Werken met verschillende gespreksgroepen

Auteur Topic: Werken met verschillende gespreksgroepen  (gelezen 24115 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #60 Gepost op: 8 augustus 2013, 14:59:04
Citaat van: Sven82 link=msg=1189935 date=1375965566
Helder. Ik weet er ook niets van. Wij zijn maar werkvloer joh. ;)

Inderdaad.  ;)


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #61 Gepost op: 8 augustus 2013, 15:43:25
Stel dat een MK te druk is om de INRAP bij te houden ( of een maatregelenkanaal wat voor een klusje wordt gepakt), dan kun je toch een wcdt op een bureau vragen dat kanaal er bij te pakken? Of heeft niet elke eenheid per bureau/district een kanaal met wcdt aan de tuit?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #62 Gepost op: 8 augustus 2013, 15:45:03
Citaat van: petre link=msg=1189949 date=1375969405
Stel dat een MK te druk is om de INRAP bij te houden ( of een maatregelenkanaal wat voor een klusje wordt gepakt), dan kun je toch een wcdt op een bureau vragen dat kanaal er bij te pakken? Of heeft niet elke eenheid per bureau/district een kanaal met wcdt aan de tuit?
We hebben geeneens een wcdt :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #63 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:29:43
misschien een stomme vraag hoor. (ben zelf niet zo bekend met C2000 aangezien ik er niet mee mag spelen)...
maar kan je niet een mob of porto laten scannen? net als in het oude tijdperk met de scanners?
mocht er dan iets gaande zijn op een van de kanalen, wordt je er vanzelf heen getrokken.
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #64 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:42:38
Citaat van: Ludovicus link=msg=1189973 date=1375972183
misschien een stomme vraag hoor. (ben zelf niet zo bekend met C2000 aangezien ik er niet mee mag spelen)...
maar kan je niet een mob of porto laten scannen? net als in het oude tijdperk met de scanners?
mocht er dan iets gaande zijn op een van de kanalen, wordt je er vanzelf heen getrokken.
Als je dit doet in een regio als amsterdam dan heb je geen eigen kanaal meer over omdat je dan blijft switchen  ;). Ergens snap ik de situatie van de "spraak aanvraag" via de porto wel. Want hierdoor kan 1 centralist meerdere kanalen bedienen. Probleem is dan echter wel, dat mocht er iets aan de hand zijn waarbij het wel urgent is om een centralist te spreken maar niet urgent genoeg is voor de noodknop, dat je dan soms wel een tijdje moet wachten tot de centralist vrij is.

De optie om de porto's weg te doen, is leuk maar niet te doen. Als je alleen maar in de auto zit dan kan je inderdaad makkelijk af met een mobi. Maar heb je straatpatrouille, sta je bij een binnentreding, op de fiets of je hebt een incident waarbij jou auto de buffer/geparkeerd is terwijl jij druk ben met je HV taak dan heb jij gewoon communicatie nodig met een meldkamer/collega's. Wat wel van belang is voor een ieder om gewoon goede etherdiscipline te bewaren, maar ook een adequate centralist welke kan reageren op het moment dat nodig is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #65 Gepost op: 8 augustus 2013, 17:06:57
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1189985 date=1375972958
Als je dit doet in een regio als amsterdam dan heb je geen eigen kanaal meer over omdat je dan blijft switchen  ;). Ergens snap ik de situatie van de "spraak aanvraag" via de porto wel. Want hierdoor kan 1 centralist meerdere kanalen bedienen. Probleem is dan echter wel, dat mocht er iets aan de hand zijn waarbij het wel urgent is om een centralist te spreken maar niet urgent genoeg is voor de noodknop, dat je dan soms wel een tijdje moet wachten tot de centralist vrij is.

De optie om de porto's weg te doen, is leuk maar niet te doen. Als je alleen maar in de auto zit dan kan je inderdaad makkelijk af met een mobi. Maar heb je straatpatrouille, sta je bij een binnentreding, op de fiets of je hebt een incident waarbij jou auto de buffer/geparkeerd is terwijl jij druk ben met je HV taak dan heb jij gewoon communicatie nodig met een meldkamer/collega's. Wat wel van belang is voor een ieder om gewoon goede etherdiscipline te bewaren, maar ook een adequate centralist welke kan reageren op het moment dat nodig is.

En wat dacht je van een nood of dringende situatie, niet zijnde gebruik noodknop.  Met een telefoon moet je die uit je broekzak pakken en iemand bellen. Porto is nu spreeksleutel indrukken en info roepen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #66 Gepost op: 8 augustus 2013, 17:14:10
Citaat van: Ludovicus link=msg=1189973 date=1375972183
misschien een stomme vraag hoor. (ben zelf niet zo bekend met C2000 aangezien ik er niet mee mag spelen)...
maar kan je niet een mob of porto laten scannen? net als in het oude tijdperk met de scanners?
mocht er dan iets gaande zijn op een van de kanalen, wordt je er vanzelf heen getrokken.

Met C2000 is het niet mogelijk om te scannen. Volgensmij überhaubt niet met digitale porto's.
Als je schakelt met je C2 porto naar een andere groep zal hij zich even "aanmelden" in die groep. As hij zou scannen zou hij dus overal langs gaan zonder iets te laten horen. Analoge porto was snel draaien naar standje 4 en direct zenden, met C2 moet je even 1 a 2 seconden wachten na het draaien aan de knop. Als je nu zou schakelen met je porto van standje 1 naar 16 en dit snel doet, zul je bij het passeren van 2 t/m 15 niks horen, al zou daar gespreksverkeer zijn. Schakel je langzaam en laat je hem bij groep 2 t/m 15 even staan, dat pakt 'ie hem wel.

Beetje lastig uitleggen zo hoor haha  ;D


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #67 Gepost op: 8 augustus 2013, 17:31:00
Citaat van: Jeroen! link=msg=1190001 date=1375974850
Met C2000 is het niet mogelijk om te scannen. Volgensmij überhaubt niet met digitale porto's.
Als je schakelt met je C2 porto naar een andere groep zal hij zich even "aanmelden" in die groep. As hij zou scannen zou hij dus overal langs gaan zonder iets te laten horen. Analoge porto was snel draaien naar standje 4 en direct zenden, met C2 moet je even 1 a 2 seconden wachten na het draaien aan de knop. Als je nu zou schakelen met je porto van standje 1 naar 16 en dit snel doet, zul je bij het passeren van 2 t/m 15 niks horen, al zou daar gespreksverkeer zijn. Schakel je langzaam en laat je hem bij groep 2 t/m 15 even staan, dat pakt 'ie hem wel.

Beetje lastig uitleggen zo hoor haha  ;D

Het schijnt echter wel mogelijk te zijn om twee groepen tegelijkertijd uit te luisteren. Mogelijk dat iemand van de politie Haaglanden daar wat meer over kan vertellen.

Onder het mom van je hoort de noodhulpgroep, tenzij er iets wordt geroepen op het district.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #68 Gepost op: 9 augustus 2013, 00:24:12
Citaat van: AureliusM link=msg=1189998 date=1375974417
En wat dacht je van een nood of dringende situatie, niet zijnde gebruik noodknop.  Met een telefoon moet je die uit je broekzak pakken en iemand bellen. Porto is nu spreeksleutel indrukken en info roepen.

flauwekul! Een computer is een computer, die doet wat jij hem vertelt en hoe ze hem programeren. Elke handheld computer is uit te rusten met een "spreeksleutel" of oortje (zelfs draadloos ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D)

- WAUW! echt moppersmurf???

JA natuurlijk u rare VTSPN-er

- 098uo 098uo 098uo 098uo 098uo 098uo 098uo

----

Hou nou op jongens! Hoe denkt u dat de tegenpartij communiceerd? Via een porto?? Heeft geboefte Nederland zijn eigen C2001 aangelegd om het machtige en ijzersterke al sinds 1800 landskampioen zijnde Politie Nederland buitenspel te zetten??

Verder sluit ik mij aan bij het commentaar van 7131.

Citaat van: 7131 link=msg=1189931 date=1375964135
En dat het gebrek aan personeel op de MK wordt "opgelost" door het personeel op straat is natuurlijk zeer onwenselijk en levert ook geen bijdrage aan de veiligheid van de mensen op straat.


Ik maak teveel mee dat dit op de district Plot gebeurd, en men zeer ongeïnteresseerd uitluisterd en de systemen bevraagd. Dat is (helaas lijfelijk onder vonden) niet goed voor het personeel op straat en brengt de veiligheid ernstig in gevaar. CMK personeel moet GOED opgeleid zijn en daarbij weten wat er op straat speelt. Maar visa Versa ook voor de lui op straat!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #69 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:09:17
Citaat van: AureliusM link=msg=1189998 date=1375974417
En wat dacht je van een nood of dringende situatie, niet zijnde gebruik noodknop.  Met een telefoon moet je die uit je broekzak pakken en iemand bellen. Porto is nu spreeksleutel indrukken en info roepen.
Gelukkig heb je tussen gespreks aanvraag en noodknop nog een extra knop zitten, de spoedaanvraag. Ik moet zeggen dat ik deze toch redelijk vaak gebruik en dit kan in allerlei situaties zijn: om een auto erbij te vragen maar ook om in te breken op een meldkamer conversatie (bijvoorbeeld bij een heterdaadje waarbij jij meer ziet dan de rest). Op de meldkamer gaat er dan een soort alarmsingaal af en eigenlijk wordt er altijd direct op gereageerd.
Hobby Bobby eenheid Den Haag