Kleding/materiaal van het politie bike team

Auteur Topic: Kleding/materiaal van het politie bike team  (gelezen 30204 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #40 Gepost op: 3 april 2014, 18:02:07
Citaat van: Dion link=msg=1255831 date=1396536326
Wel in lijn met het nieuwe uniform hoop ik?  98uiye

Uiteindelijk moet alles inderdaad in lijn zijn met het nieuwe operationeel uniform. De proefmodellen zijn nog niet voorzien van de gele banen, maar de uiteindelijke versie wel.
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #41 Gepost op: 4 april 2014, 13:53:41
Citaat van: Dion link=msg=1255831 date=1396536326
Wel in lijn met het nieuwe uniform hoop ik?  98uiye

Uiteraard Dion.

Citaat van: Nick link=msg=1255866 date=1396540927
Uiteindelijk moet alles inderdaad in lijn zijn met het nieuwe operationeel uniform.
De proefmodellen zijn nog niet voorzien van de gele banen, maar de uiteindelijke versie wel.

Als jij bedoelt met "de gele banen" de 2 gele strepen dan klopt jou info totaal niet met de info die ik gehoord heb toen ik er was.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #42 Gepost op: 4 april 2014, 19:30:29
Citaat van: enrico1972 link=msg=1256100 date=1396612421
Uiteraard Dion.

Als jij bedoelt met "de gele banen" de 2 gele strepen dan klopt jou info totaal niet met de info die ik gehoord heb toen ik er was.

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik mag toch hopen dat de interne berichtgeving hierover klopt :).

Overigens, wat klopt er dan niet? In je reactie aan Dion geef je aan dat het 'uiteraard' in lijn is met het nieuwe uniform...
Senior GGP / Oost-Brabant


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #43 Gepost op: 10 juni 2014, 14:19:06
Gelezen op intranet: aanbesteding voor nieuwe bike-kleding is gestopt omdat het nieuwe operationele uniform aan de eisen voor bike-kleding voldoet! Dat betekent dus geen speciaal uniform/bikekleding voor de bikers. Ben benieuwd wat de bikers hiervan (gaan) vinden.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #44 Gepost op: 10 juni 2014, 17:04:34
Slecht, ik heb de broek en schoenen aan gehad tijdens een vd winkelsessies. Ik denk dat de broek en schoenen niet geschikt zijn bike uitrusting de rest geen probleem

Ik vind eerst dat we moeten testen en beslissen......

Ben nu ziek dus dat wordt later
"Waakzaam & Dienstbaar"


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #45 Gepost op: 12 juni 2014, 17:45:30
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1275463 date=1402412674
Slecht, ik heb de broek en schoenen aan gehad tijdens een vd winkelsessies. Ik denk dat de broek en schoenen niet geschikt zijn bike uitrusting de rest geen probleem

Ik vind eerst dat we moeten testen en beslissen......

Ben nu ziek dus dat wordt later

Ben ik de enige politiebiker die hier reageert???? :( :-\
"Waakzaam & Dienstbaar"


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #46 Gepost op: 12 juni 2014, 19:05:41
Tja, eerst testen dan zien. Echter heb ik wel een aantal punten waar ik mijn twijfels over heb.

-Misschien te zware schoenen?
-De polo kruipt misschien uit de broek aan de achterzijde (huidige bikepolo's hebben een verlengstuk aan de achterzijde)
-De softshell kruipt misschien omhoog, in de winter dus flinke rugklachten i.v.m. kou (huidige bikejassen hebben hier klittenbandaansluiting)
-Eventuele warmtestuwing in de broek?
-De broek kan niet worden afgerist tot een korte broek!
-Geen flexibele kniestukken, kan misschien wrijving t.h.v de knieën tot gevolg hebben.

Ik ben benieuwd.....  ::)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #47 Gepost op: 2 september 2014, 20:20:56
Iemand al ervaring? Nieuw uniform in combinatie met biken?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #48 Gepost op: 3 september 2014, 00:18:20
Ik heb een paar collega's van je gesproken die ik vandaag tegenkwam terwijl ze op de bike zaten - die volgens mij het 'gewone' nieuwe uniform aanhadden - die met teksten als "Ja, het bevalt wel" en "Zit goed, fietst goed" reageerde.

Althans; op het oog hadden ze hetzelfde uniform aan. Ofwel een praktische broek, polo en VHV. Maar dan een helm ipv een cap, heb alleen niet naar de schoenen gekeken.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #49 Gepost op: 4 september 2014, 09:04:58
Ik wil t ook hier even posten.

Ik zag vorig jaar deze bike helm. Aangezien ik mee gedaan had aan de winkelsessies wist ik dat deze perfect bij het OPU zou passen. Inmiddels heb ik de details vd helm doorgespeelt aan de juiste persoon. Ik ben benieuwd wat mede bikers van deze helm vinden. Ik weet dat hij opvalt en dat sommige bikers niet willen opvallen en liever een donkere bike helm willen. Dan zeg ik dan moet je ook niet op een opvallende politiebike met retroreflecterende striping gaan fietsen😃

De helm is van het merk Bontrager en type Quantum. De helm is in de winkel €.60,=


"Waakzaam & Dienstbaar"