterlijk en voorkomen.

Auteur Topic: Representatief uiterlijk en voorkomen.  (gelezen 6328 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Gepost op: 8 oktober 2012, 10:19:50
Citaat
Australische agenten weigeren zich te scheren
Home » Buitenland
ma 08 okt 2012, 08:48
Australische agenten weigeren zich te scheren SYDNEY -  Een groep Australische politieagenten verzet zich tegen een nieuw verbod op baarden en paardenstaarten. Ze vinden dat het verbod hun mensenrechten schendt, aldus de Australische nieuwssite news.com.au maandag.

De negen agenten willen hun zaak zo nodig tot de Hoge Raad van het land doorzetten. „Het enige wat we willen is om nette en getrimde gezichtsbeharing te dragen op het werk. Dat vinden wij niet onprofessioneel”, zei een agent.

Het landelijke verbod was 1 januari ingevoerd om agenten er netter uit te laten zien. Een uitzondering geldt voor baarden om medische, culturele of religieuze redenen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/13046528/__Agenten_scheren_zich_niet__.html

Tja het is toch wat hé. Weer koren op de molen van religieuse klubjes als hindoes, moslims enz. Als die bij politie en andere openbare diensten werken hoort men neutraal te zijn. Iedereen gelijk voor de wet !
En een nette getrimde baard is oké geen probleem mee. Heb ook een 3mm getrimd ringbaardje\snor. Zo een wilde volle staat niet bij uniform en doet afbreuk aan gezagsuitstraling. Tuurlijk heb je dat gezag door je optreden, hangt niet van kleding af, maar de kleding is de eerste indruk die men opdoet.
Heb ik zelf gemerkt eens toe ik ff bij de C1000 broodjes voor werk ging halen en twee jongeren zich direct omkeerden bij een schap en wegliepen, toen ze me zagen en dacht: waren iets van plan?.
Ik was ook maar klant doch het in uniform zijn had wel een ongewild positief neveneffect, dus de eerste indruk.
En wat de paardestaarten bij dames betreft is ook netjes, zie ik hier soms ook bij politiedames, doch onveilig. Als een verdachte die staart te pakken krijgt ben je nergens meer, trekt je zo op de grond. Of je moet letterlijk als een paard een flinke trap naar achter kunnen geven.




specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:29:45
Ik ben het met je eens dat hoofddoeken en baarden niet thuishoren bij een handhavende functie. Maar niet omdat ik geen respect heb voor de mensen die dit dragen, maar het is gewoon ontzettend onhandig, zelfde met een paardestaart zoals dit word besproken..

In een gevecht grijpen mensen altijd wat ze grijpen kunnen, tenminste dat is mijn ervaring.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2012, 19:27:26
In een gevecht grijpen mensen altijd wat ze grijpen kunnen, tenminste dat is mijn ervaring.

Welke (werk)ervaringen heb jij met vechten dan?

Het gaat hierbij niet om om een baard zoals die van de kerstman, maar juist om een strak en getrimd baardje. Eentje die je moeilijk beet kan pakken tijdens het vechten. Of ik het mooi of gepast vind is niet van belang, zelfde als een paardestaart. Ook die heb je in verschillende soorten en maten. Ik schat in dat elke collega voor zichzelf de afweging kan maken of hij het risico wil lopen om eventueel aan zijn staart getrokken wil worden tijdens een gevecht.

Moeten de vrouwelijke collega's dan ook maar gemilimeterd haar hebben?


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2012, 21:18:06
Moeten de vrouwelijke collega's dan ook maar gemilimeterd haar hebben?
In elk geval geen baard...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 8 oktober 2012, 21:25:30
In elk geval geen baard...

Amen.....

Kan me de vooropkomstdag voor de wmr cursus nog goed herinneren. Was ook een gozer met een staart waar je zo wat je reet mee kon afvegen zolang. Er werd toch wel HEEL duidelijk verteld dat iedereen bij begin van de opleiding een maand later kort en verzorgd haar moest hebben. De dames daarbuiten gelaten.

Een maand later kwam die gozer het OCKMar oplopen met een kort geschoren schedel.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2012, 22:41:43
Zo hoort het! Iedere dag weer! Kapsel kort en verzorgd! Netjes geschoren, vouw in de broek en schoenen gepoetst!
Tenminste bij ons dan.....
Zoals het in het wapenlied klinkt "Draag met moed en trots uw nestel, zonder vrees en zonder blaam"! O0


Ps. En nee ik ben niet van de ouwe stempel..


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2012, 10:41:39
Het is zowiezo belangrijk dat je er netjes en representatief uitziet. Dit kan dus ook met een getrimd baardje mits het er verzorgd uitziet en geen "3-dagen baard" o.i.d. Daarnaast vind ik ook dat je onberispelijk gekleed moet gaan dus niet iets half of "zomaar wat aan doen" omdat het comfortabeler zit. Ik zie nl collega's die overdag netjes overhemd met stropdas dragen en in de nachtdienst ineens een polo of blauwe (ME-) sweater aanhebben. Wat is er anders dan overdag? Als je het 's nachts koud hebt doe je een trui aan of je draagt je coltrui (alhoewel je met dat veiligheidsvest het niet zo snel meer koud hebt is mijn ervaring). Echter kijk ik wel uit naar de nieuwe operationele kleding want om nou in je kantoorpakkie een machinekamer van een zeeschip te controleren...


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2012, 12:54:13
Het is zowiezo belangrijk dat je er netjes en representatief uitziet. Dit kan dus ook met een getrimd baardje mits het er verzorgd uitziet en geen "3-dagen baard" o.i.d. Daarnaast vind ik ook dat je onberispelijk gekleed moet gaan dus niet iets half of "zomaar wat aan doen" omdat het comfortabeler zit. Ik zie nl collega's die overdag netjes overhemd met stropdas dragen en in de nachtdienst ineens een polo of blauwe (ME-) sweater aanhebben. Wat is er anders dan overdag? Als je het 's nachts koud hebt doe je een trui aan of je draagt je coltrui (alhoewel je met dat veiligheidsvest het niet zo snel meer koud hebt is mijn ervaring). Echter kijk ik wel uit naar de nieuwe operationele kleding want om nou in je kantoorpakkie een machinekamer van een zeeschip te controleren...
Lijkt dat je voor die machinekamer beter een overall kunt aantrekken... ;D
Mijn bedrijfbasis pak is: Lichtblauw hemd, zw clipdas, zw worker en dito schoenen.
In winter mag ik hemd vervangen door coltrui + hemd erover of commandotrui. Wij gebruiken schuifpassanten met bedrijfslogo of logo op borstzakje. Dat mag je zelf kiezen, als logo maar zichtbaar is. Meeste collega's gebruikt de schuifdinges, ik ook maar op hemd of trui..
Hoewel de VKR-jas hydrowear niet meer 100% waterdicht is als de epaulet erop zit vanwege het drukknoopje. Ik heb er een dan met logo op borstzak. Er zit ook een fleesevest bij met klitteband epoulet.
Bij ons doen we niet zomaar iets aan en het werkt ook beter. Vooral in de zomer is bij thuis komst direct uniform uit en eigen plunje aan. Vooral dan want je kon afgelopen augustus wel iedere inzet een schoon hemd aan, pfffffff.Zeker met dat VKR hesje aan plakte je onderbox zowat aan de k*nt vast... ;D ;D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2012, 19:55:40
Echter kijk ik wel uit naar de nieuwe operationele kleding want om nou in je kantoorpakkie een machinekamer van een zeeschip te controleren...
En of je het gepland heb weet ik niet, maar voorbeeld hiervan was vanavond in Het Politiebureau. Overigens hielden deze collega's het redelijk schoon, kan me goed voorstellen dat niet elke machinekamer er zo schoon uit ziet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #9 Gepost op: 11 oktober 2012, 23:26:52
Over representatief gesproken, de daad bij woord voegen: ff flink trimmen morgenvroeg. Dat wordt weer een 3mm koppie. Moet Wkend werken.
Voordeel: hoef niet te kammen, staat altijd recht en kost weinig shampoo.   098uo