uitvoering mobilofoon koffer tbv evenementen

Auteur Topic: uitvoering mobilofoon koffer tbv evenementen  (gelezen 2851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pe1rdw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Gepost op: 18 juni 2013, 09:52:14
Omdat er momenteel nagedacht wordt over nieuwe indeling van inzet koffers voor verbindings materiaal was ik benieuwd hoe andere hun inzet koffer en met name voor de centrale mobilofoon ingedeeld hebben.

Op dit moment is onze mobilofoon ingebouwd in een compacte houten koffer/flightcase, vrij simpel een houten plankje er in geschroeft waar de mobi en voeding op zitten, koffer openklappen aansluiten en werken, op zich werkt dat goed maar ziet er een beetje rommelig uit omdat je ook nog een aperte koffer bij hebt met portofoons met toebehoren en je hele opstelling verder los op tafel staat.

Een ander uiterste die ik gezien heb is een compleet console met schermen en ingebouwde mobilofoons, ziet er erg gelikt uit maar omslachtiger om te vervoeren en op te bouwen.

Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van 19 inch tunnel koffers alles is er netjes in weg te werken achter een frontplaatje en de monitor kan er boven op staan. omdat 19 inch koffers een veel gebruikte standaard is binnen de muziek industrie en ict zijn er allerlei zaken voor te krijgen, van stroom verdelers (stekker dozen) tot lades voor de portofoons en toebehoren aan toe waardoor het er toch verzorgt uitziet ook al heb je geen groot console om alles achter te verbergen. natuurlijk zijn 19 inch koffers wel wat groter dan een compact mobilofoon koffertje.

Wat zijn de andere oplossingen die zoal gebruikt worden, niet alleen bij het rode kruis maar ook bij andere disciplines die met evenementen communicatie te maken hebben?




Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2013, 11:47:45
Bij de brandweer hebben wij onze reserve portofoons / oefenporto's doormiddel van een houten frame ingebouwd in een standaard 60 x 40 kunststofkrat voorzien van alle laders en aansluitingen die we nodig hebben om stroom bij de porto's te krijgen.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2013, 13:36:50
Wij hebben in onze rolstoelbus de mobilofoon zo bevestigd dat deze eenvoudig uitgenomen kan worden en gebruikt op de meldkamer bij evenementen.
Reden? De mobilofoon in de rolstoelbus word zelden tot nooit gebruikt. Op deze manier hoefden we niet een extra mobilofoon aan te schaffen.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2013, 21:07:29
Op deze foto staan onze twee mobilofoons met materialen in een flightcase.
https://www.dropbox.com/s/274i1pc5qt9y0k9/IMG-20130620-WA0002.jpg

Deze mobilofoons zijn los. En kunnen overal geplaatst worden veelal doen we dit op onze tafel waar beugels aan vast zitten. De voedingen zitten in twee andere koffers.
We sluiten alles aan en zetten de koffers dan weg.

Nadeel van koffers was vooral dat we de klep steeds hadden die regelmatig dicht viel of in de weg zat.

@pe1rdw. Ik merk veel enthousiasme bij je van de verbindingsdienst. Leuk om dat te zien.!


klangberg

  • HBO rechten
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2013, 15:37:05
Voorhout data connection maakt een hele mooie koffer. Niet dat ik daar aandelen heb ofzo:P maar ben daar een keer erg netjes geholpen voor wat Motorola onderdelen.

http://www.vdcinfo.nl/content.php?&contentid=74