GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013  (gelezen 174240 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Hoeveel panden staan nu eigenlijk in brand?


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Idsme ‏@Ids_me 1m
Brandweer probeert de ramen in te gooien. http://pic.twitter.com/Qto5CkdH9m
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: Sylvester link=msg=1211571 date=1382206288
Hoeveel panden staan nu eigenlijk in brand?

laatste wat ik gelezen heb is 7


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: Sylvester link=msg=1211571 date=1382206288
Hoeveel panden staan nu eigenlijk in brand?
De omroep die net een reporter terplaatse liet zien sprak met politiewoordvoerder en daarna plaatsvervanger burgemeester (vakantie ) Andries Ekhard. Er werd gesproken over 5 panden en nog geen duidelijkheid over meerdere panden.
Verder waren er in het Post-Plaza 50 mensen opgevangen.
Er zijn enkele mensen opgevangen met rookinhalatie.
Ook waarschuwingen over gevaar instortingen en dat nog geen asbest is aangetoond.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Had dan die enorme uitbreiding voorkomen kunnen worden als er gelijk met LD gestart was, of is dit gewoon pech dat het daar twee keer gebeurt(vorig jaar met shoarmazaak), en daardoor lijkt alsof ze in Friesland niet geleerd hebben?

Ik stel hiermee dus niet dat ze het fout doen, maar vraag me wel af in hoeverre de inzet wel goed was of beter kon, waardoor het anders was verlopen..


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Bertjan Tiekstra @ djbertjan 1m
Maak baan voor brandweer van vliegbasis leeuwarden # kelders # 058 # leeuwarden  pic.twitter.com/h6DBwwA8d4
https://pbs.twimg.com/media/BW9YjXUIQAARFvf.jpg
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: FF4266 link=msg=1211579 date=1382206688
Had dan die enorme uitbreiding voorkomen kunnen worden als er gelijk met LD gestart was, of is dit gewoon pech dat het daar twee keer gebeurt(vorig jaar met shoarmazaak), en daardoor lijkt alsof ze in Friesland niet geleerd hebben?

Ik stel hiermee dus niet dat ze het fout doen, maar vraag me wel af in hoeverre de inzet wel goed was of beter kon, waardoor het anders was verlopen..

We zullen nooit weten of het anders was afgelopen, we kunnen slechts theorieën bedenken waarin de uitkomst op papier beter geweest was. Het blijft wel een feit dat een inzet met HD of One-Seven in een dergelijk pand met zodanige vuurbelasting niet de beste keuze lijkt.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Arjen Pietersma ‏@ArjenSafety 52s
De helden van @JeanineHennis en de @VlbLeeuwarden komen eraan... #defensie #Leeuwarden http://pic.twitter.com/eaJXVxnYnb


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
@ polfryslan 1m
Brand in gebied tussen Kelders, Minnemastraat en Poststraat. Er is gevaar voor instorting.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet