dat steekhoudende argument, hou ik stiekum nog even voor me zelf.. (Straks word ik met me eigen woorden om de oren geslagen..
)
Ik zal kort mijn visie geven over de ideale hap chauffeur
De ideale HAP chauffeur is de meest voorbeeldige taxi-chauffeur die we maar kennen, is minimaal MBO opgeleid, en spreekt naast vloeiend nederlands, ook vloeiend engels.
Naast de rijopleiding, zal de chauffeur ook, klein onderhoud en verstoringen aan de auto zelfstandig moeten kunnen oplossen..
Daarnaast heeft de ideale hap-chauffeur maar daarnaast ook een goede first responder, Intermediate Life Support, organisatie van de hulpverlening voor acute situaties, heeft uitgebreide training gehad op arsten te assisteren, vergelijkbaar met een dokterassistente, en doet daarmee meer als een ambulance chauffeur ?.
Als ik het ideale opleidingspad voor een HAP-chauffeur bekijk, start tie eerder met de dokterassistente gedeelte, dan first responder opleiding, dan rijopleiding.etc..
Echter de HAP en geheel spoedeisende hulp is zo aan verandering overheving, dat het niet alleen in de context van die ene functie moet bekijken, maar over de hele linie van spoedeisende hulp extra murale hulp.
Misschien hebben we over twee jaar wel niet meer de HAP chauffeur die we nu kennen, maar is die functionaliteit opgegaan in een andere functie ??