Mijn commentaar klonkt misschien niet zoals het bedoelt was. Het was positief bedoelt, want het is zeker geen slechte tijd. Ik heb collega's over de baan zien gaan, het leken wel walrussen op het droge, en toch hadden ze best een mooie tijd (even relativeren). Maar ook collega's waarvan ik weet dat ze elke week minstens 3x een kilometer of 10 hardlopen, en die halen een tijd waar je
niet trots op kan zijn.
Wellicht dat het zo beter klinkt.
Tip van mijn kant: het gaat niet zozeer om conditie, want zoals ik al schreef over mijn eigen situatie ik sport in de afgelopen jaren steeds minder en toch gaat dat niet ten koste van heel veel tijd, het gaat om behendigheid.
Tijdswinst haal je bij de kasten en de ballen. De kar moet je gebruiken om je ademhaling te reguleren en de rest gewoon op een vaste snelheid doorlopen.
Voor de ballen moet je proberen laag te blijven en in 2 bewegingen de bal in het andere vak te krijgen. Veel collega's komen omhoog als ze een bal opgepakt hebben en moeten dan dus veel bewegingen maken om de bal weer neer te leggen. Dat kost tijd, en omdat het 3x terugkomt kost het dus veel tijd. En let ook op hoe je gaat staan, sta je aan de buitenkant of binnen de driehoek van de drie vakken? Ook dat scheelt bewegingen en dus tijd (en moeite).
Dat is bij de kast ook zo. De korte kast moet je eigenlijk in 1 beweging over springen en bij de lange kast zo laag mogelijk blijven zonder je zelf te gaan hinderen. Dat is lastig en moet je dus oefenen.
Echt! Als je alleen al de ballen en de kast effectief doet behaal je minstens nog 10 seconden tijdswinst. Met gemak!