Aanmelden bij SIGMA

Auteur Topic: Aanmelden bij SIGMA  (gelezen 7540 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Gepost op: 12 mei 2013, 18:35:33
Beste allemaal,

Mijn schoonmoeder en vriendin zijn actief als verpleegkundige in een ziekenhuis.
Via mij vroegen ze wat SIGMA precies inhoudt en hoe je er bij komt.
Nu heb ik de eerste vraag kunnen beantwoorden, maar hebben jullie enige idee hoe je bij een SIGMA team kan komen?
Het gaat in dit geval om regio Roosendaal (Noord-Brabant)


If you can dream it, you can do it.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2013, 18:57:31
Gebruik van Google al ontdekt?  ;)

Zoek op Sigma en Roosendaal en als 6de resultaat krijg je http://www.sigmamwb.nl/


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2013, 19:49:50
Het SIGMA gaat verdwijnen in zijn huidige vorm. Over een nieuwe vorm is nog weinig bekend.
Arts  www.alphalog.nl


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2013, 19:54:37
Er gaat binnenkort geen HOC-opleiding (sigma) meer starten. De SIGMA zal inderdaad verdwijnen in de huidige vorm en er is net een nieuwe groep vrijwilligers opgeleid.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2013, 10:24:21
Gebruik van Google al ontdekt?  ;)

Zoek op Sigma en Roosendaal en als 6de resultaat krijg je http://www.sigmamwb.nl/
Al gevonden, maar daar staat niets bij over hoe je er bij komt o.i.d. ;)


Bedankt voor de antwoorden! O0
If you can dream it, you can do it.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2013, 10:49:47
Dag Jims,

Roosendaal valt binnen de Rode Kruis regio Zuid West. Het regionaal service center is bereikbaar via telefoonnummer 076-5230030. Je kunt dan het beste vragen naar de Coordinator Noodhulp voor de regio Midden- en West Brabant.

Daar kunnen ze je exact vertellen hoe de situatie op dit moment voor omgeving Roosendaal is.

Zoals in dit topic eerder al aangegeven gaat het met betrekking tot het SIGMA heel wat veranderen vanaf 2015. De opleidingen staan daarom op een laag pitje maar tot 2015 moet de bezetting wel op sterkte blijven. Hier en daar worden er dus nog wel mensen opgeleid.

Daarnaast is het de vraag of men op verpleegkundigen uit het ziekenhuis zit te wachten. Het klinkt heel handig, maar als die verpleegkundigen bij een ramp naar het ziekenhuis geroepen worden heb je er voor het SIGMA niets aan. In mijn eigen regio hebben ziekenhuis-verpleegkundigen, politie- en brandweermensen dus duidelijk niet (meer) de voorkeur.

Zoals gezegd, de informatie met betrekking tot het SIGMA is nogal regio specifiek. De beste informatie haal je rechtstreeks bij de betreffende Coordinator Noodhulp.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2013, 11:10:04
Dag Jims,

Roosendaal valt binnen de Rode Kruis regio Zuid West. Het regionaal service center is bereikbaar via telefoonnummer 076-5230030. Je kunt dan het beste vragen naar de Coordinator Noodhulp voor de regio Midden- en West Brabant.

Daar kunnen ze je exact vertellen hoe de situatie op dit moment voor omgeving Roosendaal is.

Zoals in dit topic eerder al aangegeven gaat het met betrekking tot het SIGMA heel wat veranderen vanaf 2015. De opleidingen staan daarom op een laag pitje maar tot 2015 moet de bezetting wel op sterkte blijven. Hier en daar worden er dus nog wel mensen opgeleid.

Daarnaast is het de vraag of men op verpleegkundigen uit het ziekenhuis zit te wachten. Het klinkt heel handig, maar als die verpleegkundigen bij een ramp naar het ziekenhuis geroepen worden heb je er voor het SIGMA niets aan. In mijn eigen regio hebben ziekenhuis-verpleegkundigen, politie- en brandweermensen dus duidelijk niet (meer) de voorkeur.

Zoals gezegd, de informatie met betrekking tot het SIGMA is nogal regio specifiek. De beste informatie haal je rechtstreeks bij de betreffende Coordinator Noodhulp.

Remco
Top, bedankt voor je antwoord!! O0
If you can dream it, you can do it.


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2013, 13:17:49
Hoi Jims,

aanmelden kan e.v.t. ook via mail: rsczuidwest@redcross.nl .

Ik ben alleen bang dat je de boot gemist hebt  :-\. Afgelopen jaar is er net een opleiding afgesloten. Deze opleiding was voor de SIGMA teams Roosendaal/Bergen op Zoom, Breda, Tilburg en Land van Heusden en Altena. Deze teams hebben nu bijna allemaal voldoende vrijwilligers.  De GHOR Midden en West-Brabant start pas een een nieuwe opleiding als er weer plaats is voor nieuwe vrijwilligers. En dat is gemiddeld om de 4 á 5 jaar.

Martin SIGMA Breda (en ex sudieleider voor de HOC opleiding)
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2013, 17:57:30
Hoi Jims,

aanmelden kan e.v.t. ook via mail: rsczuidwest@redcross.nl .

Ik ben alleen bang dat je de boot gemist hebt  :-\. Afgelopen jaar is er net een opleiding afgesloten. Deze opleiding was voor de SIGMA teams Roosendaal/Bergen op Zoom, Breda, Tilburg en Land van Heusden en Altena. Deze teams hebben nu bijna allemaal voldoende vrijwilligers.  De GHOR Midden en West-Brabant start pas een een nieuwe opleiding als er weer plaats is voor nieuwe vrijwilligers. En dat is gemiddeld om de 4 á 5 jaar.

Martin SIGMA Breda (en ex sudieleider voor de HOC opleiding)

Bedankt voor je antwoord Martin! Jammer dat ze net te laat zijn, maar ik zal het doorgeven aan ze.
If you can dream it, you can do it.