Gebruik van Google Glass in de hulpverlening

Auteur Topic: Gebruik van Google Glass in de hulpverlening  (gelezen 15489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2013, 19:25:33
Citaat van: kens62 link=msg=1188184 date=1375377505
Denkt iemand ook aan wat Google dan allemaal aan data verzameld en wat onze Amerikaanse vrienden dan kunnen analyseren?

Wat denk je dat die Android telefoons allemaal doorgeven aan Google? Data zoals je lokatie, je nummer, je contacten, je belgedrag en je apps worden gewoon vastgelegd... en nog veel meer!
Net zoals de iPhones aan Apple.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2013, 07:51:01
Citaat van: DeMassel link=msg=1188167 date=1375371093
Google glass is wel makkelijk mee te nemen, maar hoe is dat voor brildragers?
En het zou imo ook handig zijn in combi met de politieheli beelden van bovenaf terwijl jij op je doel afloopt
Dat vind ik wel een goeie, live de beelden van de heli zien.

Ik zie er buiten dat punt ook wel meer dingen in die goed kunnen zijn voor hulpverleners.

Die gevaarlijke stoffen is ook een goede.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


helm

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2013, 14:41:39
Wat zijn voor jezelf, tijdens het werk, de pros en cons van Google Glass?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:56:43
Citaat van: René van der Helm link=msg=1188141 date=1375364820
Ik kwam vandaag dit filmpje tegen van een dierentuin en vroeg mij af of Google Glass een functie kan hebben binnen de hulpverlening.


Alstublieft, de kaakchirurg van UMC Radboud heeft het al gedaan. Als ik het artikel goed doorlees gaat binnenkort de chirurg meekijken als de zuster van de thuiszorg oma de steunkousen aantrekt. http://www.nu.nl/tech/3551243/nederlandse-chirurgen-opereren-met-google-glass.html


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2013, 18:12:04


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2013, 18:48:19
Binnenkort kan de NSA dus ook gewoon meekijken in menig operatiekamer...... ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2013, 19:05:07
Citaat van: zwelgje link=msg=1192304 date=1376585299
Binnenkort kan de NSA dus ook gewoon meekijken in menig operatiekamer...... ;)

.. en kunnen de Nijmeegse chirurgen tijdens het opereren direct de emails lezen van hun liefjes  ;)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2013, 18:10:51
UMC St Radboud Press ‏@umcnpress 57m
Meer weten over GoogleGlass? Vanavond vertellen Hoogerwerf & Engelen bij Knevel & vd Brink @KvdBtv over ervaringen in UMC St Radboud

Mogelijk gaat het om Nico Hoogerwerf, een anesthesioloog/MMT-arts. Indien het inderdaad om hem gaat denk ik dat de toepassing van google glass te maken heeft met MMT-werkzaamheden. Echter kan het ook om een andere Hoogerwerf gaan. Beschouw het als een tip om te gaan kijken en neem het mij niet kwalijk als mijn veronderstelling onjuist blijkt.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geďnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2013, 21:19:55
Wat ik op de twitter van Engelen voorbij zag idd de MMT arts:
Traumahelicopter #throughglass #umcn by @reshape
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Dreamflyer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2013, 01:05:18
Vandaag zat een arts van de Lifeliner 3 aan de tafel bij Knevel en Van den Brink, om uitleg te geven over zijn ervaringen met de Google Glass bril.
Alhoewel de privacy vraagstukken en de daadwerkelijk effectiviteit nog niet zo uitvoerig uitgewerkt waren lijkt mij dit wel een interessant concept.
Vond het zowel aan de kant van de presentatoren alsmede de arts trouwens wel een gemiste kans om de beelden van de vermeende gifgasaanvallen even kort (medisch) te analyseren.
Het gedeelte van de uitzending is hier terug te zien: http://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artikel-detail/nico-hoogerwerf/