beter salaris

Auteur Topic: beter salaris  (gelezen 22733 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #60 Gepost op: 8 juni 2005, 08:45:54
Dit is zeker een heftige discussie maar een functie beschrijving voor hapchf.zijn we mee bezig en officiele cursus voor hapchf.zijn we ook mee bezig binnenkort komt hier ook een uitsluitsel over en dit proberen we landelijk in te voeren. Ook zijn de onderhandelingen voor de cao bezig maar zo als je misschien gelezen heb gaat dit zeer moeizaam zoals we verwachten 22 mei zijn nieuwe onderhandelingen over het cao en aparte status in het cao voor hapchf.gr.theo
het was inderdaad even heftig,maar goed om te zien dat een ieder weer tot elkaar is gekomen in een zinnige discussie  ;)
En 22 Mei? een jaar wachten?


wendymas

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 8 juni 2005, 10:23:25
peter ik zal zo snel mogelijk op jou weer reageren moet het even op een rijtje zetten dat ik niet met de zlfde antwoorden kom dus je hoort snel van mij.
en dat we een jaar moeten wachten vind ik jammer ik vind dat een vakbond niet moet wachten en hier meteen op moet inspringen voor hun ( leden )
ik heb al diversen keren gebeld met de vakbonden maar ze weten echt niks over hap cao etc maar je kan wel lid worden maar ik wil lid worden als ze een afdeling hebben voor hapchauffeurs.dus dit is voor de werkgevers stuur je werknemers bv inschrijfformulieren of een contact persoon bij verschillende vakbonden want ik vind wel dat ik moet kunnen kiezen wie voor mij belangen opkomt en niet wie hun uitkiezen want hun willen mij te graag cnv ;) dus ik zou ook wel willen weten waarom hun liever de cnv hebben.
ik weet zeker dat deze besprekingen voor een cao veel sneller kan en ik ben het mee eens je kan pas wat als je genoeg leden heb.wqant dan kunnen wij ze onder druk zetten.ik hoef geen topsalaris eigenlijk peter wij horen bij de ambulancechauffeur schaal wij doen bijna hetzelfde alleen wij vervoeren geen patienten dat vind ik het verschil waarom dan geen ambulancechauffeur in de taxicao hij doet eigenlijk het zelfde als wij zoals jij het beschrijft wat doet hij dan meer dan ons?

groetjes wendy


wendymas

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 8 juni 2005, 10:56:40
Er zijn eerdere discussies over dit onderwerp geweest. en ik heb nog maar 1 goed en steekhoudend argument gehoord, waarom een HAP chauffeur een aparte status zou moeten hebben. (En dan heb ik nog niet over salaris.)

ik ben benieuwd wat dat argument is.
ik denk dat de meeste hapchauffeurs meer salaris op het tweede plan hebben staan.maar dat ze gewoon erkend willen worden als hapchauffeur en niet als taxichauffeur.we kunnen heel lang praten over meer salaris dat is in elke beroepsgroep hetzelfde maar nu vind ik dat we de zelfde schaal moeten komen als ambulancechauffeur maar je moet dan net als een ambuchauffeur de zelfde of aangepast een sosa diploma halen die wettelijk erkend is .want zoals ik al gezegd heb EHBO is mooi om erbij te hebben maar je leert het meest van de huisarts. je haalt tegenwoordig een EHBO diploma in 1 dag.
ook vind ik het jammner dat de hapauto`s de rest van de dag stilstaan die kunnen volgens mij ook overdag ingezet worden daar heb ik ook wel een paar ideeen over maar dat is voor de volgende discusie. groetjes wendy


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #63 Gepost op: 8 juni 2005, 12:33:20
dat steekhoudende argument, hou ik stiekum nog even voor me zelf.. (Straks word ik met me eigen woorden om de oren geslagen.. ;D )

Ik zal kort mijn visie geven over de ideale hap chauffeur
De ideale HAP chauffeur is de meest voorbeeldige taxi-chauffeur die we maar kennen, is minimaal MBO opgeleid, en spreekt naast vloeiend nederlands, ook vloeiend engels.
Naast de rijopleiding, zal de chauffeur ook, klein onderhoud en verstoringen aan de auto zelfstandig moeten kunnen oplossen..

Daarnaast heeft de ideale hap-chauffeur maar daarnaast ook een goede first responder, Intermediate Life Support, organisatie van de hulpverlening voor acute situaties, heeft uitgebreide training gehad op arsten te assisteren, vergelijkbaar met een dokterassistente, en doet daarmee meer als een ambulance chauffeur ?.

Als ik het ideale opleidingspad voor een HAP-chauffeur bekijk, start tie eerder met de dokterassistente gedeelte, dan first responder opleiding,  dan rijopleiding.etc..

Echter de HAP en geheel spoedeisende hulp is zo aan verandering overheving, dat het niet alleen in de context van die ene functie moet bekijken, maar over de hele linie van spoedeisende hulp extra murale hulp.
Misschien hebben we over twee jaar wel niet meer de HAP chauffeur die we nu kennen, maar is die functionaliteit opgegaan in een andere functie ??


wendymas

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 8 juni 2005, 13:25:20
op de meeste punten ben ik het met je eens
vooral over de opleiding alleen het woord taxichauffeur zullen wij samen wel nooit uitkomen.zoals ik begrijp de opleiding moet tussen dokterassistent ( wat we eigenlijk al zijn ) en ambulancechauffeur zitten.dat vind ik een goed plan.En dan pas kan het beroep hapchauffeur erkend worden.dat is waar ik het voor doe
maar vind je dan ook niet dat de ambulancechauffeur ook in de taxicao moet ( ik niet ) want wij doen volgens jou meer dan hun ik vind dat wij bijna hetzelfde doen.
alleen wij vervoeren geen patienten.
ik weet ook dat er veranderingen op komst zijn
en dat alles gaat veranderen.
Bij de huisartsen rommelt het ook over de posten.
ik denk zelf dat over een paar jaar dat de huisartsen een 9.00 tot 17.00 bedrijf hebben en dat er artsen zonder praktijk deze diensten gaan over nemen.wat al een beetje het geval is.de meeste verkopen hun diensten.
ik heb niks te klagen over mijn werkgever het is een prima bedrijf die houden zich netjes aan het cao.
en als ik wat te klagen heb over hun zou ik het niet hier doen.
maar ik zie het cao somber in zal wel een paar jaar weer duren.
dus als we met meer zijn kunnen we ook de vakbonden onder druk zetten om voor ons op te komen.
jou mening over opleiding dat deel ik wel met je.
we komen er wel.
 ;)
groetjes wendy


nachtwacht

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 8 juni 2005, 17:19:35
Ik geloof dat wendy niet weet dat er in het cnv een platform hapchf.is opgericht die specifiek voor en met de problemen van de hapchf.bezig zijn alles wat zij benoemd wat er moet gebeuren zijn we mee bezig als ze eens op de site brandweerwinkel gaat kijken zal ze ook een aparte patch vinden voor hapchf.
Als wendy misschien het cnv wil bellen moet ze vragen naar dhr.de ridder die kan alles vertellen over de werkgroep hapchf. sinds twee maanden bestaat deze groep en ik heb meer mensen horen roepen dat er wat gebeuren moet nu gebeurt er wat en dan nog blijven ze klagen als je meer wilt weten wil ik het ook wel vertellen
want ik ben voorzitter geworden van deze club en niet helemaal zonder ervaring heel wat jaren terug heb ik ook mee geholpen de Nerderlandse ambulance vereniging op te richten en dat is ook gelukt meer dan zestien jaar werkzaam geweest in de ambulancewereld toen nog als ambulancebegeleider wat in de loop der jaren ook verbeterd is naar A verpleegkundinge met vele aantekeningen.
Het cnv was tenminste de organisatie die meteen reageerde op het voorstel deze platform op te richten en ook onze belangen te vertegenwoordigen ik hoop dat je iets meer weet of je blijft liever met peter een heftige discussie aangaan en schreeuwt dat er wat moet gebeuren zoals al eerder benoemd geen woorden maar daden gr theo ::) ::)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #66 Gepost op: 8 juni 2005, 17:30:05
Theo,

Leuk dat jullie een platform bij het CNV gaan oprichten en een nieuwe CAO willen opzetten en willen nadenken over de opleiding.

Maar ik zou eerst eens van de HAP posten willen welke diensten ze nu (voornamelijk in de toekomst) eigenlijk willen van een HAP chauffeur en hoeveel dat uiteindelijk mag gaan kosten..

Verder steun ik graag initiatieven voor goede opleidingsnormen.
Maar zo als je weet is niet elke GGD en niet elke HAP hetzelfde.. Zijn zijn de dienstenvragers, welke dienst willen zij nu dat jullie leveren, behalve dan de gele auto met blauwe lampen en een chauffeur.. ?

En zit er een min of meer gestandaardiseerde vraag achter. Wat vinden de ziekte kosten verzekeraars hiervan ?, zij verdelen straks (in het nieuwe zorgstelsel) de budgetten voor de HAP's.

Met alleen een platform aan uitvoerende (cq. dienstverlenende kant) ben je er dus niet. Je zal ook een gesprekspartners aan de andere kant moeten hebben en dat zullen niet alleen de werkgevers (die de aanbodkant sturen)moeten zijn, maar ook de afnemers (die de vraag sturen) aan tafel moeten hebben.


wendymas

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 8 juni 2005, 17:33:44
hoi theo
kijk hier schieten we wat mee op
en discusies met peter vind ik nu wel leuk.
maar ik zal nooit mijn werkgever noemen hier.
als er wat is bel ik ze zelf wel.
maar dat is nog nooit gebeurd want ik ben verder wel tevreden .
en ik geloof door discussies word het alleen maar beter voor beide partijen.
en nu begrijp ik waarom je de cnv aanprijst
maar bij de cnv is het dan bij de callcenter of wat ze ook hebben niet bekend maar we hebben een naam.
daar schieten we wat mee op.
leren de werkgevers ook van deze discusies want die kijken hier ook natuurlijk.
maar jij mag ook in discussie met mij ik wil het graag weten als je er niet mee eens bent.
maar hou jij ons op de hoogte over het platform.
groetjes wendy


nachtwacht

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 8 juni 2005, 17:52:18
Peter ik ben al een beetje grijs wat haren aangaat maar mijn verstand is er nog steeds goed bij dat er niet alleen maar werkgevers in dit gebeuren is maar ook de hapartsen waar je overleg mee heb wat ze willen en verlangen dat de verzekeraars hier iets mee te doen hebben is niet helemaal waar want de posten werken allemaal onder een stichting , en deze huren een bedrijf in om te rijden.
Daar moet mee overeengekomen worden wat ze willen en kunnen wij onze eisen op tafel leggen.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #69 Gepost op: 8 juni 2005, 22:12:16
Vraagje:
-Waarom een opleiding tot dokersassistent?

-Is er al een duidelijk beroepsprofiel van de HAP chauffeur met functie eisen en opleiding?