GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013  (gelezen 55505 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: Hunter link=msg=1289473 date=1408027837
Als dat zo is, dan blijkt hij al enige tijd onder verscherpt toezicht van IGZ te staan. Nu de rest nog...
http://www.igz.nl/actueel/nieuws/brinckman_ambulancezorg_in_zoetermeer_onder_verscherpt_toezicht.aspx

Dat is een oud bericht uit augustus 2013, twee maanden later is het verscherpt toezicht alweer opgeheven na verbeteringen.  ;)
http://zorgkrant.zorgportaal.nl/index.php/bericht/5808-verscherpt-toezicht-brinckman-ambulancezorg-opgeheven.html




Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: AT5
Menno bleek ten tijde van het ongeluk niet te beschikken over de juiste papieren. Zijn werkgever, EHBO Team Nederland, een particuliere ambulancedienst, claimt hier niet van op de hoogte te zijn geweest.  'Ten tijde van de inzet was niemand op de hoogte van het feit dat de heer (.....) niet in het bezit was van de juiste opleidingspapieren. Het bestuur kan dan ook geen verantwoordelijkheid nemen voor het al dan niet onbevoegd handelen van de heer (.....) ten tijde van', aldus de stichting.

Menno zelf heeft inmiddels te kennen gegeven weg te willen bij EHBO Team Nederland. Omdat hij eigenaar is van de stichting verloopt dit proces momenteel, mede door alle berichtgeving, 'moeizaam'.

EHBO Team Nederland stelt verder het IGZ-onderzoeken naar alle klachten over de dienst af te wachten alvorens te reageren op alle aantijgingen. De voorzitter van EHBO Team Nederland laat weten 'volledige verantwoordelijkheid' te nemen als uit dit onderzoek blijkt dat er fouten zijn gemaakt door het bestuur.
98uiye


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Citaat van: Dion link=msg=1289591 date=1408097363
98uiye

huh, de werkgever van Menno, welke tevens de eigenaar is,wist van niks... Je bent als eigenaar dan toch gewoon verantwoordelijk? Klinkt raar werkgever in dit verhaal.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
En als werkgever hoor je toch de papieren van je personeel te kennen?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Niet helemaal waar, je kan op papier de eigenaar zijn maar ook gelijk niet de werkgever.

Constructie: Meneer A heeft de taxi papieren, en meneer B de auto's. Meneer B neemt Meneer A in dienst omdat hij de vergunningen heeft, dit kan alleen als op papier iemand ook eigenaar wordt.
Resultaat: Meneer B de werkgever kan door niet te controleren niet weten dat meneer A andere dan benodigde papieren voor het taxibedrijf niet heeft.

Maar ik irriteer mij een klein beetje aan de artikelen hier die gaan over "Ambulancezorg moet helemaal naar de overheid en niet bij Commerciële bedrijven."
In deze artikelen wordt heel snel voorbij gegaan aan een feit, namelijk dat de ambulancezorg zoals wij die hier kennen in Nederland nooit op zo'n hoog standaard had gekomen als deze niet was ontstaan uit de commercie. Bij mijn weten ( correct me if I'm wrong ) is de ambulancezorg hier in Nederland ontstaan van uit het bedrijfsleven. Door ondernemers die zagen dat het sneller/makkelijker was om zieken bij een doctor te krijgen met paard en wagen, later met auto's. Pas toen de overheid in de gaten kreeg dat wanneer zij het deed de kosten onder controle gehouden konden worden is de overheid zich hiermee gaan bemoeien. Dit geld ook voor de zorg in de ambulance, om beter te kunnen concurreren en er beter voor te staan bij inschrijvingen voor contracten zijn bedrijven personeel gaan opleiden en blijven dit ook doen. De overheid volgde dit.
Geloof het of niet, de overheid volgt de commercie op meer gebieden waarin lijkt alsof de overheid het voortouw neemt.

Mijn visie is overigens niet anders dan de schrijvers van de artikels, zorg hoort bij de overheid maar als deze het niet kan of niet goed kan regelen dan moet het maar commercieel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: cavia link=msg=1289592 date=1408097540
huh, de werkgever van Menno, welke tevens de eigenaar is,wist van niks... Je bent als eigenaar dan toch gewoon verantwoordelijk? Klinkt raar werkgever in dit verhaal.

Voor mij klinkt vooral het "eigenaar" gedeelte vreemd.
Een stichting heeft, volgens mij, geen "eigenaar". Het heeft een oprichter, en natuurlijk een bestuur. Maar die mogen normaal gesproken niet in loondienst zijn van diezelfde stichting.
(Een stichting mag bestuurders wel betalen, maar er is formeel geen sprake van loondienst. Dus lijkt mij dat er geen sprake kan zijn van een "werknemer". Maar mijn kennis op dit gebied is heel beperkt)

De betrokken persoon "Menno" was, volgens de KvK gegevens, als penningmeester onderdeel van het bestuur en is op 2 Augustus uitgetreden.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: zwelgje link=msg=1289605 date=1408101463
De betrokken persoon "x" was, volgens de KvK gegevens, als penningmeester onderdeel van het bestuur
Heb ff X geplaatst omdat dit eigenlijk vaker voorkomt wanneer de pers iets overneemt uit de KvK gegevens. Dan wordt "onderdeel van bestuur" ineens eigenaar of directeur. Misschien omdat dit meer lezers trekt ik weet het niet maar het valt wel op.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
EHBO Team Nederland, de stichting van ambulancechauffeur Menno K., had vaker de zaken niet voor elkaar.

Afgelopen week vertelden oud-medewerkers tegen AT5 dat K. eerste hulp verleende bij een fataal rally-ongeluk, maar dat hij daar helemaal niet toe bevoegd was. Nu blijkt dat in april dit jaar de stichting bij een festival in Noord ook zijn zaken niet voor elkaar had, zo blijkt uit een rapport van de GGD.

Het team was aanwezig bij festival Henk op de NDSM-werf en had bijvoorbeeld geen bebording of EHBO-vlaggen bij zich. 'Uiteindelijk hebben we dat geïmproviseerd opgelost door EHBO op een houten bord te kalken en dat op te hangen', vertelt een oud collega.

De GGD constateerde meerdere gebreken. 'Er is geen alcohol 70% en van enkele producten is de houdbaarheidsdatum verlopen. Twee voorbeelden hiervan zijn: zwaluwstaartjes en infuusvloeistof', schreef het in een rapport. 'Ook medicatie zelf ontbrak, was over datum of was niet meer steriel ingepakt', vertelt de collega.

Eerder gewaarschuwd
RTV Drenthe meldt dat UMCG Ambulancezorg, gelieerd aan het gelijknamige ziekenhuis in Groningen, het ministerie van Volksgezondheid al meerdere keren heeft gewaarschuwd voor hulpverleners als Menno K.

Menno K. is geen onbekende van UMCG Ambulancezorg. De ondernemer, die actief was vanuit Havelte, heeft in 2010 beloofd dat hij niet meer zou rondrijden in busjes die eruit zien als ambulance. Toch bleef zijn bedrijf daarmee dus doorgaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


helm

  • Gast
Citaat van: HIT link=msg=1289600 date=1408100174
Mijn visie is overigens niet anders dan de schrijvers van de artikels, zorg hoort bij de overheid maar als deze het niet kan of niet goed kan regelen dan moet het maar commercieel.

Ambulancezorg is commercieel. Het is allang geen GG&GD meer.