GRIP 4 Hulpverlening rondom troonswisseling - Amsterdam 30-04-2013

Auteur Topic: GRIP 4 Hulpverlening rondom troonswisseling - Amsterdam 30-04-2013  (gelezen 74680 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #150 Gepost op: 30 april 2013, 18:09:04
Update van het St. Lucas Andreas:

SEH update 17:00 uur: Het is rustig. Zelfs rustiger dan op een 'normale' Koninginnedag. #troon


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #151 Gepost op: 30 april 2013, 18:09:20
Erg leuk om te zien dat sommige buitenlandse toeristen die vandaag in A'dam waren, spreken van een overweldigend oranje gekleurd feest wat ze nog nergens ter wereld meegemaakt hebben.  O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #152 Gepost op: 30 april 2013, 18:24:55
Erg leuk om te zien dat sommige buitenlandse toeristen die vandaag in A'dam waren, spreken van een overweldigend oranje gekleurd feest wat ze nog nergens ter wereld meegemaakt hebben.  O0

Nog leuker is het als je aan een chinees moet uitleggen waarom alles oranje is.
Ik zeg dan altijd dat het met sinaasappels te maken heeft, die zijn ook oranje en het koninklijk huis is ook van oranje.

Moet je wel serieus blijven natuurlijk. Dan snappen ze het meteen.  0098
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #153 Gepost op: 30 april 2013, 18:33:15
Te laat.

Young belegen gaat binnen 24 uur wat levenservaring opdoen.
En die gaat er minder makkelijk afkomen dan een ander. Bedreiging van een lid van het koninklijk huis is even andere koffie.

Ik ben benieuwd of deze geinponum gevonden gaat worden, hopen dat dat makkelijk gaat, dan gaat hij een zware pijp roken!


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #154 Gepost op: 30 april 2013, 18:49:34
Behoorlijk wat alarmeringen voor LL1 in binnenstad Amsterdam vandaag. Gaan die ook daadwerkelijk met heli ter plaatse?
Er staat me iets van bij dat er speciaal vandaag een extra grondgebonden MMT in dienst was, maar je zou verwachten dat die dan niet op de reguliere capcode gealarmeerd worden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #156 Gepost op: 30 april 2013, 18:52:46
Behoorlijk wat alarmeringen voor LL1 in binnenstad Amsterdam vandaag. Gaan die ook daadwerkelijk met heli ter plaatse?
Er staat me iets van bij dat er speciaal vandaag een extra grondgebonden MMT in dienst was, maar je zou verwachten dat die dan niet op de reguliere capcode gealarmeerd worden.
Er zou een MMT nabij het paleis zijn en een MMT in de stad geloof ik. Ik ga er van uit dat die gewoon met het busje gaan, want een heli landen langs de grachten is niet bepaald praktisch (maar een busje ook niet...)


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #157 Gepost op: 30 april 2013, 18:54:49
Dat was een beetje ook mij twijfel; met een busje ben je niet snel ter plaatse maar een heli landen in die menigte wordt ook lastig :p
Ik zie dan ook veel alarmeringen waar direct twee ambu's naar toe gaan. Vraag me af of dat is omdat er gelijk bekend is dat er meerdere pt's zijn of dat omdat er tweezijdige aangereden wordt en gewoon wordt gekeken wie als eerste tp is :)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #158 Gepost op: 30 april 2013, 20:01:25
Steekpartij met twee gewonden op Lijnbaansgracht

Op de Lijnbaansgracht heeft een man twee andere personen verwond met een mes.
Dat meldt de politie op Twitter. De dader is aangehouden. Aanleiding voor de steekpartij was een ruzie tussen de dader en het tweetal.
Eerder vandaag was er al een steekpartij op het Stationsplein.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/102017/steekpartij-met-twee-gewonden-op-lijnbaansgracht


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #159 Gepost op: 30 april 2013, 20:07:13
Op twitter gaan er berichten rond dat er een grote vechtpartij gaande is op station Zwijndrecht, de ME zou zijn ingezet en het treinverkeer moet er zijn stilgelegd  :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid