Werken met verschillende gespreksgroepen

Auteur Topic: Werken met verschillende gespreksgroepen  (gelezen 24110 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #70 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:14:04
Citaat van: kaasje link=msg=1190140 date=1376035757
Gelukkig heb je tussen gespreks aanvraag en noodknop nog een extra knop zitten, de spoedaanvraag. Ik moet zeggen dat ik deze toch redelijk vaak gebruik en dit kan in allerlei situaties zijn: om een auto erbij te vragen maar ook om in te breken op een meldkamer conversatie (bijvoorbeeld bij een heterdaadje waarbij jij meer ziet dan de rest). Op de meldkamer gaat er dan een soort alarmsingaal af en eigenlijk wordt er altijd direct op gereageerd.
In het rijtje waar iedereen een '9' heeft gegeven kom je vooraan te staan, met een apart kleurtje en een geluidje inderdaad.
Ook al een aantal maal gebruikt, en direct reactie, ook toen het heel druk was. Werkt prima!
If you can dream it, you can do it.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #71 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:19:37
Jep, en in noodgevallen kun je altijd inbreken met je noodknop. Dan wordt al het portoverkeer overruled door jouw porto en gaat er op de MK een alarm af. En ja, ik zeg noodgeval... dus niet om snel je bestelling babi pangang door te geven  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #72 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:34:03
Citaat van: silque link=msg=1190150 date=1376036377
Jep, en in noodgevallen kun je altijd inbreken met je noodknop. Dan wordt al het portoverkeer overruled door jouw porto en gaat er op de MK een alarm af. En ja, ik zeg noodgeval... dus niet om snel je bestelling babi pangang door te geven  ;D
Ja maar ook daar schijnen nogal (zelfs binnen één eenheid) verschillen in te zitten. Bij ons is de rode noodknop voor als je in een dusdanige situatie terecht komt dat jou leven of die van je collega in gevaar zou komen of dat je ernstig gewond zou kunnen raken, terwijl elders bij ons in de eenheid de rode knop wordt ingedrukt zodra het wat spannender wordt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #73 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:48:48
Ik zit het met grote interesse te lezen, maar hoort dit nog in het Kleding en materialen deel thuis?
Arts  www.alphalog.nl


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #74 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:51:49
Hmmz ik weet niet hoe het in mijn huidige eenheid zit, maar in Den Haag druk je hem alleen in als je écht niet anders kan. De rest heb je een urgentie status voor, of gewoon schreeuwen door je porto als het kanaal vrij is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #75 Gepost op: 9 augustus 2013, 11:08:48
Citaat van: silque link=msg=1190156 date=1376038309
Hmmz ik weet niet hoe het in mijn huidige eenheid zit, maar in Den Haag druk je hem alleen in als je écht niet anders kan. De rest heb je een urgentie status voor, of gewoon schreeuwen door je porto als het kanaal vrij is.
Heb je het over eenheid Den Haag of de stad Den Haag, want over de eerste heb ik het ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #76 Gepost op: 9 augustus 2013, 11:18:34
Eenheid/voormalig Haaglanden. Maar zo te lezen is het in HM hetzelfde.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #77 Gepost op: 9 augustus 2013, 15:48:56
Laat 1 ding duidelijk zijn: jij bepaalt wanneer je de rode knop gebruikt! Ik heb eens een paar straten achter een VE aangerend en kwam maar niet tussen de berichtgeving door. Oftewel gewoon de noodknop indrukken en dat werkt goed. Rest van de collega's hoorde mij de locatie doorgeven omdat ik mijn beide handen vrij had en de VE kon pepperen..


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #78 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:19:21
Citaat van: tcf link=msg=1190230 date=1376056136
Laat 1 ding duidelijk zijn: jij bepaalt wanneer je de rode knop gebruikt! Ik heb eens een paar straten achter een VE aangerend en kwam maar niet tussen de berichtgeving door. Oftewel gewoon de noodknop indrukken en dat werkt goed. Rest van de collega's hoorde mij de locatie doorgeven omdat ik mijn beide handen vrij had en de VE kon pepperen..

Uiteraard bepaalt je als collega op straat wanneer je de noodknop indrukt, maar hij heet niet voor niks NOODknop. Als je toevallig stuit op een aanrijding met letsel en met spoed een ambu wilt, ben je niet in NOOD. Dat doe je of een urgente aanvraag spraakcontact (in ons district helaas nog niet bruikbaar voor de meeste collega's) of als er vrije ruimte is roep je over de porto. Zo hadden we laatst een handhaver in de regio die stuitte op een onwel geworden dame, en ook de noodknop gebruikte. Later telefonisch toch maar even toegelicht dat dat niet de bedoeling was. Handhaver dacht dat dat zo wel kon, dat zou sneller zijn... Hopelijk éénmalig geweest  ;D

Ben je zelf of je collega in NOOD, dan kun je uiteraard de NOODknop gebruiken. Gebruik hem ook echt alleen als het écht niet anders kan, je drukt namelijk al het verkeer weg en dat kan hele vervelende gevolgen hebben. Ohja en nog belangrijker WEET HOE JE HEM RESET! Zolang je je porto niet reset en gaat zenden, zal op de MK keer op keer al het verkeer weggedrukt worden. Als je je noodknop niet reset, en weer de spreeksleutel indrukt, wordt je noodoproep namelijk elke keer weer geactiveerd...

Ohja, en nóg belangrijker, zorg dat je bent ingeplot met je porto!!.... beetje jammer als de MK niet weet wie er in nood is... Zo hebben wij een keer een noodoproep gehad van een collega die zowel met porto als mobi niet was ingeplot, en dus ook niet op ons Sherpa konden zien.

"HB met spoed auto er bij, aanhouding met verzet, weet even niet waar ik ben, vlakbij waar mijn auto staat!"
"Welke eenheid bent u?"
"De **.**!"
"Ja en waar bent u want u bent niet zichtbaar op ons scherm...."

Uiteindelijk heeft de collega aan een voorbijganger moeten vragen waar hij was. Als hij gewoon correct ingeplot was, hadden we veel sneller bij hem kunnen zijn.. (gelukkig goed afgelopen hoor!)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #79 Gepost op: 9 augustus 2013, 17:01:38
Citaat van: Jeroen! link=msg=1190001 date=1375974850
Met C2000 is het niet mogelijk om te scannen. Volgensmij überhaubt niet met digitale porto's.
Als je schakelt met je C2 porto naar een andere groep zal hij zich even "aanmelden" in die groep. As hij zou scannen zou hij dus overal langs gaan zonder iets te laten horen.

Dat is niet waar hoor Jeroen, tetra porto's kunnen wel degelijk scannen :)

Citaat
Dat doe je of een urgente aanvraag spraakcontact (in ons district helaas nog niet bruikbaar voor de meeste collega's)
Want???